21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Grave

Goedkope Applecare via ebay, betrouwbaar?

Ik werd vanmorgen erop geattendeerd door iemand dat je goedkoop applecare kan kopen op ebay. Wil zelf binnenkort een Mac Pro kopen, maar applecare daarvoor ben je al gauw een paar honderd euro kwijt bij apple.

Op ebay zag ik de goedkoopste voor 122 euro staan uit Amerika. Blijkbaar een goede verkoper met bijna 4000 trades en 98,7% tevreden.

Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon een super mooie deal? Applecare geldt in alle landen en het maakt niet uit waar je het haalt als ik het goed heb.

Iemand die dit 100% zeker weet? Want dan weet ik wel wat ik erbij haal als er een Mac Pro komt.

Edit: degene die me er op attendeerde heeft net applecare voor zn macbook pro daar gekocht en de code en alles opgestuurd gekregen en bij hem werkte alles prima, kon em gewoon registreren en kreeg al mailtje dat hij tot 2011 garantie had. Lijkt me dus wel ok?

Bijdrager
    brinkey

Ik heb het zelf uitgeprobeerd met applecare voor mijn ipod nano. Voor 19 euro wilde ik het risico wel nemen. – Kocht de applecare op ebay. – Probeerde het nummer via internet te registreren – Dit lukte niet – Belde naar Applecare – Gaf het nummer op – Zonder problemen werd het geaccepteerd – De garantie werd met een jaar verlengd. Overigens wilde de verkoper weten of het gelukt wat anders zou hij een refund doen.

Dus afgezien van de eerste poging tot registreren lijkt het me prima te werken.

Bijdrager
    Grave

Ok cool, klinkt allemaal veelbelovend.

Kwam net al een applecare pakket tegen voor een Mac Pro met display voor 95 euro :P Ook weer via een ebaystore met 99,8% goede feedback met meer dan 1100 kopers.

Dus applecare voor een schijntje. Normaal zou het me 350 euro kosten, en daar zou ik het niet voor doen, maar voor deze bedragen ga ik het er zeker bij halen als je een systeem koopt van een dikke 2500 euro.

Bijdrager
    iJoost

Mmm… Heeft iemand een Apple Care licentie generator in elkaar geprutst of zo? Kunnen straks weer met z’n allen financieren dat Apple dat allemaal over de kop moet halen. Om nog maar te zwijgen van de mensen die dezelfde licenties per ongeluk echt kopen en dan een kat in de zak vinden.:-(

Bijdrager
    Grave
    ”iJoost”

Mmm… Heeft iemand een Apple Care licentie generator in elkaar geprutst of zo? Kunnen straks weer met z’n allen financieren dat Apple dat allemaal over de kop moet halen. Om nog maar te zwijgen van de mensen die dezelfde licenties per ongeluk echt kopen en dan een kat in de zak vinden.:-(

Nee, tis gewoon de officiele apple care, en het is dus gewoon echt. Op Tweakers loopt er al een lang lopend topic zag ik net, met tientallen mensen die em zo hebben gekocht en zelfs al mensen die al gebruik hebben gemaakt van hun apple care zonder problemen.

En een serial kan je niet meerdere malen invoeren.

Bijdrager
    iJoost

Maar hoe kan het dan dat het goedkoper is? Apple Care heeft toch gewoon een vaste prijs?

Bijdrager
    dspiers

Ik bel altijd bang als het verschil in prijs te groot is. Dat kan volgens mij niet. Van 350 naar 99? Dat klopt niet.

Dus zijn er eigenlijk twee vragen:

1) Werkt het? i.e. Laat het nummer je toe? Ziet er naar uit dat dit wel zo is. Maar ja, je weet ook niet voor hoelang.

2) Komt het inderdaad bij Apple vandaan?

Ik vertrouw het niet helemaal omdat het verschil in prijs gewoon te groot is. Dat klopt volgens mij niet.

Bijdrager
    Grave
    ”dspiers”

Ik bel altijd bang als het verschil in prijs te groot is. Dat kan volgens mij niet. Van 350 naar 99? Dat klopt niet.

Dus zijn er eigenlijk twee vragen:

1) Werkt het? i.e. Laat het nummer je toe? Ziet er naar uit dat dit wel zo is. Maar ja, je weet ook niet voor hoelang.

2) Komt het inderdaad bij Apple vandaan?

Ik vertrouw het niet helemaal omdat het verschil in prijs gewoon te groot is. Dat klopt volgens mij niet.

Als ik alle reacties lees van iedereen.

1. Ja

2. Lijkt me wel, het zijn de officiele papieren en documenten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290105

Loopt al een tijd een topic hierover. En iedereen is er positief over, dus lijkt me wel goed te zitten. Feedback van ebay verkopers is goed, de mensen tevreden en het werkt.

Bijdrager
    lowfi

Zelfde reden waarom een mac hier duurder is dan in de states. Transport en andere kosten die niet tellen daar.

Voor mijn volgende mac haal ik ook een code van ebay. Dat doe ik inmiddels ook voor mobileme/.mac. Toen het hier nog 99 euro kostte kocht ik dezelfde codes voor 50 euro op ebay.

