17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

Goede hoofdtelefoon voor < 100 euro

Ik zoek voor m’n verjaardag nog een leuk cadeau, nou zat ik te denken aan een goede hoofdtelefoon.

Ik heb totaal geen ervaring op dit vlak, daarom graag jullie hulp. Het liefst neem ik around-ear, maar ik weet niet tot in hoeverre dit beter is dan on-ear. Ik zag bijvoorbeeld die koptelefoon van Sennheiser, met die ‘rotatable ear cups’, dat leek me wel wat.

Bijdrager
    Ian83

Kijk naar merken als AKG, Sennheiser of Bayer Dynamics. Dat zijn alledrie merken koptelefoons met relatief goede geluidskwaliteit. Hier zijn ze een stuk goedkoper te bestellen als in de winkel: musicstore.de

Bijdrager
    iDuck

Heb sinds kort voor mijn classic een Sennheiser PX100. Bevalt erg goed.

review

Bijdrager
    BloomPod

Ik heb een Sennheiser HD 457 waar ik zeer tevreden over ben. Maar voor niet veel meer heb je een HD 212 PRO die blijkbaar veel beter is.;)

Inactief
    Anoniem

De koptelefoons die ik hier benoem zijn duurder!

Heeft hier iemand ervaring met Dr. Dre Beats Studio?

Ik wil niet de studio versie kopen maar de “goedkopere” Dr Dre Beats Solo deze komen pas in november.

Bijdrager
    Pietermann

Wat dacht je van de BOSE® around-ear hoofdtelefoon?
    Ik heb deze nu en vind hem zééééér goed!

Hoeveel ze hier in de benelux kosten weet ik niet… Ik denk rond de 100 euro want Ik heb mijn hoofdtelefoon enkele maanden geleden in de New York SOHO Apple store gekocht voor 80 à 90 euro (omgerekend).

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Svenv
    ”iDuck”

Heb sinds kort voor mijn classic een Sennheiser PX100. Bevalt erg goed.

review

Ik heb hem al een jaar en ben er ook zeer tevreden over, er komt zeer goed geluid uit, vergelijkbaar met de duurdere modellen van Sennheiser.

Bijdrager
    Mr. Nathan
    ”Pietermann”

Wat dacht je van de BOSE® around-ear hoofdtelefoon?
    Ik heb deze nu en vind hem zééééér goed![/img]

Hoeveel ze hier in de benelux kosten weet ik niet… Ik denk rond de 100 euro want Ik heb mijn hoofdtelefoon enkele maanden geleden in de New York SOHO Apple store gekocht voor 80 à 90 euro (omgerekend).

Daar heb ik me Bose in-ear oordoppen gekocht!
    Zeer goed!

Bijdrager
    Scrooge McDuck

Bose In-Ears zijn echt the best. Ze zijn volgens mij precies 100 E.

Bijdrager
    Yeti

What about this one?

http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sennheiser-hd415-hoofdtelefoon/9000000004019952/index.html

Edit: Ik heb deze drie koptelefoons gevonden, welke van deze drie, en waarom?
    Sennheiser HD415 Hoofdtelefoon

AKG K514 Hi-Fi Hoofdtelefoon

Philips SHL9600/00

Bijdrager
    Stripe

Ik zou naar die van Bose kijken, is wel iets duurder maar erg fijn. Heb ‘m alleen zelf helaas niet.
    Hij is lekker licht en compact.

Edit, ze zijn toch duurder dan ik aanvankelijk dacht. Ik zag ‘m pas voor 120 maar op internet is de goedkoopste 150.. helaas.

Bijdrager
    Golfgast
    ”BloomPod”

Ik heb een Sennheiser HD 457 waar ik zeer tevreden over ben. Maar voor niet veel meer heb je een HD 212 PRO die blijkbaar veel beter is.;)

De HD212Pro kan ik over meepraten. Een erg goed geluid voor een niet al te hoge prijs. Een goed sterk midden, duidelijke bass (niet teveel zoals bij de HD201 serie). En een pluspunt is dat de kabel los te koppelen is van de headphone, dus voor portable gebruik is er misschien een kortere kabel voor te vinden (nu 3 meter), en bij kabelbreuk is er alleen een nieuwe kabel nodig.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, verder kan ik aanraden: probeer of je ergens diverse headphones kan proberen (geen mediamarkt of soortgelijke winkels wegens slechte geluidsbron en overmatig misbruikte headphones)

Bijdrager
    Pim.vd.Kleijn

Ik raad persoonlijk de bose af, hij klinkt redelijk maar is naar mijn mening erg gammel en heeft ook niet echt een goede prijs/prestatie verhouding. Kijk naar een Sennheiser HD280 Pro, die kost (als je op kieskeurig kijkt) zo rond de 110 euro met verzenden. Als je iets meer te besteden hebt is de Sennheiser HD25 (standaard in de professionele wereld) misschien een idee? Hij kost wel wat, volgens mij rond de 160 euro.

Moderator
    unSOUND

Grado SR 60. Zijn niet iedereen snaak qua uiterlijk, maar hebben een bijzonder helder geluid.

Bijdrager
    Yeti

Ik ga vanmiddag na school even naar de RAF, daar gewoon wat koptelefoons uitproberen.

Bijdrager
    Yeti

En de keuze is gevallen op… de Sennheiser HD 438! Heb een aantal koptelefoons uitgeprobeerd, en deze bleek toch wel errug chill te zijn:)

Iedereen bedankt voor de hulp!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.