13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    DWizzy

Goedkoopste mini-Displayport adapters?

Wie heeft er ervaring met leveranciers in Nederland (of België?) die je een duit kunnen besparen op beeldscherm adapters?

Bij mijn Powerbook zaten, heel fijn, mini-DVI naar DVI en VGA adapters. Nu het heel hoog tijd wordt voor een MacBook Pro, zie ik er tegenop twee nieuwe adapters te kopen voor mini-Displayport. Eentje voor mijn Samsung monitor (DVI-D) en eentje voor beamers (VGA).

Met studentenkorting kost het met twee keer €26,18 bij aanschaf van een nieuwe mac.

Op eBay en Amerikaanse sites kom ik mondjesmaat alternatieve adapters tegen. Vooral HDMI adapters zijn te koop (die Apple immers zelf niet maakt). Dat is ook acceptabel, omdat een DVI-D naar HDMI adapter snel te vinden is. Vaak krijg je grotere korting bij het bestellen van een groter aantal en is een enkel stuk versturen al even duur als een officiële.

Bijdrager
    St. Mobbs

Zulke adapters moet je gewoon bij de prijs van de MacBook Pro optellen. Want naar mijn weten is Apple de enige die zulke adapters laat maken. Tenminste ik ben er zelf nog nooit 1 van iemand anders tegen gekomen. Maar het kan zomaar dat iemand anders het wel weet.:lol:

Bovendien, in verhouding tot die MacBook Pro is het natuurlijk peanuts. Als je werkelijk geld wilt besparen moet ik niks kopen. Ook geen MacBook Pro. Of je koopt zo’n grappig windows-dingentje die zo mooi gepromoot worden in de serie “Laptop Hunters”. :evil:

Bijdrager
    Nietzman
    ”S.

Zulke adapters moet je gewoon bij de prijs van de MacBook Pro optellen. Want naar mijn weten is Apple de enige die zulke adapters laat maken. Tenminste ik ben er zelf nog nooit 1 van iemand anders tegen gekomen. Maar het kan zomaar dat iemand anders het wel weet.:lol:

Nou bij deze, ze hebben niet voor niets mini displayport als standaard aangeboden. Heb laatst een dvi adapter voor 8 dollar langs zien komen, zal zo even zien of ik de link weer kan vinden. Apple vraagt een belachelijk hoge prijs voor die dingen.

Bijdrager
    Nietzman

Er staat een hele lijst aan merken op de wiki; http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_DisplayPort

Bijdrager
    sypie
    Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    DWizzy

Dank voor jullie reacties! Helaas toch allemaal online waarbij de portokost veel van het voordeel weghaalt. Ik ben misschien iets te naief in denken dat in Nederland ook wel een leverancier zou zitten van goedkope kabeltjes.

Alleen Circuit Assembly lijkt voordelig, heeft helaas geen DVI op voorraad.
    Monoprice.com ziet er veelbelovend uit, helaas is die site zo instabiel dat ik nog geen portokosten heb kunnen vinden.

Bijdrager
    Nikita

Verzendkosten naar NL zijn zo’n 25 dollar. Daar gaat je voordeel…

Bijdrager
    Soulshaker

Ik ben ook op zoek naar zo een kabeltje , ik kan namelijk mijn scherm niet aansluiten op mijn unibody :innocent:
    En 29€ vind ik belachelijk veel omdat het “Apple” is

Op ebay vind je dus een hoop kabeltjes

http://cgi.ebay.com/Mini-Displayport-to-VGA-converter-adapter-Apple-MacBook_W0QQitemZ260441319099QQcmdZViewItemQQptZPCA_Cables_Adapters?hash=item3ca38326bb&_trksid=p4634.c0.m14.l1262&_trkparms=|293%3A1|294%3A30

( bij deze is het dus 15 Euro (incl verzending) , de HELFT wat apple vraagt)

@S.Mobbs , blijkbaar ken je de waarde van geld niet zo goed.
    Maar als je door Apple int zak wilt gezet worden , be my guest .

Bijdrager
    Nietzman
    ”Nikita”

Verzendkosten naar NL zijn zo’n 25 dollar.

Dus, wie gaat die inkoopactie regelen? 8).

Bijdrager
    Nikita

Liever via eBay dan. Hoef je nl. geen verzendkosten te betalen vanuit Hong Kong en meestal zijn het dezelfde dingen :wink:

Bijdrager
    Soulshaker
    ”Nietzman”
    ”Nikita”

Die gastjes verzenden nog niet eens naar Belgie , wat een prutsers

Bijdrager
    DWizzy
    ”Nietzman”
    ”Nikita”

zat stiekem ook al in mijn hoofd;) Maar de aanbieder die Soulshaker vond op eBay vraagt 2 USD per verzending, 1 USD voor het tweede item. Dan ga ik daar wel gewoon heen:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.