20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    raymon150

Goedkoopste oplossing abo en iPhone 5: veel internet, veel sms, weinig bellen

Ik had het idee om mensen zoals ik uit de problemen te helpen. De eerste prijzen van t-mobile zijn te vinden op tweakers en daar schrok ik toch wel van het koste op z’n minst zo’n 47 euro per maand 2 jaar lang icl iphone 5.
    Ik ging dus even op zoek toch en vond al een goedkoper alternatief
    onbeperkt sms’en 75 belminuten en 500 mb internet voor 15 euro per maand + iphone 5 los is het een bedrag van 1040 euro wat voor 24 maanden dan 43 euro per maand is bij Vodafone. Wie kan hem goedkoper krijgen met een beperkt aantal belminuten en 500mb internet?
    Alle suggesties zijn meer dan welkom

Raymon

Bijdrager
    madcat

Het probleem van de sim-only abbo’s is vaak dat je erg langzaam internet er bij krijgt.
    De bonussen van de topmensen bij de providers moeten ergens vandaan komen he:)

Bijdrager
    raymon150

Bij Vodafone staat dat het 7,2 mbps snelheid is (praktische snelheid 1,5mb-3mb)

Bijdrager
    Renko

Ik zou me weinig zorgen maken over de snelheid. Het hebben van überhaupt goed bereik is in de praktijk velen malen belangrijker.

Bijdrager
    Douwie

Ik zag er nog wel eentje, ik zal straks de link sturen.

Geblokkeerd
    Anoniem

16GB iPhone 5 van 649 euro (de prijsverhoging is gegokt, maar je gaat in ieder geval meer betalen voor de iPhone 5… kijk maar naar de Duitse en Amerikaanse prijzen voor een los toestel):)

Enfin, ik vergelijk even voor het gemak de 1-jarige abonnementen waar je ±200 min/sms voor krijgt, inclusief een databundel van ±500MB… dit lijkt me een mooi gemiddelde om vanuit te gaan:
    T-Mobile
    – iSmart 200min/sms + 1500MB =
    op jaarbasis 379,95+(12×49,50) – 2×25 euro korting = 923,95 euro
    – SIM-Only Smart+ 250min + 500MB =
    op jaarbasis 649+(12×21,50) = 907 euro

Tele2
    – SIM-Only 200 min/sms + 500MB =
    op jaarbasis 649+(12×16) – 12×2,50 euro korting = 811 euro

Telfort
    – SIM-Only 150min/100sms + 500MB =
    op jaarbasis 649+(12×16) = 841 euro

En zo heb je er nog een heleboel… maar een korte berekening geeft in ieder geval duidelijk aan dat je zélfs met korting bij een gewoon abonnement, altijd goedkoper uit bent als je een SIM-only abonnement afsluit en de telefoon er los bij koopt.

Leasen heb ik niet eens berekend… de maandelijkse kosten zijn niet veel hoger of lager, maar je blijft met een restant”schuld” zitten als je de telefoon weer door wilt verkopen, omdat dat ding anders niet eens van jou is.

Mvg,
    Joram

p.s.; bij de meesten is de internetsnelheid bij een SIM-only abonnement 2MB/s… niet bijzonder snel natuurlijk, maar in de meeste delen van Nederland haal je de 7,2MB/s die aangekondigt wordt toch niet. En de meeste mensen zullen het internet vooral voor Whatsapp e.d. gebruiken, of een spelletje bijvoorbeeld. 2MB/s is in de meeste gevallen voldoende voor dit soort “semi-lichte” ge-internet:)

Bijdrager
    Douwie

Vodafone iPhone abonnement

16* 37.50= € 600,-
    8 * 18.75= € 150,-
    600+150= € 750,-
    750+219(geschatte prijs)= €969,-

Sim only is dan inderdaad goedkoper, ook hoorde ik dat de klantenservice van vodafone langzaam is bij reparaties. Als je de iPhone bij de apple store koopt is dat waarschijnlijk ook beter.

Bijdrager
    macboy

Haha gebruik eens een zoek functie, dit soort problemen is al eens besproken!

succes ermee

Bijdrager
    SanderTreur

Ik koop ‘m Simlock vrij en doe er twee jaar mee. Dat is €600 / 24 = €25 per maand.
    Bij Tele2 (T-mobile netwerk) een abbo van 100 sms of bel met 1000MB internet (3,6Mbit/sec) voor €13 per maand.

