11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

goedkope midi controller (waar hoe en wat)

Dag dag

Ik gebruik nu al enige tijd Union van lividinstruments…
    dit is een vj programma voor life performance.

Voor het wisselen en mixen van video kan je gebruik maken van een midi controller.

Ikzelf heb hier helemaal geen verstand van, weet alleen dat ik midi kan aansluiten op mijn usb poort.

Hebben jullie nog tipe en ideeen voor goedkope midi controllers en weten jullie waar ik deze kan kopen.

(ikzelf heb ook een mc303 maar ik neem aan dat ik die niet kan gebruiken als midi controller??)

bedankt voor de reacties!!

greetz
    ramon

Bijdrager
    zimmen

In principe kun je je MC 303 wel gebruiken maar erg handig lijkt me dat niet. Wat wil je precies allemaal controllen? De Behringer B-CONTROL FADER BCF2000 en B-CONTROL ROTARY BCR2000 zijn betaalbaar en bieden best veel (www.behringer.com) al zijn de levertijden iets langer nu omdat ze een of ander verboden stofje in het plastic hadden zitten ….

Bijdrager
    Marius1976

Ik heb een Edirol UM1 (ik geloof dat dat het type is, zo uit m’n hoofd)

Gekocht bij de machouse.

Goed, goedkoop, en het werkt altijd (bij mij)

Edirol komt uit de fabriek van ‘Roland’ … dus dat is wel een zekere kwaliteitsgarantie.

Marius

p.s. of bedoel je wat anders met een midi controller?

Bijdrager
    zimmen

Trouwens, ze geven zelf al wat voorzetjes:

http://www.lividinstruments.com/software_packages.php

Bijdrager
    ram0n

neeh ik wil gewoon mijn videoclips iets vloender in elkaar laten overlopen…

dus de toetsaanslag van een keyboerd gebruiken voor de overgang…

Bijdrager
    ram0n
    ”zimmen”

Trouwens, ze geven zelf al wat voorzetjes:

http://www.lividinstruments.com/software_packages.php

ja ik heb die voorzetjes al gezien

software heb ik al gekocht via direct download maar om nou echt midi controllers te kopen en laten verzenden…
    daarvoor ga ik liever naar een erkend bedrijd die mij ook kan adviseren, en als het niet bevalt ik ook kan ruilen;)

Trouwens die midi controllers die ze aangeven kennen jullie een bedrijf in NL die deze ook verkoopt?

Bijdrager
    zimmen

Als je op de sites van bijvoorbeeld Behringer en M-audio of Edirol kijkt dan zul je vast verkooppunten tegen komen…. Ik woon in Eindhoven en we hebben hier I4 Muzique, ik denk dat, waar je ook moge wonen, er ook wel een audiostore is die een goede midicontroller voor je heeft of die voor je kan bestellen.

Bijdrager
    ram0n

ik woon zelf in arnhem…:)

van die lui van uinion kreeg ik trouwens de volgende reply op mijn mail…
    ————
    name: ramon eding
    email:
    phone: 000 000000000000
    OS_version: Mac OSX
    body: Hi
    I’m using Union from lividinstruments.
    And i would like to control and trigger my clips trough midi control.
    I also have an MC-303 is it possible to trigger movies with this midi device ?

yes, it is possible, but Union is set up to trigger movies from a range of notes. in other words, you can’t program arbitrary notes to arbitrary clips. You can set up Union (in the MIDI Setup window) to trigger the 36 clips using notes from a starting point all the way to the starting point + 36. For example, the starting note is 20, then notes between 20 and 55 will trigger clips 1thru 36.

Peter.
    —————

kunnen jullie mij een beetje uitleggen wat ze bedoelen ?

:mrgreen: :mrgreen:

Bijdrager
    Byron
    ”ram0n”

ik woon zelf in arnhem…:)

van die lui van uinion kreeg ik trouwens de volgende reply op mijn mail…
    ————
    name: ramon eding
    email:
    phone: 000 000000000000
    OS_version: Mac OSX
    body: Hi
    I’m using Union from lividinstruments.
    And i would like to control and trigger my clips trough midi control.
    I also have an MC-303 is it possible to trigger movies with this midi device ?

yes, it is possible, but Union is set up to trigger movies from a range of notes. in other words, you can’t program arbitrary notes to arbitrary clips. You can set up Union (in the MIDI Setup window) to trigger the 36 clips using notes from a starting point all the way to the starting point + 36. For example, the starting note is 20, then notes between 20 and 55 will trigger clips 1thru 36.

Peter.
    —————

kunnen jullie mij een beetje uitleggen wat ze bedoelen ?

:mrgreen: :mrgreen:

Union is opgezet om zeg maar nootjes te vertalen naar triggers en die triggeren dan een videoclipje, een mc 303 , is dat een keyboard oid? of is het meer een sequencer en sampler met van die padjes? Het gaat er namelijk om dat je dus 1 tot 36 clips kan triggeren.. en daar is een midi-keyboard dus het handigst voor.. omdat die veel toetsen (triggers) heeft..

koop dus een cheap midi keyboard (m-audio hebben goede en betaalbare producten, en zijn bij de wat grotere muziekwinkels zeker te vinden, ff bellen dus;) ) met wat faders miss of draaibare knoppen die je kan programmeren, en je zit gebakken..

Ik gebruik zelf voor mijn live vj performance een M-audio Ozone (is een midi keyboard met ingebouwde audio-interface, zal jij weinig aan hebben), werkt toppie!

Bijdrager
    ram0n

mc-303 is een sequence sampler met van die padjes
    maar die kan ik dan dus gewoon gebruiken ?

Bijdrager
    Byron
    ”ram0n”

mc-303 is een sequence sampler met van die padjes
    maar die kan ik dan dus gewoon gebruiken ?

die heeft waarschijnlijk een midi uit, dus die kan je niet rechtstreeks op je mac aansluiten.. Daarvoor moet je een midi naar usb doosje kopen, die zo rond de 50 euro kosten.. misschien kan je een keyboard nemen met een midi in, zodat je kan keyboarden en kan padden..

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.