28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    steeze

Goede Muis voor Photoshop en illustrator

Ik ben op zoek naar een muis voor photoshop en illustrator (want laten we eerlijk zijn, die mighty mouse is gewoon bagger), ik werk erg veel met de pentool. dus een goede precisie is van groot belang.
    Ik heb onlangs mijn windows laptop incl. logitech vx revolution muis verkocht. Die vx revolution werkte perfect, lag goed in de hand.. was lekker compact. Het enigste minpunt was, dat de batterijen bij mij vrij snel op gingen. En nu zit hier met een paar projecten die ik moet realiseren met een mighty mouse. Vandaar dat ik met spoed op zoek ben naar een nieuwe muis. Misschien heeft iemand tips, welke muis gebruik jij ? hoe werk tie ? Wat kost hij ?

Een wacom tablet staat op mijn verlanglijst. maar daar heb ik op dit moment geen geld voor. Ik ben op google ook zelf opzoek gegaan voor een muis, en deze muizen heb ik nu op mijn lijstje staan.

– Logitech MX revolution – lijkt me een zeer goede muis, alleen is ie vrij prijzig en denk ik te groot (ik hou van compacte muizen )
    – Logitech MX400
    – Logitech G5
    – Razer Pro 1.6 (zou mooi bij mijn mac passen):D

Heeft iemand enige ervaring met deze muizen op grafisch gebied ?

Bijdrager
    Martijn Snels

Mighty Mouse met staartje?

Bijdrager
    MacBoot

Logitech MX Revolution of Wacom A6
    beide zijn ongeveer even duur en zeker het geld waard

Bijdrager
    steeze
    ”Martijn

Ik heb al een bedrade mighty mouse. Maar het werkt gewoon niet fijn met de pentool.

Bijdrager
    milann

Je kan ook een Wacom Bamboo kopen voor €99,- geloof ik, misschien wel goedkoper als je goed zoekt.
    Heb hem zelf, werkt perfect!

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”steeze”
    ”Martijn

Ik heb al een bedrade mighty mouse. Maar het werkt gewoon niet fijn met de pentool.

Wacom A5 werk ik altijd mee als Grafisch Vormgever, kleiner is geen doen en muizen werken gewoon niet. Ik snap dat ’t een grote uitgave is maar het is zeker aan te raden.

Bijdrager
    steeze

Die Wacom Bamboo A6 is niet zo duur, ik zet ‘em even op mijn lijstje:)

Heeft er iemand nog ervaring met die Razor Pro ? ik heb veel goede reviews gelezen. Nu alleen nog weten of ie goed werkt met photoshop. Ik was vandaag al gaan kijken bij de mediamarkt om die muis zelf even te voelen. Maar helaas verkochten ze hem niet.

Bijdrager
    steeze
    ”Martijn
    ”steeze”
    ”Martijn

Wacom A5 werk ik altijd mee als Grafisch Vormgever, kleiner is geen doen en muizen werken gewoon niet. Ik snap dat ’t een grote uitgave is maar het is zeker aan te raden.

Ja iedereen raadt mij aan om een wacom te halen. A6 formaat lijkt me ook vrij klein (Maar je moet toch ergens beginnen) Een wacom bamboo a5 kost bijna 200 euro. Ik zal even wat reviews gaan lezen.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”steeze”
    ”Martijn
    ”steeze”
    ”Martijn

Ja iedereen raadt mij aan om een wacom te halen. A6 formaat lijkt me ook vrij klein (Maar je moet toch ergens beginnen) Een wacom bamboo a5 kost bijna 200 euro. Ik zal even wat reviews gaan lezen.

Bamboo is troep, consumenten dingetje en niet geschikt als vormgever naar mijn mening. Intuis A5 dan praten we over normaal materiaal.

Bijdrager
    milann

Misschien heb je wel gelijk, maar ik vind het fijner werken dan een muis..
    En hij had het over zijn budget snap je…:)

Bijdrager
    iDecide

Toen je het had over een muis voor Photoshop en Illustrator, wou ik je ook al direct een tablet aanraden en dan specifiek Wacom. Verder op in je post zag ik pas dat je die op je verlanglijst hebt staan.

De Wacom Bamboo is verkrijgbaar in 3 varianten en vanaf €75,-, het is een leuke tablet als je wilt leren werken met een tablet, maar als je het intensief gaat gebruiken en voor proffesioneel werk nodig hebt, zou je toch echt het beste een A5-tablet van Wacom kunnen aanschaffen.

Over die Razer muis, kan ik je zeggen dat een goede bekende van mij voor grafisch werk die muis gebruikt, heb haar er alleen maar positief over horen praten. Het is een muis met 1600 DPI dus dat is netjes. Als je wil kan ik nog wel even om een uitgebreidere mening vragen?

