30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:

Bijdrager
    Ruben

Goede Nederlandse Webhost?

Hallo webfreaks!

Mijn DierenForum begint nu dusdanige vormen aan te nemen dat mijn huidige host niet meer voldoet. Ik heb het forum momenteel bij een Amerikaanse host ondergebracht, wat de snelheid niet echt ten goede komt. Ik ben dus op zoek naar een Nederlandse host en heb daarbij de volgende “eisen”.

– Eigen .nl domein bij het pakket.
    – PHP, CGI etc.
    – Minimaal 1 SQL database.
    – Minimaal 2,5 GB dataverkeer per maand.
    – phpMyAdmin of vergelijkebare online editor(s).

Wie heeft een goede tip? Graag jullie ervaringen en natuurlijk ook graag de slechte, zodat ik weet waar ik in elk geval NIET moet kijken.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Ik zit zelf bij protagonist.nl (zitten in rotterdam).
    Traffic = 3 gig.

Afhankelijk van je pakket krijg je 30 of 60 mb ruimte, 1 tot 5 mysql databases. php en cgi uiteraard ondersteund.

Check anders ff http://www.protagonist.nl

Bijdrager
    Stof

Ik heb zelf goede ervaringen met WideXS (tegenwoordig onderdeel van Cable en Wireless).

Een alternatief met Mac-spirit is Novahost, maar daar kan Adriaan je meer over vertellen.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

WideXS mag goed zijn, Stof, maar je centen vliegen de deur uit bij een hosting provider van dergelijk formaat. Zelfde geldt uiteraard voor vuurwerk.

Kwaliteit komt met een prijs, zullen we maar zeggen;)

Moderator
    Adriaan Mol

Ik zou zeggen Novahost natuurlijk;)

Bijdrager
    Ruben
    ”Stof”

Ik heb zelf goede ervaringen met WideXS (tegenwoordig onderdeel van Cable en Wireless).

Een alternatief met Mac-spirit is Novahost, maar daar kan Adriaan je meer over vertellen.

Die WideXS had ik inderdaad ook al voorbij zien komen na een zoekaktie. Novahost valt al af, die is bijna 3 keer zo duur als de anderen die ik al op mijn lijstje had staan.:-(

Bijdrager
    Ruben
    ”meneer

WideXS mag goed zijn, Stof, maar je centen vliegen de deur uit bij een hosting provider van dergelijk formaat.

Ik heb WideXS ook maar weer geschrapt. Belachelijke setupkosten ga ik echt niet ophoesten voor iets dan een beetje provider met een paar muisklikjes (van de beheerders) aan kan maken.:-(

Bijdrager
    mr.greenish

Een nederlandse provider wel relaxt niet duur.
    http://www.yournamewebhosting.com
    Acounts van 10 tot 1000 mb te verkrijgen.

Groet

:mrgreen:

Bijdrager
    Ruben
    ”mr.greenish”

Een nederlandse provider wel relaxt niet duur.
    http://www.yournamewebhosting.com.[/quote%5D

Helaas, zag er goed uit, tot ik “chatscripts en andere zware scripts niet toegestaan” las.:-(

Valt nog niet mee, een goede provider kiezen.;-) Heb er momenteel 14 die nog “in aanmerking” komen.:-)

Bijdrager
    Ruben

Kent iemand http://www.digitalus.nl ? Deze host kost ongeveer een tiende van de gemiddelde andere hosts die ik heb gevonden. Vind dat een beetje ERG groot verschil? Er moet ergens een digitaal addertje onder het gras zitten!:-?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Is inderdaad wel *heel* goedkoop, zeker gezien het dataverkeer en de enorme mogelijkheden op de server. Een addertje moet wel aanwezig zijn, zou je zeggen.

