4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Bergbewoner

Goede nieuws/omroep sites

Mensen,

Welke sites, die gebruiken maken van verschillende media, maar toch actualiteit leveren (naast andere dingen), vinden jullie erg goed qua design en functionaliteit?

Telegraaf.nl, AD.nl, Wired.com, deStentor.nl, Vi.nl, CNN.com, NOS.nl, OmroepGelderland.nl, noem het maar op: allemaal sites met nieuws/actualiteit en verschillende media, maar ook met informatie die niet gelijk gerelateerd is aan actualiteit (zoals frequenties, omroepinformatie, etc.)

Welke vind jij goed en waarom? En wat zou je graag willen zien op een site met verschillende media en een actueel tintje?

Achtergrond: ik ben bezig met een design met een website voor een lokale omroep die ook actualiteit wil leveren. Maar hoe geef je dat weer? Wat is belangrijk?

Bijdrager
    Josebo.

Oké, daar gaan we!

De site van de Telegraaf is naar mijn mening dus echt véél te vol en te druk. Je moet het rustiger houden. Nu zul je vragen, wat is rustiger? Ik bedoel dan een site als Nu.nl. Als je de site opent, zie je meteen het nieuws. Onderverdeeld in een paar categorieën, maar het is je duidelijk wat er voor nieuws is. Het is belangrijk om in één oogopslag al een heleboel van de site te zien. Zo zullen de mensen langer blijven kijken. De eerste indruk van iets, is heel belangrijk.

De site van Planet Internet, die nu helaas niet meer bestaat vond ik altijd heel mooi. Per onderwerp 3 items, duidelijk geordend weergegeven. Op de een of andere manier keek ik daar altijd verder. De sites van Wired (te schreeuwerig), CNN en omroep Gelderland (er beginnen gelijk allemaal filmpjes te lopen) vind ik wat minder.

Natuurlijk is het ook een kwestie van smaak. De een houdt van een drukke site, waar veel te zien is. De ander houdt van een rustige site. Het is belangrijk om hier een goede tussenweg in te vinden. Je kunt de site verdelen in verschillende delen (TV, Radio, Actualiteit, Weer etc etc.). Als de ‘surfer’ maar duidelijk kan zien wat waar te vinden is. Je moet natuurlijk ook rekening met de wat minder begaafde computergebruikers.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Succes met je site. Hoop het resultaat ooit nog een keer te zien!

Bijdrager
    Bergbewoner

Bedankt voor de input, ik ook op zoek naar buitenlandse voorbeelden, de nederlandse sites ken ik nu allemaal wel een beetje, zou graag zien hoe ze het in andere landen doen. Dus wie tips heeft…..!

Inactief
    Anoniem

Google News is ook erg overzichtelijk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.