9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Uno

goede prijs voor een tweedehandsmac?

Ik heb van mijn collega een aanbod van een oud lease-systeem voorgeschoteld gekregen voor een G5, 2GHZ DP (geen dual-core), 4GB Ram, 1x 500GB HD, muis + toetsenbord.

Zijn prijs is 1650 euro. Er zit ook nog 3 maanden applecare op.

Is dit een goede prijs? Ik heb zelf geen ervaring met 2ehands systemen, maar misschien dat jullie mij kunnen adviseren. Zit namelijk in overweging om een nieuw systeem te kopen of een aanbieding als deze.

Bijdrager
    dirkbouwman

Lijkt mij een goeie prijs gezien het forse geheugen en de forse harde harde schijf.

Bijdrager
    Berend

zeker een snel systeem waar je lang mee kunt doen..
    de vraag is ook wat er mee gedaan wordt.
    Als je alleen simpel surft en verder niets met video/audio bewerken doet heb je vrij weinig aan zoveel geheugen.

Lijkt me een nette prijs!

Bijdrager
    Uno

Ik zou het gebruiken om mijn eerste stap in Motion/Broadcast design te zetten en mijn vormgeef/ontwerp kwaliteiten te verbeteren. Nee het is geen surfbak:)

Bijdrager
    addyboy

lijkt mij ook een prima prijs hoor:)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb er nu ongeveer twee jaar zo eentje, die iets lichter is en ben er heel tevreden van.
    Het enige minpunt is mijn DVD brander die niet meer kan dan 4x speed, was nochtans anders gespecifieerd bij aankoop. Daarin overtreft de DVD brander in mijn oude G4 beige hem.
    Maar dat is dan ook het enige.
    Voor de rest een superstabiele machine zowel in 10.3.9 als 10.4.2 en hoger.
    Hij verbruikt wel veel electriciteit, samen met het logge maar heel goede Viewsonic 22 inch CRT scherm. (P225f)

Bijdrager
    beammeup

Voor ongeveer 50 EURO heb je een Pioneer DVD brander. (een 111.)
    Die is erg snel…. Installeren is een eitje.

:?

Bijdrager
    Freek.

Uno, lijkt me een prima prijs voor een klassebak! Bij X-Alt hebben ze de G5 2.3 en de G5 2.7 DP in de aanbieding. Welliswaar iets sneller maar met veel minder geheugen en schijfruimte. En een behoorlijk kwartje duurder. Prijzen op de site van X-Alt zijn ex btw.
    Ik heb een G5 2.3 DP (ook geen dualcore dus) met 2x 250GB HD intern en 2,5GB geheugen. Draait stabiel en als een tierelier. Asje’t kunt betalen, gaan met die banaan. Ehh… Apple 8)

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”beammeup”

Voor ongeveer 50 EURO heb je een Pioneer DVD brander. (een 111.)
    Die is erg snel…. Installeren is een eitje.

:?

Wel, het vreemde is, zowel in mijn oude Beige als in de PowerMac G5 zit een Pioneer 107… Aan die Beige kast heb ik al veel gerammeld en veranderd, met die G5 ben ik voorzichtiger…
    Juist geheugen en een harde schijf bijgestoken, en een TV kaart.

Voor de rest ben ik bijzonder tevreden van die G5.
    Hij is twee keer gecrasht in het begin met die TV kaart onder 10.3.2
    maar na de updates, ook van Miglia liep alles perfect. Nu al twee jaar…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.