Ik ken verder niemand die via die host iets op het web aan het ondernemen is, wel kwam ik via webhosters.nl de volgende dingen tegen over digitalus:

Ik heb een website bij Digitalus laten hosten ik heb er echter zeer slechte ervaringen mee gehad. Zo was er ineens een verhuizing geweest naar andere server en er waren geen backup’s overgezet.
    Ook moet je er erg opletten dat ze je domeinnaam wel op jou naam zetten want vaak zetten ze hem gewoon op hun eigen naam zodat je wel aan hun vast zit omdat hun de eigenlijke eigenaar zijn van het domein. Niet echt netjes als je het mij vraagt.

Op email wordt er niet gereageerd op email. Je kan zo vaak mailen als je wilt maar er wordt niks mee gedaan.

en daarnaast

Een woord… Amateurs, echt heel slecht. Veel downtime zogenaamd voor onderhoud… Ineens vernaderen van MySql sever zonder dit vooraf te melden….. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik raad iedereen af in zee te gaan met dit bedrijf.

Vraag me trouwens af of mensen van hun contract zijn afgekomen en hoe? Want kan op deze manier beter nog overstappen op een gratis host want dit is niets.

.

Meer reacties over digitalus vind je hier, voor andere webhosters kun je hier terecht.

succes!

Bijdrager
    mbrant

bij : http://www.netklaar.nl Hans van Dijk in Amsterdam

Ik zou niet weten of het echt duur is, maar je koopt de software om de website te bouwen en je kunt er zelf ten alle tijde bij via de “Webmanager” en eventueel via de ftp server.

Ik ben een ‘doe het zelver” maar ik kan nu met gemak onze eigen website onderhouden.

onze website:
    http://www.imgesware.com
    Groet, Marianne

Bijdrager
    mbrant

onze eigen website! foutje
    http://www.imagesware.com
    M.

Bijdrager
    Bert

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Wil het een beetje vlotten Ruben?

Bijdrager
    Ruben
    ”meneer

Wil het een beetje vlotten Ruben?

Ben de laatste dagen aan het prutsen geweest met een nieuwe site, dus dit stond even op een laag pitje. Bedankt voor je waarschuwing over Digitalus, vond het allemaal al dusdanig verdacht dat ik ze toch al geschrapt heb. Novahost is weer “back in the race”.:-P

Het is goed opletten met dit soort zaken, da’s wel duidelijk. Ooit kreeg ik eens een mail voor webhosting met 1 Gig opslag voor $1,95 per maand. Ik naar die site, zag er super professioneel uit. Gelukkig wilde ik nog even weten hoe hun web-interface eruit zag, want daar zag ik nergens screenshot van. Ik een mail via het online formulier aangemaakt, die gaf bij submit een foutmelding. Ik een mail naar info@, support@, webmaster@, helpdesk@ en contact@ van het betreffende domein verzonden en die kwamen allemaal als “non deliverable” terug.:-P Toen maar een reply op de originele mail en zelf die werd gebounced.

Uiteindelijk maar online bestelling gedaan met fake gegevens en die accepteerden ze!!! Toen nog een bestelling met een credit-card nummer wat niet eens een echt nummer zou kunnen zijn en ook die werd geaccepteerd!:-P Kreeg ik 3 dagen later een mail van mijn eigen host met een waarschuwing dat dit een “verzamelaar” was die op deze slinkse manier credit-cardnummers met bijbehorende gegevens verzamelde, wel slim moet ik zeggen, was er bijna ingetrap!:-)

Maar goed, ik ben zelf dus nog een beetje aan het zoeken. Mijn mede-beheerders zijn even alle voor- en nadelen van diverse providers op een rij aan het zetten (even een frisse blik er overheen).

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Succes!
    Ben benieuwd wat het wordt:)

Bijdrager
    PeterH

http://www.deheeg.nl is een goeie met veel mogelijkheden, niet al te duur en goede service. Vaak op vraag via mail al na 15 min antwoord!

Bijdrager
    Ruben

Ay ay ay… mijn huidige provider maakt het me wel erg moeilijk om over te stappen.:-) Ze hebben de service uitgebreid en nu heb ik dus voor hetzelfde bedrag van 6,95 dollar / maand 500 MB opslag, 300 werkelijke e-mail adressen (geen aliasjes) en een data-tranfer limiet van 30 GB.:-P

Nu is dus eigenlijk alleen de grote vraag nog; zou mijn forum echt veel sneller worden als ik deze naar Nederland verhuis?

