11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    meesje

Goede sleeve/hoes voor Macbook Air

Ik heb vandaag voor een goede prijs van een particulier een Macbook Air 8gb 128gb overgenomen. Deze zat nog in seal met bon van 4 januari 2017 van een bekende grote keten.

Wat is jullie advies voor een goede sleeve of hoes om de MBA in op te bergen?

Voor een mijn werk heb ik een MBP welke ik in een laptoptas vervoer. Ik merk dat de laptop regelmatig schuurt langs de rits van de tas. Hierdoor komen er zeer fijne krasjes op de MBP. Deze lijken erg oppervlakkig en met een poetsdoek bijna allemaal te verwijderen.

Dus mijn voorkeur gaat niet uit naar iets met een rits. Graag jullie advies.

Bijdrager
    McPim

Het is heel persoonlijk uiteraard, maar ik heb voor mijn huidige MBP én een vorige Macbook Air sleeves besteld bij ‘WappersUK’. Geen rits, open zijkant (die iets oversteekt) en een goeie pasvorm (glijdt er niet te makkelijk uit). Kies ‘Peach Skin Linen’: fijne stof, beetje stug, niet te glad, niet te grof, natuurlijk (linnen), met een zachte gladde binnenstof. De foto’s en close-ups op de website geven een goed beeld.

MacBook Linen

Enige nadeel, reken op een aantal weken levertijd (eerder 4 dan 2)…

Bijdrager
    gipsman

Twelve South.
    Wat duur maar mooi (leder) en degelijk.
    Ik heb er in usa eentje voor een iPad Pro gekocht, maar ook bv bij coolblue te koop.

Bijdrager
    Pietje13

Aangezien je het zo nadrukkelijk vermeldt neem ik aan dat ook daar op gereageerd mag worden:
    Iemand verkoopt jou iets voor een goede prijs wat hij drie dagen geleden heeft gekocht, niet heeft uitgepakt/gebruikt én hij heeft de bon nog. Deze beste particulier had dus nog 27 dagen om zijn laptop terug te brengen/sturen naar de bekende grote keten maar verkoopt hem liever aan jou voor een goede prijs.

Ik heb geen idee waarom je dit in je topic vermeldde, gezien het feit dat het niets toevoegd aan je vraag. Het heeft voor mij toch een enigszins apart randje maar goed, als jij blij bent met je MacBook is er verder niets aan de hand natuurlijk.

Bijdrager
    meesje

@Pietje13:
    Een beetje off topic, maar ik heb wel het gevoel om het toe te moeten lichten.

Toen ik deze week de MBA op MP zag verschijnen, had ik ook best mijn twijfels. Van te voren heb ik met de verkoper gechat, gebeld en ook het serienummer gecheckt op diefstal. Alles was legitiem. Hij heeft de MBA van zijn werk gekregen en kon de laptop zelf afhalen bij de MM. De offerte (met daarop serienummer) en kassabon heb ik meegekregen.

Je opmerking over retourneren is niet juist. Zelf heb ik ook gedacht aan van waarom retourneer je de MBA niet zelf? Bij de MM kun je ruilen binnen 14 dagen, mits ongebruikt, compleet en ongeopende verpakking. Echter computers, laptops, tablets en hygiënische producten, etc. zijn uitgesloten. Deze voorwaarden staan onderaan de kassabon vermeld.

Voor producten die je wel kunt retourneren wordt dus de 14 dagen termijn gehanteerd. Pas wanneer je MM Club lid bent, wordt er een 28 dagen termijn gehanteerd.

Ik heb trouwens de opmerking over de aanschaf van de MBA alleen gebruikt als inleiding voor mijn vraag.

Weer on topic:
    Het verbaast me trouwens dat er zo weinig sleeves zijn zonder rits. In de bekende Chinese webwinkels zijn deze wel wat beter te verkrijgen. Echter ik heb mijn twijfels over kwaliteit.

Bijdrager
    defoortk

Ik heb zelf een hoes van vilt. Degelijk, licht en zonder krassen.

Er zijn er verschillende te vinden online. bygitte.nl is bijvoorbeeld een Nederlands fabrikaat.

Bijdrager
    meesje

Een hoes van (wol)vilt klinkt wel goed.

Bijdrager
    McPim

..denk eraan dat die sneller slijten dan een echte stof. Heb er met iPhones inmiddels 3 versleten (dat was wel dunner vilt dan een laptop sleeve, maar toch). Na een jaar was het vilt op sommige plekken erg dun geworden.

Bijdrager
    Stro

Ik heb voor mijn oude MacBook Air en voor mijn nieuwe Macbook Pro een sleeve van Acme Made, echt een geweldig ding; https://www.acmemade.com/collections/macbook-sleeves

Bijdrager
    Psyrael

Ik heb ook een hekel aan hoezen met rits en heb daarom mijn MacBook Pro 13″ in een hoes van CushCase (https://www.etsy.com/shop/CushCaseDesigns?ref=l2-shopheader-name&section_id=7935409)
    Daar heb ik hem intussen al twee jaar/vakanties in, en hij ziet er nog perfect uit. Snelle levering en de afwerking van de hoes is perfect. Aanrader dus.

Bijdrager
    meesje

@Werner85: De hoezen van Etsy zien er goed uit! Ook nog best betaalbaar. Dit gaat ‘m wel worden. Nu nog de juiste kleur kiezen….;-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.