18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    KingAchille

Goede (en werkende) download manager

Gegroet,
    Ik ben een regelmatige downloader, en heb een tijdje gewerkt met iGetter en Speed Downloader, maar deze programma’s vielen dikwijls uit en vertraagde mijn hele computer! Kent er iemand een goede download manager (mag wat geld kosten) waar ik gewoon de links in kan plakken en dan rustig mijn werk kan blijven doen terwijl de manager rustig op de achtergrond alles download?
    Mvg,

Bijdrager
    madcat

wat download je zoal eigenlijk en Wat voor soort internet connectie heb je?
    Persoonlijk vind ik de standaard download manager in firefox voor zaken kleiner dan 500MB met een normale internet verbinding prima.

Bijdrager
    KingAchille

Ik download redelijk veel veel via een ultrasnelle verbinding (op de campus).
    Mvg,

Bijdrager
    helix

Wow, op de campus??? Dat roept toch wat vragen op hoor. :innocent:

Bijdrager
    KingAchille

Maar mijn vraag is naar een goede downloadmanager:)
    Mvg,

Bijdrager
    Josebo.

Heb je misschien iets aan dit topic?

Bijdrager
    helix

Veel veel …. dat was toch 10 à 15 GB per dag daarnet, waarom heb jij dit zo snel weggehaald?
    Dit roept nu nog meer vragen op hoor!! :innocent:

Bijdrager
    carpebios

op de campus kan ik me een ongeluk downloaden (thuis ook, want ik heb internet van de campus).

Maar euhm, wat dacht je van safari?

Bijdrager
    KingAchille

Ja, daar gaat het geweldig goed mee! Zonder twijfel, maar je moet dan elke link een voor een in een venster gaan plakken… Ik zoek eigenlijk iets waar ik ‘en-masse’ mee kan downloaden. Dus gewoon enkele 10-tallen linken selecteren, copy-paste in de manager en dan doet ie al het werk voor mij…
    Mvg,

Bijdrager
    MouseMighty

Zoek eens bij versiontracker of macupdate misschien staat er wel eentje naast de HomeworkManager of het iLazyStudentPack. De gemeenschap betaald dus geld voor een ultrasnelle verbinding op een universiteit en daar ga ja van zitten leechen?? Schrale batser praktijken vind ik dat!:x

Bijdrager
    sypie

En jij denkt dat deze persoon de enige is? Iedere student met verstand van zaken doet dat. Dit is al veel langer bekend…

Bijdrager
    KingAchille

natuurlijk! Hoe komen al die series en films aan hun seefers denk je?
    Maar ik ga Speed Downloader toch nog eens proberen dan…
    Mvg,

Bijdrager
    madcat

Tja toen ik nog op de campus van de utwente zat downloade ik gewoon via het samba protocol, echter zat ik toen nog op windows te werken en gebruikte toen Windows Commander (nu Total commander), om het windows leed toen te verzachten zat ik op 100Mbit netwerk connectie, dus een film (toen 700mb) had je binnen 5 min binnen.

Echter de finder van osx is niet slecht op samba gebied.
    Op welke manier download je samba/smb, ftp http, andere exotische manier?
    en wat voor soort dingen download je.. links knippen en plakken is echt een beetje jammer ja.

Bijdrager
    KingAchille

Dit is de eerste keer dat ik het woordje ‘Samba’ hoor… Hoe doe je dit dan?
    Mijn downloads schillen niet zoveel van iemand anders, films, series,…
    Mvg,

Bijdrager
    sanius

Als je toch leecht op de Uni, waarvoor vraag je dan niemand op de campus om hulp? Toen ik op de TU/e zat konden wij via een TU netwerk bestanden erg snel uitwisselen, al was dit wel via Windows. Je moest een wachtwoord aanvragen via je studentenmail om te laten zien dat je er ook daadwerkelijk studeerde, maar het werkte als een trein.

Maar goed. Ik zou me verdiepen in downloaden via nieuwsgroepen, kun je altijd full speed downloaden en is vooral handig bij films en series. Daarnaast hoef je bij deze techniek nooit te uploaden waardoor je in feite legaal kunt downloaden (films en muziek mag je binnenhalen maar niet uitdelen)

Bijdrager
    madcat
    ”KingAchille”

Dit is de eerste keer dat ik het woordje ‘Samba’ hoor… Hoe doe je dit dan?
    Mijn downloads schillen niet zoveel van iemand anders, films, series,…
    Mvg,

samba = smb = windows file sharing = AFP

met andere woorden gewoon een “netwerk share”

Bijdrager
    MouseMighty
    ”sypie”

En jij denkt dat deze persoon de enige is? Iedere student met verstand van zaken doet dat. Dit is al veel langer bekend…

Oh en daarom is het goed te praten? Nee natuurlijk nou snap ik het… :? *wijst naar onderschrift*

Bijdrager
    madcat
    ”MouseMighty”
    ”sypie”

Oh en daarom is het goed te praten? Nee natuurlijk nou snap ik het… :? *wijst naar onderschrift*

ach je moet ook niet roomser dan de paus zijn, daarin tegen is downloaden van films en muziek volkomen legaal/gedoogt

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.