Bijdrager
    meneer de koekepeer

het zal zeker wat uitmaken.
    Maar of dat voor de algemene internetgebruiker merkbaar is?

Mijn servers staan ook in Amerika, en soms duurt het gewoon erg lang.
    Vooral als Amerika erg actief is dan merk je gewoon dat het flink lang duurt voor je contact maakt met je website/ftp.

Bijdrager
    zakalwe
    ”iRuben”

Nu is dus eigenlijk alleen de grote vraag nog; zou mijn forum echt veel sneller worden als ik deze naar Nederland verhuis?

Je kan dat natuurlijk even checken door vanaf verschillende locaties in Nederland een traceroute (dmv ‘Network Utility’ in je Utilities mapje) te doen…

Minder hops naar je server is natuurlijk sneller…;)

En over providers, ik zit zelf bij RoosIT (www.roosit.nl) en het bevalt goed, doen niet moeilijk over gekke dingen (PHPturbine voor flash, etc.) en zijn goed te bereiken (ook zaterdag en zondag per e-mail).

Bijdrager
    Hemi

Bij deze wil ik even een persoonlijke zware Stem TEGEN argeweb.nl plaatsen… !

Ik had een jaartje of 2-3 geleden een domeinnaam laten registreren bij ze. Alles geregeld, handtekening gezet EN betaald, krijg ik 2 dagen later een mailtje van ze dat de gevraagde domeinnaam al geregistreerd is bij een ander…
    Ik vond dat eigenlijk een beetje fishy ruiken op de manier waarop dit ging allemaal, dus ik vroeg hoe dat nu pas ineens duidelijk werd?

Ik dacht, ach WTF, jammer dan, dus ik vroeg m’n registratie-geld terug… yeah right, NOT dus… Kreeg steeds valse beloftes en ontwijkende antwoorden van ene Gerben van Leeuwen, waarschijnlijk een van de mede-oplicht… err, oprichters van Argeweb.
    Ruim een jaar lang aan hun kop gezeiken hierom, ge-emaild, gebeld, maar nog nooit een stuiver teruggezien van ze…

Bijdrager
    Ruben
    ”Hemi”

Ruim een jaar lang aan hun kop gezeiken hierom, ge-emaild, gebeld, maar nog nooit een stuiver teruggezien van ze…

Fraai is dat! Leuk zaakje voor een of andere consumenten gnoob als Pietertje Storm-in-een-glas-water ofzo. Nog nagegaan wie jouw domein had ingepikt eigenlijk?

Bijdrager
    rbroen
    ”iRuben”

6,95 dollar / maand 500 MB opslag, 300 werkelijke e-mail adressen (geen aliasjes) en een data-tranfer limiet van 30 GB.:-P

(Ik neem aan dat dit de site is waar je ook php en mysql gebruikt!?)

reality check :? Wat steekt er achter… en hoe betrouwbaar is deze hosting? Zou je dit ooit bedrijfsmatig gebruiken? Hoeveel recht denkt je te hebben om te klagen als er ooit iets mis gaat?

Leuk voor prive projecten, (kleine) verenigingen of (kleine) stichtingen, maar het is beslist geen marktconforme prijs.

In Nederlands liggen de prijzen wel hoger als in bij voorbeeld Duitsland. Een maat van mij heeft daar voor zijn bedrijf een dedicatedserver gehuurd (linux) bij een provider en betaald 59 euro/maand inclusief 95 GB verkeer per maand.

Mijn advies voor bedrijven: pak nooit de goedkoopste, maar ga in zee met betrouwbare partners die goed bereikbaar zijn. Ga bij ze langs om te kijken hoe ze werken, leer ze kennen!

