13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Jenner2006

Goede PHP/CSS/HTML editor

Hallo,

Ik zoek een goede editor voor PHP/CSS/HTML
    Het liefst heb ik dat hij ook aangeeft of ik correcte functions intyp. (Maar niet super nodig)

Groeten
    Jan Erik

Bijdrager
    Tempest

Textwrangler. Gratis en kent veel programmeertalen (waaronder php, css en html, die ik trouwens ook gebruik)

Functies worden groen gekleurd als ze juist getypt zijn, voor standaard-functies, niet voor functies die je zelf maakt. Kleuren zijn naar wil aan te passen.
    Hij herkent ook aan de extensie wat voor taal hij moet gebruiken, dus 99% moet je niks aan de kleuren aanpassen.

Bijdrager
    Mark Stam

Ik werk met Espresso. Doet hetzelfde als Textwrangler maar er zit ook een goede ftp client in zodat je direct kan uploaden, en je ftp directory’s kan bekijken vanuit 1 programma. Werkt echt top! (let op, dit is geen WYSIWYG editor)

Bijdrager
    Tempest

In het geval dat je een ftp cliënt erbij wil, dat gaat heel gemakkelijk met Cyberduck (ook gratis). Deze heeft de mogelijkheid voor bladwijzers (mét pad) op te slaan.
    Je kan ook een map synchroniseren met de server, waardoor je dus gratis dezelfde functionaliteit hebt als Espresso. (Mits gebruik van 2 programma’s)

Cyberduck ondersteunt deze protocollen:

FTP (File Transfer Protocol), FTP/TLS (FTP secured over SSL/TLS), SFTP (SSH Secure File Transfer), WebDAV (Web-based Distributed Authoring and Versioning), Amazon S3, Google Docs and Rackspace Cloud Files.

Om nog even verder te gaan op Textwrangler: je kan ervoor kiezen om ALLE laatst geopende bestanden in de lijst + alle vensters bij de volgende start van het programma terug te openen. Zo moet je dus niet telkens gaan zoeken naar je bestanden.

Bijdrager
    Mark Stam

OK, dit moet geen strijd worden tussen ons. Maar ik denk dat Espresso zich zo onderscheid door het allemaal te kunnen in 1 programma.
    Door projecten te maken in Espresso kan je aan de linkerkant precies zien welke bestanden je site bevat. Zelfs afbeeldingen kan je bekijken in hetzelfde programma.

Door middel van quick publish zet je bestanden direct online zodra je ze upload. Je kan het zelfs naar meerdere servers tegelijk uploaden!

Als je wat geld over hebt voor goede software zou ik hier in investeren! Espresso

Bijdrager
    MichMich
    Bijdrager
    Mark Stam

Mooi software! Wel prijzig…..;)

Bijdrager
    maf112

Ik gebruik Fraise.
    Een simpele maar handige editor.

Bijdrager
    Jenner2006

Ik ben coda nu aan het testen en het bevalt me zeer goed.
    Je hoeft geen of filezilla of iets te gebruiken:)

Sleutelbeheerder
    Night

En dan heb je Taco HTML Editor ook nog;)

Etc. etc.

Bijdrager
    Tempest
    soundcraft op 14 augustus 2010

OK, dit moet geen strijd worden tussen ons.

Dat was ook niet de bedoeling. Ik wou gewoon laten zien dat het ook kan zonder er geld voor te moeten betalen. Ik heb (als student) niet het geld om overal maar dingen aan te schaffen, terwijl er even goede gratis alternatieven zijn. Volgens mij zijn er wel meer mensen die zo denken.

In elk geval, er zijn nog een hoop goede (al dan niet gratis) alternatieven gepost, dus keuze genoeg;-)

Bijdrager
    computer space
    maf112 op 14 augustus 2010

Ik gebruik Fraise.
    Een simpele maar handige editor.

LOL, is dat een opvolger van Smultron:
    http://smultron.sourceforge.net/
    Vreemd dat dit soort aps dan ineens Snow only zijn. Wil je Fraise voor 10.3-10.5, pak dan ergens Smultron vandaan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik gebruik al tijden skEdit — zeker de $35 waard, als je het mij vraagt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.