7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    alaska

Goede manier om automatische incasso te integreren op website

Ik ben bezig met een website m.b.v. een Squarespace template (helaas maar het is niet anders).
    Er moet een mogelijkheid komen voor klanten om automatische incasso te selecteren.
    Squarespace laat het (volgens mij) niet toe om een externe betaalmodule te integreren waarmee automatische incasso mogelijk is, behalve dan hun eigen (Stripe). Stripe willen we echter niet gebruiken.
    Ik kan wel een link naar een andere server (buiten Squarespace) maken waar je dan heen wordt geleid, waar ik wel een module voor automatische incasso kan plaatsen.

Wat zijn de makkelijkste en goedkoopste manieren om automatische incasso online te regelen?
    Ik heb hier geen ervaring  mee, dus alle tips zijn welkom.
    Mollie schijnt technisch lastig te zijn.

Bijdrager
    polansky

Op het moment dat ik als gebruiker voor een betaling naar een externe website wordt gestuurd zou ik toch wel heel erg gaan twijfelen aan de betrouwbaarheid van de aanbieder.

Hoe bonafide een bedrijf dan ook is, ik zou het niet vertrouwen en dan direct afhaken.
    Er is teveel oplichterij en scamming op Internet, dat je de methode die je voorstelt niet moet willen.

Misschien is het een beter idee om je klant over te halen om van squarespace af te stappen. Er zijn argumenten genoeg te bedenken waarom je deze aanbieder beter niet kunt gebruiken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door polansky.
    Sleutelbeheerder
    Night

Mwoh, voor iDeal wordt je ook naar andere sites, zoals Ayden, omgeleid.

Ik zou echter wel duidelijk zijn dat je voor de betaling wordt doorverwezen naar een partner-site. Op die site kun je dan alle betalingen regelen. Dan ben je ook gelijk van Squarespace af.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

IDeal of andere betaalmethodes via Mollie op Squarespace kan je vergeten. In een Squarespace shop kan je alleen maar met Stripe of PayPal betalen.

Enige workaround is een Shopify BUY button op je site te plaatsen, die dan wel gekoppeld is aan Mollie.

https://www.samenmetsan.nl/blog-overzicht/ideal-bancontact-betalingen-squarespace

//EDIT

bedenk me nu dat je misschien helemaal niets wilt verkopen, dan is een link naar een andere site best een optie. Vooral als je de mensen laat weten dat ze naar een externe site worden geleid. Wat op zich niet vreemd hoeft te zijn. Je kunt je Squarespace trouwens ook koppelen aan je eigen domein, dan ziet het er al wat vertrouwder uit. Misschien kan je de betaalmodule dan op een subdomain zetten, weet niet of dat kan maar zou mooi zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door EagerB0bNerd.
    Sleutelbeheerder
    Night

Maaruh, een automatische incasso is toch gewoon een kwestie van een linkje plaatsen? Er hoeft niets direct betaald te worden, dus iDeal en Mollie etc. zijn niet nodig.

Dan krijg je zoiets:
    https://www.pay.nl/betaalmethoden/bankbetalingen/incasso

Bijdrager
    EagerB0bNerd

@Night: je linkt nu naar pay.nl, dat is net zo goed een payment provider, net zoals Mollie. Die zul je nodig hebben. Aan een incasso zitten nog wel wat haken en ogen. Zoals dat je een machtiging nodig hebt. Op papier of digitaal. Je kan het ook via je bank doen. Voordeel is dat dat voor de klanten vertrouwd aanvoelt als ze het in de  omgeving van hun eigen bank doen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door EagerB0bNerd.
    Sleutelbeheerder
    Night

Dat zeg ik ook niet. Ik wijs alleen een andere richting op ?

Want ook via de bank kost het gewoon geld.

Maar dan zijn we wel weer terug bij de automatische incasso, ipv iDeal en andere betaalmethoden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.