3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Bor

Goede Jabber-client voor MacOS, anno 2018?

Hi mensen,

Is er anno 2018 nog een fatsoenlijke Jabber-client voor MacOS? Er is een aantal mensen in mijn omgeving waarmee ik eigenlijk alleen kan communiceren via Jabber, met Off The Record (OTR) encryptie ingeschakeld.

Tot voor kort gebruikte ik Tor Messenger, maar die is officieel discontinued en het gebruik ervan wordt door de ontwikkelaars afgeraden. Het open-sourceproject Adium lijkt nog te bestaan, maar de website ervan is grotendeels offline en de laatste git commit is ruim een jaar geleden, dus ik vrees dat dat project inmiddels ook een stille dood is gestorven.

Pidgin bestaat nog en wordt actief doorontwikkeld, maar is afhankelijk van X11 wat ook allerhande nadelen heeft. Dit is in zoverre zo dat zij op hun eigen website al afraden Pidgin for Mac te downloaden (en dan verwijzen ze naar Adium als alternatief, maar zie boven). En dan is er nog de standaard Messenger van Apple die zowaar nog Jabber blijkt te ondersteunen, maar daarvoor is OTR dan weer niet beschikbaar.

Kan iemand mij een Jabber-client adviseren die nog wél werkt? Belangrijkste eisen zijn dat ‘ie OTR ondersteunt, chatgeschiedenis kan opslaan en dat ik de app vrijwel non-stop in de achtergrond kan draaien zonder er wat van te merken (behalve als er een notificatie is natuurlijk).

Ik hoor het graag.

Bor

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Moderator
    Night

AstraChat?

Of bekijk het overzicht, met diverse clients, met duidelijke omschrijving, voor- en nadelen:

https://www.slant.co/topics/1371/~best-jabber-xmpp-clients-for-mac-os-x

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.