Bijdrager
    steeze
    ”milann”

Misschien heb je wel gelijk, maar ik vind het fijner werken dan een muis..
    En hij had het over zijn budget snap je…:)

Nou geld is eigenlijk geen probleem, als ik een Intuis A5 wil kan ik het aan het einde van deze maand wel halen. Maar ik had eigenlijk een muis nodig die morgen al zou kunnen kopen. Omdat ik nu bezig ben met 2 projecten die ik volgende week af moet hebben. Die Mighty Mouse heeft een strakke vormgeving, en is erg mooi. Maar ik kan er gewoon niet lekker mee werken.

En ik heb vorige week al een iMac en Mac Mini gehaald vandaar dat ik niet teveel wil en kan uitgeven op dit moment.

Ik heb een paar Intuis A5 reviews gelezen, en daar werd eigenlijk alleen maar bevestigd wat ik al wist. (nou wist, ik heb er nog nooit meer gewerkt maar iedereen is er zo lovend over) Dat het gewoon de ideale tool is voor grafische vormgevers.

Ik zal deze morgen wel kijken wat ik ga doen, alvast bedankt voor de reacties…

Bijdrager
    milann

Ahaaa oke.. Heb weinig verstand van muizen verder, maar ik zou gewoon een paar winkels aflopen om het te voelen en proberen;)..
    Succes!

Bijdrager
    steeze
    ”iDecide”

Over die Razer muis, kan ik je zeggen dat een goede bekende van mij voor grafisch werk die muis gebruikt, heb haar er alleen maar positief over horen praten. Het is een muis met 1600 DPI dus dat is netjes. Als je wil kan ik nog wel even om een uitgebreidere mening vragen?

Graag, als het mogelijk is, het is een mooie muis. Maar ze verkopen het bijna nergens. Dus ik zal het via internet moeten kopen

Bijdrager
    iDecide

Moet zelf ook nog een Wacom-tablet aanschaffen, heb op m’n opleiding af en toe op een Intuos gewerkt. Bovendien scheit ik zeven kleuren voor de kans op RSI.

”steeze”
    ”iDecide”

Graag, als het mogelijk is, het is een mooie muis. Maar ze verkopen het bijna nergens. Dus ik zal het via internet moeten kopen

Zal het morgen even proberen te vragen voor je, volgens mij is deze gekocht bij Macinside (Apeldoorn/Deventer) mocht ik morgen nog geen reactie hebben gegeven stuur me dan even een PM.

Bijdrager
    1984

Pro Mouse
    Poorten: USB

Prijs: € 10

http://www.tweedehandsmac.nl/

Bijdrager
    bartje
    ”Martijn

Bamboo is troep, consumenten dingetje en niet geschikt als vormgever naar mijn mening. Intuis A5 dan praten we over normaal materiaal.

amen that!

Dat nog steeds zoveel mensen de pen nog niet hebben ondenkt:)

Inactief
    Anoniem

Sorry dat ik zo even tussenin kom vallen.
    Maar moeten de muizen ook horizontaal kunnen scrollen?

@bartje

Ik ben gewoon gewend om te muizen en ik vind het een hele stap om naar een pen te gaan!
    Maar als je naar een pen gaat pak er dan eentje die zo nauwkeurig mogelijk is.
    Je heb niks aan het halve werk en als je toch in werk zit waarin je veel tekent dan haal je het er ook zo weer uit.
    Scheelt je veel tijd als die goed werkt.

Ik heb er hier ook eentje staan Wacom (niet mac geschikt) crap / zooi (30 euro voor betaald).
    Je gaat er schuin mee i.p.v. horizontaal. Terwijl je horizontaal gaat.

Bijdrager
    mac-addict
    ”bartje”
    ”Martijn

amen that!

Dat nog steeds zoveel mensen de pen nog niet hebben ondenkt:)

Ik werk al een jaar met de bamboo en hij werkt gewoon prima een goede vormgever hoeft niet persee duur materiaal te hebben om mooie ontwerpen te maken. Ik wil hier mee niet zeggen dat ik goed ben, maar het is gewoon niet nodig het gaat er om waar mee jij prettig kan werken. En ik werk met de bamboo heel lekker dus het is een beetje onzin om het op die manier te zeggen dat het troep is! :x

Dus koop gewoon een muis/tablet waar jij zelf het lekkerst mee werkt en let vooral niet op de prijzen als iets duurder is wil niet altijd zeggen dat het ook beter is :mrgreen:

Bijdrager
    bartje

Ik werkte op mijn stage met een intuos3. Dat beviel mij wel, dus had ik thuis (omdat ik niet zo duur wou doen) een Bamboo aangeschaft (die zwarte). Maar dat viel mij iets tegen, omdat de feel erbij gewoon minder fijn voelde dan bij de intuos3.