Bijdrager
    Ruben
    ”rbroen”

(Ik neem aan dat dit de site is waar je ook php en mysql gebruikt!?)

reality check :? Wat steekt er achter… en hoe betrouwbaar is deze hosting? Zou je dit ooit bedrijfsmatig gebruiken? Hoeveel recht denkt je te hebben om te klagen als er ooit iets mis gaat?

Ik heb momenteel (nog) 5 domeinen bij deze host lopen en moet zeggen dat ze zeer betrouwbaar zijn. Voor mij (tot nu toe) 100% uptime, lekker snel en belangrijker; een hele goede helpdesk. ALTIJD binnen 24 uur een antwoord waar je ook wat aan hebt (oplossing) of de belofte dat ze er mee bezig zijn en dat zijn ze dan ook. Regelmatig houden ze je dan op de hoogte hoe het er mee staat, waarom het nog niet opgelost is en dan is het toch altijd binnen 3 dagen opgelost als het een ernstig probleem is.

Ze hebben ook een hele goede en uitgebreidt “Control Panel” waarmee je volledig en makkelijk toegang hebt tot diverse zaken op het domein.

Ze kunnen echter helemaal niet meer stuk bij mij nadat ik een keer dusdanig met rechten had zitten kloten dat NIEMAND (ook ikzelf niet) toegang meer had tot mijn domein. Dit was op een zondag-ochtend. Ik een “paniek e-mail” naar de helpdesk gezonden in de verwachting dat het dan maandag-middag wel opgelost zou zijn, maar ik kreeg een half uur later al een mail terug dat ze de rechten weer goed hadden gezet voor me, met duidelijke uitleg wat ik fout had gedaan, wat zij veranderd hadden en waar ik eventueel in de toekomst op moest letten.:-D

En ja, uiteraard heb ik daar ook PHP, MySQL, CGI, en al dat soort zaken.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

En waar host jij nu?

Bijdrager
    Ruben
    ”meneer

En waar host jij nu?

Bij iPowerWeb.com.

Bijdrager
    rbroen

Dit klinkt echt te mooi om waar te zijn…

Soms vergis ik mij wel, zoals met de gratis telefoons van de Postbank, ik dacht dat het troep zou zijn – mijn vrouw heeft inmiddels een mooie siemens mobieltje. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn… loop ik er meestal met een boog omheen.

Voor de prijs hoef je het niet te laten, misschien moeten we dit allemaal een keer proberen?

Bijdrager
    Ruben
    ”rbroen”

Dit klinkt echt te mooi om waar te zijn…

Ja, ik weet het. Maar geloof me, het is toch echt waar. Heb mijn eerste domein daar inmiddels al zo’n anderhalf jaar lopen. Nu moet ik wel zeggen dat het ook langzaam maar zeker steeds meer geworden is hoor, niet altijd zo geweest. Toen ik mijn eerste domein registreerde bij hun kreeg ik 200MB ruimte, 150 e-mail adressen en 2GB limiet per maand.

Nu hebben ze bij mijn eerste domein ook nog een foutje gemaakt, er zit namelijk geen limiet op. In mijn “Control Panel” staat altijd: “Unlimited Diskspace” en dat lijkt ook zo te zijn, want een vriendin heeft er al een keer twee complete CD images naartoe geupload.:-P

Het enige “addertje onder het gras” wat je eventueel zou kunnen noemen is dat die prijs van $ 7,95 alleen geldt als je meteen een jaar vooruit betaald. Maar aan de andere kant; ik heb meteen twee jaar betaald en dan kom je op slechts $ 6,95 per maand. Niet duur voor deze hoeveelheid aan opslag en dataverkeer vind ik…

PS: Als iemand hier ook een domein wil gaan nemen bij iPower Web, laat mij hem dan s.v.p. opgeven, krijg ik weer een “presentje”. :-P

Bijdrager
    TLM

Ruben een klein randvraagje; heb je een CMS (Content Management System) gebruikt voor de opbouw van de dierenforum.com site?

En welke software is er gebruikt voor het forum zelf.

Ziet er in ieder geval strak uit.

TLM

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.