30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Driezzie

Goedkope legale mp3’s ?!

Hoi,

Ik ben iemand die lange tijd illegaal muziek en programma’s heeft gedownload via PC maar nu ik ga switchen naar een Mac zou ik dit achter mij willen laten en volledig legaal willen gaan i.v.m. slechte kwaliteit, virussen, rotzooi, miserie enz. Nu als ik door de Music Store van iTunes blader vind ik dat de prijzen nogal aan de hoge kant liggen voor albums daarom dat ik op zoek was naar een goedkopere oplossing en toen kwam ik dit tegen…

http://www.allofmp3.com/

Gemiddelde prijs van 1,54 $ voor een heel album vind ik helemaal niet zo slecht!

Mensen die hier ervaring mee hebben of misschien mensen die nog zo van die online shops weten ?

Alvast bedankt!

Dries

Bijdrager
    murcielago

Alleen zijn die mp3’s niet legaal, tenminsten ze zijn het wel in rusland, maar in nederland niet echt.

Bijdrager
    Xigh

Virussen haal je op een mac niet binnen door je mp3’s dus als dat je reden is om te switchen is het een beetje achterhaald.
    Als het is omdat je graag legaal bezig wil zijn en een artiest wil belonen voor zijn werk dan moet je wel legaal downloaden.

Bijdrager
    Driezzie
    ”Xigh”

Virussen haal je op een mac niet binnen door je mp3’s dus als dat je reden is om te switchen is het een beetje achterhaald.
    Als het is omdat je graag legaal bezig wil zijn en een artiest wil belonen voor zijn werk dan moet je wel legaal downloaden.

jah op die manier dan… :)

Is er geen goedkopere oplossing dan Music Store dan ?

Groeten

Bijdrager
    unox

Virussen en shit heb je voor mac niet, en wel goede kwaliteit muziek.

Bijdrager
    PietjePuk

Alof mp3 is idd illegaal, kan je evengoed illegaal zelf blijven downloaden. Voor de mac zijn er idd geen virussen, dussss…

Inactief
    Anoniem
    ”Driezzie”

Nu als ik door de Music Store van iTunes blader vind ik dat de prijzen nogal aan de hoge kant liggen voor albums

Een heel album in de iTMS kost nog geen 10 Euro… en dat is duur?!:?

Allofmp3.com is niet legaal, de artiesten krijgen niks van dat geld. Volgens mij slechts een kwestie van tijd voordat Allofmp3.com opgedoekt wordt. Vooral omdat ik vandaag dit las: “Rusland staat dicht bij akkoord met VS over toetreding tot WTO”.

Bijdrager
    error

Wil je legaal? Ga dan absoluut niet naar die Russen. Maffia is het.

http://www.eMusic.com is goedkoop en 100% legaal. Er koppelen zich elke week meer labels en artiesten aan dit initiatief.

eMusic verkoopt mp3, dus zonder DRM maar je moet wel een x-aantal nummers per maand afnemen. Schrijf je je in voor bijvoorbeeld 40 nummers per maand dan kosten deze $0,25 cent per nummer. Een album van 14 nummers kost dan ongeveer 2,76 euro. Daar kan de iTMS met hun DRM nog een puntje aan zuigen.

Bijdrager
    AdriaanB

ja, we blijven nederlanders hè?

Moderator
    Koen van Tongeren

Probleem met dit soort sites is dat het niet legaal, maar ook niet niet legaal is. In GB zijn ze al bezig om deze Russische boeven aan te pakken, want het mag duidelijk zijn: voor minder dan 2 euro een album kopen is niet netjes.
    Als je legaal wil werken, moet je er geld voor over hebben. Een euro voor een liedje of een tientje voor een album betalen is nog altijd een stuk minder dan muziek in een fysieke winkel. Voor minder dan dat kan je het gewoon niet aanbieden.

Bijdrager
    error

Koen: loop eens bij http://www.eMusic.com binnen en zie dat het ook anders kan… en legaal.

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”Koen

Probleem met dit soort sites is dat het niet legaal, maar ook niet niet legaal is.

iligaal bedoel je:P

verder, koop ik nooit muziek in iTMS, maar iTMS is niet voor niks groot gewoorden, blijkbaar is het goed, snel en goedkoop(ste).

Bijdrager
    sypie

Waar is de tijd gebleven dat tussen de 30 en 40 GULDEN voor een album betaalden? En dan nu zeuren dat het duur is in de iTMS shop? tjeej…

Geblokkeerd
    Breuf

Volgens mij is AllofMP3 in Rusland niet illegaal en de site zetelt daar. Je hoeft volgens mij niet bang te zijn dat de politie morgen voor je deur staat als je er muziek download.

