8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    JapserP

Goede lavalier voor EW G3?

Hallo Hallo,

Ik ben klaar met de standaard ME 2 lapel die bij de EW 100 G3 zender komt, dus ik zoek een betere lapel mic. Ik heb de MKE 40 op het oog, maar ik kan eigenlijk helemaal geen reviews of video’s over deze mic vinden. En een TRAM TR50, die werkt volgens op fantoomvoeding?

Maar als iemand een betere optie weet, dan hoor ik dat graag! En ik heb een budget van ong. 300 euro…

Alvast bedankt voor je hulp!

Bijdrager
    sepollema

MKE40 is een prima lapel mic, ook als je live dingen wilt doen een prima gain before feedback. Ik vind persoonlijk de WL185 van Shure een stukje beter en natuurlijker.
    De TRAM heb ik geen ervaring mee, ik ben freelance audio engineer voor live shows en de TRAM zie je eigenlijk vooral in de broadcast wereld.

Bijdrager
    sepollema

A/B voor de grap trouwens eens een EW100 en EW300 of 500, daar zit qua klank ook heel veel verschil in !

Bijdrager
    JapserP

Bedankt, is er wel iemand die iets weet over de TRAM lapel mics? Ik vraag me namelijk af of je de TR 50 kan gebruiken met een EW100 G3 zender, sinds de TRAM volgens mij voeding nodig heeft en de Senn zender deze niet levert…?

Bijdrager
    sepollema

Jawel hoor, volgens mij levert een EW100 beltpack gewoon voeding… Anders zou je ME2 ook niet werken.

Bijdrager
    Demon Hunter

Ik hoor goede dingen over de Sanken COS-11, goed betaalbaar ook en in meerdere kleuren! Ik zou even langsgaan bij NoizeBoyz in Amsterdam, heel goed advies gekregen altijd daar;)

Bijdrager
    JapserP

Heeft iemand hier ook ooit gehoord van de Voice Technologies VT506? Hij is qua uiterlijk exact hetzelfde als de TRAM, maar ik kan nergens goede reviews van deze lapel mic vinden…

Bijdrager
    McD44N

De genoemde mics zijn allemaal prima. VT506 en Cos11 hebben beide een boost in het hoog. Die boost kun je goed gebruiken als je mics achter kleding verstopt. De Cos11 kun je met het rubbertje makkelijker verbergen zonder contactgeluid van kleding te krijgen. Je zou ze allemaal eens kunnen testen bij een audiobedrijf zoals de eerder genoemde NoyzBoyz, AEM of de Herrieboerderij, allen in Duivendrecht bij A’dam.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.