11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

Goedkope laserprinter voor MacOSX?

ik overweeg een simpele, goedkope laserprinter aan te schaffen. Vraag is: welke?

Heb 2 kandidaten: Samsung 2010 en HP 1018. Van de Samsung weet ik dat ie MacOSX goed ondersteunt. Voor de HP zijn officieel geen drivers beschikbaar. Heeft iemand ervaring met de HP in combinatie met MacOS X?

En hoe zit het met de de papier doorvoer enzo? Ik lees dat bijv de Brother 2030 en Samsung 1610 het papier wel eens willen verfrommelen.

Hans Erik.

Bijdrager
    iDuck

Gebruik hier voor gewoon zwart wit drukwerk een HP1010 laserprinter. Een modelletje onder de jouwe dus. Werkt prima onder OSX 10.4 Gebruik hem als netwerkprintertje via airport express. Bij de 1010 zitten gewoon OSX printerdrivers bij geleverd, niks mis mee.
    De kwaliteit is voor het geld erg goed, metalen frame met kunstoffen behuizing en nooit geen ‘vastloper’ gehad.

edit1: vreemd dat op de HP site geen OSX bij de 1018 staat vermeld. :|
    edit2: de drivers bij mijn printer meegeleverd zijn voor de laserjet series 1010/1012/1015 (staan nog in de winkels voor €100 tot €150)

Bijdrager
    bassbug

Mijn trouwe OkiPage 8iM heb ik net gemold… (leesstrip schoongemaakt met meegeleverd doekje met alcohol. Blijkbaar was de strip nog niet droog en nu is de drum viezig geworden…)

Dus een nieuwe laserprinter halen :x

Wat mij erg beviel van de Oki was dat de toner goedkoop was omdat er alleen een kokertje toner vervangen wordt ipv van allerlei elektronica etc.

Dus welke goedkoper laserprinter werkt met GOEDKOPE toners?

Bijdrager
    TypeWriter

Vorig jaar stond in PCM een vergelijkingstest, waarbij ze de pagina prijs berekenen. Ik meen dat OKI daar inderdaad goedkoop uit kwam. Maar Samsung en Brother deden het ook niet slecht, terwijl je voor de brother ook de drum eens in de zoveel tijd moet vervangen.

Je moet ook kijken naar de verkrijgbaarheid van de toner. Dat is bij Lexmark bijv. een probleem.

Ik denk dat ik toch maar voor de Samsung ML 1610 ga. kost nu 69 euri incl. btw.

Hans Erik.

Bijdrager
    mbaert
    ”digidivi”

Ik denk dat ik toch maar voor de Samsung ML 1610 ga. kost nu 69 euri incl. btw.

Waar?

Bijdrager
    G-Force
    Bijdrager
    TypeWriter

Mediamarkt.

HE

Bijdrager
    bassbug
    ”digidivi”

Vorig jaar stond in PCM een vergelijkingstest, waarbij ze de pagina prijs berekenen. Ik meen dat OKI daar inderdaad goedkoop uit kwam. Maar Samsung en Brother deden het ook niet slecht, terwijl je voor de brother ook de drum eens in de zoveel tijd moet vervangen.

Drum vervangen? Dat is altijd een dure grap!

Bijdrager
    bassbug

Na veel rond kijken toch de Brother HL2030 gekocht (MediaMarkt). Heb 99 euro’s betaald.

Mijn reden:

* goede Mac ondersteuning
    * duurzame toner (meegeleverde toner gaat 1500 pagina’s mee. Een nieuwe gaat 2500!)
    * een papierbak ipv neergeklapte klep of papierrek
    * snel (16 pm)

Jammer:
    * lelijke grijze kleur…

Bijdrager
    TypeWriter

Ik lees hier en daar verhalen over papier dat soms verfrommeld wordt, geen last van?

HE

Bijdrager
    bassbug

kan ik nog niet bevestigen of ontkennen. Pas een paar blzs geprint.
    Ziet er erg goed uit overigens

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.