Ik heb goede ervaringen met AllofMP3. Je moet natuurlijk niet teveel geld op je account storten, maar voor USD 10 kan je al meerder cd’s downloaden. Je kan op Allof ook bepalen in welke kwaliteit je de muziek wilt hebben. Ik ben zeer te spreken over Allof. En dat er misschien een luchtje aan zit dat neem ik op de koop toe. En zielige verhalen dat er geen cent van bij de artiesten komt neem ik niet zo serieus wetende dat de BUMA/Stemra ook doet aan “creatief boekhouden”. Verder ben ik van mening dat de terugloop van de cd verkoop niks te maken heeft met het al dan niet illegaal downloaden. Een mening die ik bevestig weet door mensen en instanties die er verstand van hebben.

Maar goed, ik dwaal af: ik heb goede ervaringen met AllofMP3.

Moderator
    unSOUND

allofmp3 is wel degelijk illegaal.

Probleem is namelijk dat de site wel legaal is in Rusland. De truc van mp3’s verkopen is namelijk dat de gekochte licentie ALLEEN geldig is in het land waar de site staat… in dit geval dus Rusland. Dus buiten Rusland zijn de mp3’s gewoon illegaal. Dit is ook een reden geweest voor Apple om in bijna ieder land een aparte iTunes Store te lanceren…

Bijdrager
    error

Indien je het belangrijk vindt dat artiesten een deel van het geld krijgen dat wordt verdiend met hun muziek… dan moet je absoluut niet bij AllofMP3 zijn!

Deze firma mag dan wel goedkoop zijn en in Rusland legaal… artiesten en internationale auteursrecht organisaties hebben nog nooit een cent gezien van deze onderneming.

Ik zie het meer als een digitale vorm van heling. Jij geeft hun een beetje geld, jij krijgt deuntjes, de mensen achter AllofMP3 verdienen bakken met geld, de artiest krijgt helemaal niets.

Indien je hier geen probleem mee hebt: koopt geluid te AllofMP3… of download het gelijk via LimeWire of torrent sites – via die ‘diensten’ ziet de artiest ook geen cent maar je bent dan in ieder geval geen Russische maffia-zakken aan het vullen.

Indien je hart wel bij de artiest ligt: koopt elders!

http://www.apple.com/itunes
    http://www.emusic.com
    http://www.bleep.com
    http://www.playloudershop.com
    http://www.warchildmusic.com
    +
    http://www.amazon.co.uk
    http://www.cd-wow.com
    http://www.boomkat.com
    http://www.plato.nl
    http://www.boudisque.nl
    http://www.velvetmusic.nl
    http://www.bol.com
    http://www.freerecordshop.nl
    e.v.a

Bijdrager
    Driezzie

Jah ik ga via iTunes dan mijn aankopen doen.

Is er geen manier waarmee je zou kunnen shoppen op de versie van de United States van iTunes aangezien hun aanbod veel ruimer is als dat van België en Nederland ?

Groeten

Bijdrager
    error

Ja… door in de United States een ‘iTunes Music Card’ (= platenbon) te kopen. Ik koop via deze route zo nu en dan een video. Zoek in dit forum voor meer info…

Inactief
    Anoniem

Stuur Turbanus even een PB… die heeft meestal Amerikaanse iTMS-kaarten te koop.

Bijdrager
    Driezzie

Moet je ook een amerikaanse rekening kunne opgeven zeker ?

Groeten

Inactief
    Anoniem

Nee… het zijn Amerikaanse iTMS-kraskaarten, daar heb je geen Amerikaans adres of rekening voor nodig. Turbanus heeft een vriend in de USA die die dingen koopt en de codes naar hem doorstuurt. Normaal zijn die dingen hier niet te krijgen, dit i.v.m. copyright.

Deze rare vogel moet je dus even contacteren…:wink:

http://forum.macosx.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=2117

Geblokkeerd
    Breuf

Wat een onzin! Maar om je gemoedsrust wat te temperen: ik koop alleen muziek bij AllofMP3 van artiesten die al lang dood zijn.

allofmp3 is wel degelijk illegaal.

Probleem is namelijk dat de site wel legaal is in Rusland.

Probleem? Is het een probleem dat de site legaal is in Rusland? Dat lijkt me geen probleem. Behalve als je oogkleppen op hebt en het zielig vindt dat de artiest er geen cent van ziet. Als ik de muziek niet voor weinig geld kan downloaden (waar dan ook) koop ik de cd gewoon niet. De artiest loopt dus helemaal niks mis als ik de muziek bij AllofMP3 download.

Is de site nu legaal of illegaal? Het kan niet zo zijn dat een site in het ene land legaal is en in een ander land illegaal. Mij lijkt dat de site valt onder de regelgeving van het land waar de site geregistreerd staat. Toch? De site voldoet aan de Russische wetgeving en dus is de site legaal. Dat de site niet aan de Nederlandse regelgeving (of aan jouw fatsoensnormen) voldoet is een heel ander en niet interessant verhaal. Als de Nederlandse justitie morgen bij mij thuis komt en zegt dat ik wordt gearresteerd omdat ik muziek download van een Russische site hoef ik niet eens mijn advocaat te bellen om binnen een uur weer vrij rond te lopen.

voor minder dan 2 euro een album kopen is niet netjes.