Men wordt gewoon graag belazerd:)

Bijdrager
    brinkey

ad 1. Het werkt net zolang tot je applecare is afgelopen
    ad 2. Het komt oorspronkelijk bij Apple vandaan, want ze accepteren de code zonder morren

Tsja hoe het werkt weet ik niet precies, maar Applecare wordt al een aantal jaren via Ebay verhandelt zonder problemen. Op het net lees je genoeg verhalen van mensen die met succes aanspraak op hun (ebay) Applecare hebben gemaakt. Wellicht gaat het om tweedehands licensies waar geen gebruik van wordt gemaakt, zoals licensies voor studenten en leraren. Dat drukt de prijs behoorlijk. En vergeet de dollarkoers niet.

Daarnaast Applecare is schandalig duur, Apple speelt in op de angst van mensen dat hun geliefkoosde mac de geest geeft.

Bijdrager
    iJoost
    ”lowfi”

Zelfde reden waarom een mac hier duurder is dan in de states. Transport en andere kosten die niet tellen daar.

Maar dan kom je toch nog steeds niet vanaf € 350 uit op € 95 voor een Apple Care voor een Mac Pro? Boeiend… ik geloof het al half.;-)

Bijdrager
    puntKoen

Ik heb via eBay (Mac Pro Systems) MobileMe gekocht voor €55 in plaats van €79. Reden dat het zo goedkoop is, naast goedkope dollar, ook dat AppleCare het Apple-product is met de meeste marge. Als je dus weinig kosten (enkel het mailen van een code) hebt en veel volume (hele wereld als afzetmarkt) kan dat dus idd goedkoop worden aangeboden.

Inactief
    Anoniem

Ik heb (net als Koen) ook bij Mac Pro mijn AppleCare gekocht. Ik heb mijn ervaringen ook gedeeld op het tw.net forum.

Ik zou het je zeker aanraden. In NL kost een AC namelijk €400 voor mijn MBP, terwijl het (omgerekend) €150 via eBay koste.

Je moet je code invoeren op de AppleCare site, en het werkt gewoon. Ik heb een certificaat over de mail van Apple gehad. Het is gewoon een naaistreek van Apple dat ze die AC-pakketten niet netjes omzetten naar euro’s.

Bijdrager
    Grave

Binnenkort mn Mac Pro kopen, haal ik mooi bij die gast van ebay mn applecare voor 100 euro :P 3 jaar garantie voor 100euro ipv 350.

Bijdrager
    driesdk

Ikben van plan dit ook te doen, maar ik vraag me ook af hoe deze mensen voor 70 euro applecare voor een imac kunnen verkopen in de states terwijl het van apple in de states ook 170 dollar kost. Ze kunnen toch geen officiele applecare verkopen tegen verlies? heeft iemand ook daadwerkelijk geprobeerd zijn mac te laten herstellen met apple care dat op ebay is verkocht?

Bijdrager
    HRY
    ”driesdk”

heeft iemand ook daadwerkelijk geprobeerd zijn mac te laten herstellen met apple care dat op ebay is verkocht?

Lees even het linkje naar het tweakers forum, hier staan 10 pagina’s vol met informatie hierover.

Wel schrok dit verhaal me een beetje af:

Ik ben er net achter gekomen dat ik opgelicht ben door een Ebay verkoper. Ik heb via Apple.batt netjes een code gekocht voor mijn iMac. Toen ik vervolgens alles registreerde zag ik mooi staan dat mijn iMac verlengde garantie had. Toen ik vandaag (ongeveer een half jaar later) weer op de site van Applecare zat zag ik tot mijn verbazing dat ik geen garantie meer had op mijn iMac.

Bijdrager
    luckey-strike

wou ook applecare via ebay aanschaffen……

kom ik er net achter dat mijn macbook van 19-01-2008 is:(

Bijdrager
    –help
    ”luckey-strike”

wou ook applecare via ebay aanschaffen……

kom ik er net achter dat mijn macbook van 19-01-2008 is:(

Dan wil er nog een uitzondering gemaakt worden hoor ! Gewoon even appel opbellen:)

Bijdrager
    luckey-strike

heb ze gebeld…het kan alleen als ik kan aantonen dat applecare voor 19-01-2009 is aangeschaft…..

Bijdrager

Misschien heeft de e-bay verkoper de code al eerder aangeschaft en kan hij dat via een bonnetje (inscannen) tonen?

Bijdrager
    Juriaan
    ”HRY”
    ”driesdk”

heeft iemand ook daadwerkelijk geprobeerd zijn mac te laten herstellen met apple care dat op ebay is verkocht?

Lees even het linkje naar het tweakers forum, hier staan 10 pagina’s vol met informatie hierover.

Wel schrok dit verhaal me een beetje af:

Ik ben er net achter gekomen dat ik opgelicht ben door een Ebay verkoper. Ik heb via Apple.batt netjes een code gekocht voor mijn iMac. Toen ik vervolgens alles registreerde zag ik mooi staan dat mijn iMac verlengde garantie had. Toen ik vandaag (ongeveer een half jaar later) weer op de site van Applecare zat zag ik tot mijn verbazing dat ik geen garantie meer had op mijn iMac.

Vreemd, ik heb mijn garantie in mei 2008 aangeschaft, en ik heb nog tot 2010 applecare.
    Ook bij de desbetreffende Verkoper.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.