Dat maakt €38 per maand en dat lijkt me een redelijke deal.

Edit: mocht de iPhone €650 kosten is het €40 per maand. Blijft redelijk.
    Edit: mocht je 500MB (2Mbit/sec) willen ipv 1000MB kost het je daar €10,50. Het is een actieprijs dus je moet snel zijn, alhoewel deze actieprijs al bijna twee maanden aan de gang is.

Bijdrager
    juwlez

Oeeh, dat zijn gevaarlijk uitspraken. Om te beginnen over Vodafone. Vodafone heeft de snelste reparatie dienst van alle Nederlandse providers, namelijk gemiddeld 1,5 week. Natuurlijk zijn uitzonderingen onvermijdelijk.

Daarnaast krijg je door een toestel bij een provider te kopen, bijv. Vodafone, 2 jaar fabrieksgarantie in plaats van de reguliere 1 jaar die je krijgt bij de Apple Store. En de mogelijkheid om te verzekeren heb je niet bij de Apple Store. Dus het is meer een gevoelens kwestie, de meeste apple gekke zijn zo overtuigd van die Apple winkel waardoor ze zich zelf wel overtuigen dat de Apple Store beter is.

Bijdrager
    Douwie
    juwlez op 18 september 2012

Oeeh, dat zijn gevaarlijk uitspraken. Om te beginnen over Vodafone. Vodafone heeft de snelste reparatie dienst van alle Nederlandse providers, namelijk gemiddeld 1,5 week. Natuurlijk zijn uitzonderingen onvermijdelijk.

Daarnaast krijg je door een toestel bij een provider te kopen, bijv. Vodafone, 2 jaar fabrieksgarantie in plaats van de reguliere 1 jaar die je krijgt bij de Apple Store. En de mogelijkheid om te verzekeren heb je niet bij de Apple Store. Dus het is meer een gevoelens kwestie, de meeste apple gekke zijn zo overtuigd van die Apple winkel waardoor ze zich zelf wel overtuigen dat de Apple Store beter is.

Dat is redelijk snel! Dan was wat ik hoorde dus een uitzondering.

Bijdrager
    raymon150

@Sanderteur, bedankt die combinatie is voor mij waarschijnlijk het meest van toepassing.

Bijdrager
    fred44nl

ik had em besteld, maar een dag later weer afbesteld.
    voorlopig wordt het huidige abbo voortgezet.
    later komt er dan wel een sim-lock vrije iPhone, met één van de goedkopere sim-only abbo’s:)

Bijdrager
    Leroyservices

Telefoon is gewoon te verzekeren, mits aankoopbewijs aanwezig

Geblokkeerd
    Anoniem

Daarnaast heeft een telefoon in Nederland, ongeacht wat Apple zegt, gewoon 2 jaar (beperkte) garantie. De Nederlandse wet gaat nog altijd boven de bedrijfs-garantie.

Bijdrager
    fred44nl
    joram op 19 september 2012

Daarnaast heeft een telefoon in Nederland, ongeacht wat Apple zegt, gewoon 2 jaar (beperkte) garantie. De Nederlandse wet gaat nog altijd boven de bedrijfs-garantie.

jawel, jawel, maar die moeilijkheden, die Apple daar over maakt, wil je toch niet meemaken ??
    je gelijk hebben is iets anders dan je gelijk halen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Apple heeft naar mijn weten die garantie toch ook verandert? Ten minste, daar was een tijdje terug iets over op het nieuws (kan alleen het linkje helaas niet vinden).

En meestal gaat zo’n iPhone, áls hij kapot gaat, toch in het eerste jaar kapot… ik maak me persoonlijk niet zo druk over 1 of 2 jaar garantie. Heb gelukkig nog nauwelijks gebruik hoeven maken van die garantie, dus dat speelt voor mij natuurlijk ook wel mee.

Bijdrager
    paulawiersema

Hier staat een overzicht van alle iphone aanbieders. Misschien vind je daar nog een leuke iphone aanbieding.

Bijdrager
    exilim

Ik heb zo’n vermoeden dat Tele2 ook met de iPhone 5 gaat komen. Bij het invullen van het woord “iPhone” verschenen de volgende resultaten:

Ik ben heeeeeeeeel benieuwd wat dit gaat worden!

Bijdrager
    exilim

Kijk! Nu werkelijk de bevestiging dat Tele2 ook echt met de iPhone 5 komen gaat:

http://www.tele2.nl/mobiel/coming-soon.html

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.