Onzin! Cd’s kosten veel te veel geld. Eur 20 is gewoon te duur voor een cd. Dat is de reden dat de verkoop van cd’s terug loopt mede met het feit dat mensen nu zo’n beetje klaar zijn met het aanschaffen van hun oude LP’s op cd.

Waarom kost een cd op internet Eur 10 en in de winkel Eur 20. Dat prijsverschil zit ‘m niet in het glimmende schijfje en het boekje wat je in de winkel krijgt. Een klein deel zijn uiteraard de kosten die een winkel heeft. Maar dat is maar een heel klein bedrag per cd.

Vroeger leende men een LP van de buurman en zette deze op een cassettebandje. Daarna kwamen de minidiscs. Toen de CD-recordables en nu zijn er de MP3’s op je iPod. Het is nooit anders geweest. Vele onderzoeken hebben uitgewezen dat dit kopieren niet ten koste gaat van de verkoop. Als mensen de cd willen hebben kopen ze de cd omdat ze de cd fysiek willen hebben met het hoesje en het boekje er bij. Als mensen de keuze hadden om een cd te kopen voor Eur 10 of te downloaden voor Eur 10, dan zouden ze de cd kopen. Als ze de cd niet willen kopen (er het geld niet voor over hebben) lenen ze de cd en maken een kopie. Omdat de cd’s zo duur zijn, zijn mensen minder snel bereid een cd te kopen. En dus maken ze zo mogelijk een kopie. Als de cd’s goedkoper waren zouden er meer verkocht worden. Zo simpel is het.

Pfoeh, wat een verhaal. had even niks te doen.

Breuf

Bijdrager
    error
    ”Breuf”

Wat een onzin! Maar om je gemoedsrust wat te temperen: ik koop alleen muziek bij AllofMP3 van artiesten die al lang dood zijn.

Wat een dom excuus. Als ze 50 jaar of langer dood zijn… ok, dan is het een ander verhaal (en dan nog: waarom dan russische zakken vullen) maar zijn ze minder lang dood dan zijn er nog steeds belanghebbenden. Of werk jij ook voor niets?

Muziek kopen via AllofMP3 is geld weggooien. Ga dan naar OiNK voor de een/twee-keer-luisteren-deuntjes en om je collecties ‘goud van oud’ aan te vullen. Spaar vervolgens je AllofMP3-centen op en koop een paar mooie cd’s per jaar waarvan je echt van bent gaan houden.

Moderator
    unSOUND

De wetgeving is heel simpel, het is alleen legaal in het land waar de site staat. Dus buiten Rusland niet. Klaar. Afgezien daarvan krijgt de artiest geen cent via hun, dus waarom zou je dan überhaupt betalen ?

Ga dan gewoon downloaden bij nieuwsgroepen of KaZaa, want dan krijgt de artiest evenveel, en in Nederland is dat net zo legaal… het downloaden van films en muziek is in Nederland namelijk gewoon legaal, UPLOADEN echter niet.

Inactief
    Anoniem

De Verenigde Staten hebben gisteren ingestemd om Rusland tot de WTO toe te laten, maar je kunt er gif op innemen dat de Russen daar wel iets voor zullen moeten doen.

Ik denk Allofmp3.com offeren bijvoorbeeld.:wink:

Geblokkeerd
    Breuf

Muziek kopen via AllofMP3 is geld weggooien

Ik betaal en krijg muziek. Van geld weggooien is m.i. dus geen sprake.

De wetgeving is heel simpel, het is alleen legaal in het land waar de site staat. Dus buiten Rusland niet

Heel simpel, maar voor jou dus toch niet te begrijpen. De site valt onder de Russische wetgeving en is dus legaal. Dat de site niet voldoet aan de wetten van andere landen is verder niet interessant omdat de site ook niet hoeft te voldoen aan wetten van andere landen. De site hoeft alleen te voldoen aan de wetten van het land waar de site is geregistreerd. De opmerking dat de site “buiten Rusland illegaal is” klopt dus niet. Als de site in Nederland gevestigd zou zijn, zou de site illegaal zijn omdat wat de site doet niet overeenkomt met de Nederlandse wet en dus illegaal is. Moeilijk hè?

Afgezien daarvan krijgt de artiest geen cent via hun, dus waarom zou je dan überhaupt betalen ?

Als je niet betaald bij AllofMP3 kan je geen muziek downloaden. Daarom betaal ik dus. Lijkt me logisch.

