12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    freeride_mac

Goede deal ?

ik zou men g4 533mhz + 512 mb ram + dvd+ cd-rewiter + 40 gb harde schijf kunnen ruilen voor een ibook g3 600 mhz +386 mb ram+airport ready + 40 gb harde schijf

+ 100 € opleg van die persoon

Doe ik dit of niet ?

Bijdrager
    hansenonline

airport ready zegt mijns inziens niets, elke ibook is dat zelfs de classic imacs. als je toch een nieuwe apple wilde kopen en een ibook erbij is het te doen. als je de ibook ter vervanging wilt hebben zou ik doorsparen voor een g4 ibook, die is sneller en dan je huidige g4.

daan.

Bijdrager
    jeroenimo

Eens met Hansenonline…. voor niet al te veel geld heb je een G4 ibookje met alles erop en aan en dan kun je die oude als server laten staat !:P
    Een G3 ibookje is zeker niet slecht hoor maar airport ready betekend dat je er nog een airport in moet doen voor pak em beet 80 euro en dan wil je misschien ook nog meer ram geheugen hebben.. de nieuwe ibookjes hebben al standaard 512 mb ram.De G3 processor is al een jaar of 8 in produktie geweest en dat is errrrug lang voor een processor.
    tel alles maar eens op.

gr J.

Bijdrager
    mr_omvlee

Garageband heeeft bv een G4 nodig om echt te draaien, dus tis een achteruitgang qua snelheid maar dat hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen, ben je veel onderweg bv?

Bijdrager
    freeride_mac

neen niet zoveel maar toch genoeg om een ibook handig te vinden. Zou ik een ibook g4 te kunnen strikken voor te ruilen , denk je ?:mrgreen:

Bijdrager
    Sachin

Een G3 is toch niet aan te raden voor Mac OS X. Voor een nieuwe 12″ iBook betaal je maar rond de 1200€. Dan heb je een 1-GHz PowerPC G4. Zelf vind ik m’n G4 @ 1GHz maar net snel genoeg voor mee te werken…

Bijdrager
    mr_omvlee

Nou… niet aan te raden…. Ik werk met een 800 G3 met het pantertje, en dat gaat prima

Bijdrager
    Dorkiban

Ja ik vind het ook wel meevallen. Ik werk oa met een Ibook 700 G3 en de Pantert doet het fantastisch.

Apple doet nog altijd een fantastisch werkje in de processor lang courant houden. Mijn Ibook processor gaat echt nog wel efkes mee.

Een 600 G3 zal echt wel Panther kunnen draaien. Echter, als je niet vaak onderweg bent (het enige echte voordeel van de deal) zou ik niet weten waarom je het zou doen.

Je kunt je G4 ook tweedehands verkopen en dan bijleggen voor een nieuwe G4 ibook of zo.

Bijdrager
    Oupro

Ik heb een iBook G3 500 waarmee ik Panther draai, loopt op zich voldoende. Heb er dan trouwens wel 640 MB ram in zitten.

De deal zou ik niet doen eerlijk gezegd. Het verschil tussen een G3 en een G4 processor kun je heel erg goed merken. En het is echt een flinke achteruitgang. Daarnaast zit er veel te weinig geheugen in de iBook. En neem ik aan omdat je het niet aangeeft dat er niet net zoals in de Powermac er in de iBook geen combodrive zit.

Ik zou het niet doen. Tenzij je echt een heel erg groot verlangen hebt om mobiel te gaan.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Niet doen . iBook scherm is onwaarschijnlijk klein en hij is traag. Ik zou er eerst een uur mee aan de slag gaan of je deze minpunten trekt.

Bijdrager
    MennoV

Niet doen, je zal er in snelheid echt merkbaar op achteruit gaan. De €100 die je erbij krijgt zou je dan weer moeten besteden aan RAM om het een beetje soepel te laten draaien. Al met al ga je er dan flink op achteruit, van een G4 terug naar een G3 is geen lolletje.

Bijdrager
    Macpwm

Een G4 is veel sneller, OSX draait optimaal met een G4, omdat het OS velocity engine ondersteund.
    Als je bepaalde taken uitvoerd zoals rippen van cd of in Photoshop met filters werkt merk je het verschil pas echt.
    Ten tweede ga je een computer ruilen die op zich nog goed is maar voor hoe lang…?
    Op termijn ben je beter met je G4.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.