Dat er meer gevoeligheidspunten zijn etc maakte mij niets uit. Maar ik raad eens aan de intuos3 eens te testen bij bv. een Apple reseller, die hebben meestal wel een 30″ display staan met een a4 wide intuos3.

Dan kan je het verschil merken tussen de bamboo en de intuos3.

Ik zou geen muis meer willen :wink:

Bijdrager
    sasquatch

ik heb de intuos3 en mijn vriendin de zwarte bamboo a6 en ik merk weinig verschil, behalve dat het pennetje van de bamboo ietwat plastic aanvoelt, en dat mijn intuos voor sommige taken wat fijner werkt.

Ik heb een tijdje de microsoft intellimouse 3 gehad en die raad ik ook aan. Ligt goed in de hand en is nauwkeurig. Maarja, ik gebruik nu gewoon altijd de wacom. het is een investering!

Bijdrager
    McShamus

Wat een onzin. Uiteraard is de build quality van de Intuos serie veel zwaarder dan van de Bamboo’s, maar troep is het zeker niet. En al helemaal niet voor dat geld. Ik heb ze beide, trouwens. Op kantoor een Intuos3 A5 wide en een Bamboo in de tas bij m’n MacBook.

Ik ben er erg blij mee zal iemand op een budget dit dingetje zeker aanraden.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Bijdrager
    Eduw

Ikzelf heb nog nooit met de pentool gewerkt in combinatie met een wacomtablet (wel met muis)
    Wat kan ik me daarbij voorstellen?
    Kan ik dan gewoon bvb het contour van een persoon volgen om hem te kunnen uitknippen of moet ik dan echt ankerpunten aanbrengen?

Moderator
    Mac Daddy

De pentool blijft inderdaad gewoon met de ankerpunten werken. Ik gebruik ook nooit de pentool om iemand vrijstaand te maken. Eerst de quick selection tool en dan de lasso om de contour te verfijnen, maar iedereen heeft zijn eigen werkmethode. Alleen met de lasso tool kan je wel iemands contouren volgens i.p.v. ankerpunten met de pentool.

En ik raad ook aan om een Wacom te kopen. Als je niet in 1 keer veel geld wilt uitgeven, zou je het met de Bamboo kunnen proberen, maar dan zal ik wel de Fun nemen. Deze heeft volgens mij de beste spec’s en is ook een beetje gericht op de grafische kant. En ik weet niet of ze nog de Graphire maken, maar die is ook erg goed. Probeer hem anders 2ehands op de kop te tikken.
    Ik heb hier een Graphire liggen en daar ben ik zeer blij mee. Ik ben nu wel zo ver dat ik graag een Intuos aan wil schaffen. Ik wilde ook niet in 1 keer veel geld uitgeven voor iets wat misschien wel tegen kan vallen, dus heb daarom eerst een Graphire aangeschaft.

Sommige dingen doe ik nog wel eens met de muis in Photoshop, maar dat is bijvoorbeeld als ik precies een (begin)punt moet zetten. Maar dit ligt ook aan het gladde oppervlak van de Graphire en de precisie die die aankan.

Ooh ja. Volgens mij kun je voor de prijs het best bij http://www.wacomshop.nl terecht. Ik weet niet of ze de goedkoopste zijn, maar in ieder geval goedkoper dan wacom zelf of apple.

Bijdrager
    bartje

offtopic

voordeel van de pen tool is dat je selectie niet ongedaan gemaakt wordt als je mis klikt oid. Met de lassotool begin je dan weer opnieuw. Daarnaast heb je een mooi pad bewaard wat je altijd weer kan gebruiken als selectie.

Moderator
    Mac Daddy

Ja, maar als je mis klikt wat ik ook nog wel eens doe, dan is er altijd nog appeltje z. En als je dan klaar bent met je selectie kun je die selectie ook opslaan als path.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”Martijn

.Bamboo is troep, consumenten dingetje en niet geschikt als vormgever naar mijn mening. Intuis A5 dan praten we over normaal materiaal.

Helemaal niet mee eens.
    Ik heb thuis en op mijn studio een Intuos 2 en werk daar dagelijks mee. Voor aan de keukentafel en onderweg met de MacBook Pro heb ik een wacom Bamboo, simpelweg omdat een Intuos een beetje te groot is om mee te slepen. En dat is dan ook het belangrijkste verschil: het formaat. Er wordt wel gesproken over verschil in nauwkeurigheid of drukgevoeligheid, maar in de praktijk merk je dat niet. Enige nadeel van de Bamboo is dat de rand van het tablet smaller is dan die van de Intuos, als je aan de rand van het tablet werkt is het vlak waar je hand op steunt een beetje smal.
    Verder is het een prima apparaat. Voor wat betreft “value for money” is het zelfs een superdeal. het verschil in kwaliteit is minimaal, het verschil in prijs is groot.
    Ik werk voornamelijk in Illustrator, Photoshop en Indesign.

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.