Ga dan gewoon downloaden bij nieuwsgroepen of KaZaa

Heb ik gedaan, maar daar zal nogal wat rotzooi tussen. Bij Allof is de muziek prima van kwaliteit en daar wil ik wel voor betalen.

Als iemand meer geld wil betalen omdat hij/zij denkt dat dat geld bij de artiest terecht komt, moet diegene dat helemaal zelf weten uiteraard. Maar ik betaal weinig geld voor goede muziek bij Allof en zie geen reden om daar mee te stoppen.
    Vergeet ook niet dat cd verkoop, in tegenstelling tot vroeger, maar een heel klein deel van de inkomsten van een artiest bepaald. Artiesten moeten het tegenwoordig veel meer hebben van optredens. Vroeger was het zo dat artiesten op tournee gingen (en daar trouwens flink geld bij moesten leggen om de kosten te dekken van tournees) om hun platen/cd te promoten en daardoor hoopten dat er meer cd’s/platen werden verkocht zodat ze meer verdienden. Tegenwoordig verdienen de artiesten aan de tournees. Hoe meer mensen hun muziek kennen, hoe meer er naar hun concerten gaan, hoe meer de artiest verdient. Dat een deel van de bezoekers van concerten de muziek kent van illegaal verkregen muziek, zal de artiest worst zijn. Er zijn zelfs al bands die hun muziek gratis aanbieden en dan hopen dat er daardoor veel mensen hun muziek leren kennen en er dan ook een hoop mensen naar hun concerten komen wat extra inkomsten betekent voor de band.

Dus droom maar verder over die paar rotcenten die artiesten krijgen van jouw via itms aangeschafte liedje. IK betaal liever minder door bij Allof te downloaden en dan besteed ik mijn uitgespaarde geld wel aan een concertkaartje waar de artiest dan weer aan verdient.

Wat een dom excuus

It takes one to know one. De opmerking was sarcastisch. Jammer dat je dat niet begreep.

dan zijn er nog steeds belanghebbenden.

Alsof die ooit iets hebben gedaan voor dat geld.

Breuf

Moderator
    unSOUND
    ”Breuf”

De site valt onder de Russische wetgeving en is dus legaal.

Fout.

Wat er met die wet bedoeld word, is dat mp3’s die gekocht worden op een Russische site ook alleen legaal zijn als de koper ook in Rusland woont. Om die reden heeft Apple dus ook voor elk land een aparte store moeten maken, omdat het anders niet legaal was.

Geblokkeerd
    Breuf

Wat er met die wet bedoeld word, is dat mp3’s die gekocht worden op een Russische site ook alleen legaal zijn als de koper ook in Rusland woont. Om die reden heeft Apple dus ook voor elk land een aparte store moeten maken, omdat het anders niet legaal was.

Fout! Je hebt de klok horen luiden…..

PS Een MP3 kan niet illegaal zijn. De manier van aanbieden van MP3 ’s kan illegaal zijn.
    Mijn advies: probeer je wat beter uit te drukken. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar je grammatica, zinsopbouw en woordkeuze is erg slecht en daardoor typ je iets anders dan je (waarschijnlijk) bedoelt en dat maakt het er niet duidelijker op.

Bijdrager
    Barabas2005

Ik heb zelf ook heel lang bebruik gemaakt van AllOfMP3. De hoofdreden was dat je daar muziek in lossless (WMA9 of FLAC) kwaliteit kon kopen. Ik heb echter wel een aantal keer muziek gedownload op deze site die kwalitatief erg slecht was (hangen van muziek e.d.). Ik heb er vorige week mijn laatste muziek gedownload en stop nu met deze site.

Ik koop ook af en toe een album in iTunes. Maar alleen om songs “uit te proberen”. De kwaliteit van de songs is goed genoeg voor een Macje of iPod, maar als ik het op mijn stereo afspeel hoor je gewoon het kwaliteits verlies veroorzaakt door de compressie. Het zou heel fijn zijn als Apple ook Lossless songs gaat verkopen.

Nu ben ik weer op de oude vertrouwde manier CD’s aan het kopen en die zet ik dan zelf om in Apple Lossless op mijn computer. De kwaliteit heb je dan zelf in de hand.

Bijdrager
    error
    ”Breuf”

[Mijn advies: probeer je wat beter uit te drukken. Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, maar je grammatica, zinsopbouw en woordkeuze is erg slecht en daardoor typ je iets anders dan je (waarschijnlijk) bedoelt en dat maakt het er niet duidelijker op.

:?

Zucht… zo kan die wel weer meester Breuf!

Of en waar het nu legaal is of niet dat doet er naar mijn idee niet zoveel toe. Belangrijker is of je wilt dat de uitvoerende artiest nog iets ziet van je centen. Ik vind dat belangrijk, jij blijkbaar minder en AllofMP3 helemaal niet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.