30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)
  • Q:
    Bijdrager
    Jolla

goede speakers

Ik ben op zoek naar mooie speakers waar ook een goed geluid uit komt.
    Het liefst moeten ze een beetje passen bij het design van de iMac, maar als ze er goed uitzien dan is dat ook goed.
    Belangrijker is de kwaliteit van het geluid! Ik hoef niet persé een 5.1 set, als een 2.1 set prachtig geluid kan geven. Een sub-woover is naar mijn mening wel een must.

Budget; tot ongeveer 200 euro.

Iemand ideeen?

Bijdrager
    Vin

Ik vind de JBL Creature II echt heel relaxt! Goed geluid, mooi design en een hele chille subwoofer…..

Bijdrager
    wjgmspeedy

Soundsticks zijn mooier (maar ook duurder), ben er erg tevreden mee. :)

Bijdrager
    Berend

creative I-Trique 3400
    mooi 2.1 zetje met een heel goed geluid.
    kost 90 euro dus te overzien.

Bijdrager
    Tuffi

Je JBL Creature II ’s zijn inderdaad chilll, en ZEKER voor het geld wat ze kosten, maar als je toch €200,- te besteden hebt, dan zou ik voor de soundsticks gaan.

Bijdrager
    cempa

Edirol MA-20 D beter heb je ze niet >

Bijdrager
    rvanheukelum

Ik heb bewust voor de JBL’s gekozen, omdat de prijs/kwaliteit verhouding ten gunste van JBL uitvalt; de Soundsticks met Sub zijn tweemaal duurder maar lang niet tweemaal beter.
    Bijkomende factor is dat de witte JBL’s beter bij de Mac past; alle add-on’s van Apple zijn wit: keyboard, muis, iPod … waarom dan een doorzichtige stick? Bovendien vind ik de voet van die sticks niets … zo’n dikke ring. Nee, errug blij met m’n kwallen.

Bijdrager
    Vin

errug blij met m’n kwallen.

Nou joh! Ik ook!

Bijdrager
    diotav
    ”Berend”

creative I-Trique 3400
    mooi 2.1 zetje met een heel goed geluid.
    kost 90 euro dus te overzien.

Ben zelf ook in het bezit van dit setje en het klinkt inderdaad goed!
    Alleen moet je ook kijken naar wat voor soort muziek je draait!?!

Diotav

Bijdrager
    Balthazar

Persoonlijk zou ik voor de soundsticks gaan. Alleen het design al!

http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304887&cks=SPK

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=39713

gr. balthazar

Bijdrager
    Sachin

JBL Creature II of Soundsticks. Alhankelijk van wat je de mooiste vind. Persoonlijk zie ik de Creatures liever:) Beide hebben zeer goede audio kwaliteit!

Bijdrager
    lsmisch

Soundsticks ll hier sedert een jaar in gebruik,ik heb ze bij mail-a-macstand op een klokhuisdag in Nieuwegein gekocht voor 149€,en ze zijn super mooi en goed.
    Een maccer van me was er ook meteen verliefd op en is dus klokhuisdag laatsleden speciaal daarvoor meegereden.

Bijdrager
    JobKuipers

Ik zou ook meteen voor de soundsticks gaan. Ze zien er supergaaf uit en klinken helemaal perfect!!

Bijdrager
    Tomac

Heb zelf sinds 2 maand soundsticks II. Geweldig geluid en uiterlijk.
    Kan veel meer “geluid” aan dan de “creature’s”.
    Dit hoor je vooral als je naar wat steviger materiaal luistert. (bv, Strapping Young Lad):-)

Bijdrager
    Skip

Soundsticks…. Fantastisch geluid.. Heb bij aanschaf zowel de JBL Creature’s beluisterd en de soundsticks. Het verschil en de doorslag voor de soundticks was gelijk een feit.

Bijdrager
    vogel

Ik heb hier de Creatures II staan. Ze hebben wat EQ nodig, maar daarmee is het geluid echt erg tof. Ze zeggen dat goeie speakers geen EQ nodig hebben, maar ik had toen ff weinig budget (en trek in een iPod erbij…). Ik vind die Soundsticks eerlijk gezegd er helemaal niet zo te gek uitzien, veel te patserig. Deze vind ik er leuker uitzien, maar wel erg “space”. Ze schijnen ook beter te zijn dan de Creatures, maar ze zijn wel wat duurder.

Bijdrager
    MacThijn

ziet er wel cool uit… net 2 van die eliens:P

Bijdrager
    Maranello

Ik heb zelf ook de Soundsticks II.

Ik heb mijn microsetje van Sony van mijn kamer gehaald. Ga ik nooit meer gebruiken sinds ik het geluid van de SK II heb gehoord. Ik heb ze een half jaar geleden bij YouMac in Eindhoven gekocht voor ± 150,-

Bijdrager
    KarelWillem

Deze zijn ook wel leuk naast je Mac en ze kosten nog geen drol ook:
    http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14235

Bijdrager
    H@roldBeer

JBL creature II klinkt wel perfect. Ook heeft het een goede Bass voor als je zware tonen wil “voelen”

Bijdrager
    Jolla

Iemand ervaring met de: Altec Lansing FX6021 Luidsprekers ??

link: Apple Store

Met een beetje zoeken wel te vinden voor 150 a 175. Stonden bij de Mac store en kwam volgens mij goed geluid uit!

Bijdrager
    Brimme

Ik heb zelf ook de jbl creatures II en ik ben er echt heel er tevreden over, ze klinken super vooral met de volume logic plugin in itunes.

Bijdrager
    Vin

ze klinken super vooral met de volume logic plugin in itunes.

wat is dat dan en wat doet het??

Bijdrager
    wjgmspeedy
    Bijdrager
    Vin

is dus een soort van externe equalizer?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ja, maar het doet meer. De exacte techniek ken ik natuurlijk niet, maar al het geluid wordt door een filter gehaald ofzo, waardoor het geluid in iTunes veel harder kan. Je haalt er meer uit, zeg maar.

Bijdrager
    Vin

en het is dus de moeite waard?? Het geluid wordt mooier?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ja. Proberen is gratis hoor. :wink:

Bijdrager
    Brimme

Ik vind het zeker de moeite waard, het verschil is gewoon enorm met of zonder plugin

Bijdrager
    trabant
    ”KarelWillem”

Deze zijn ook wel leuk naast je Mac en ze kosten nog geen drol ook:
    http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14235
    http://www.trustreseller.com/_images/products/large/14235-3.jpg%5B img]

D’r zijn twee merken waarmee ik liever niet geconfronteerd wil worden: Yoko en Trust.
    Het kost bijna niks, en het is helemaal niks.

(Op een oldtimer advertentie “Peugeot 404 gezocht” reageer je toch ook niet met:”ik heb een Trabant, die heeft bijna dezelfde neus.”):wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.