4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    5150

Goede app voor notities.

Enkele weken bekleden heb ik MyScript Nebo gekocht voor het maken van notities op de iPad pro.

Het omzetten van handgeschreven tekst naar getypte tekst doet hij goed, de getypte tekst zie je meelopen als je met de Apple pencil schrijft. Maar typen met een toetsenbord kan niet, zodra er veel tekst genoteerd moet worden vind ik typen makkelijker dan schrijven met de Apple pencil. Diagrammen maken doet hij ook goed, hij maakt je ovaal zelf echt ovaal en doet hetzelfde met rechte lijnen, vierkanten en rechthoeken. Een woord doorkrassen haalde het hele woord weg en met een streep onder het woord werd het vet gedrukt.

Na het niet kunnen gebruiken van een toetsenbord zijn er nog enkele nadelen. Tekst importeren kan niet en de noties exporteren naar Pages kan wel maar niet direct en de diagrammen en tabellen moet je dan weer met de hand exporteren. Als je vanuit Nebo print naar PDF dan zijn de diagrammen niet zoals je ze gemaakt hebt, als je het via de omweg doet naar Pages dan zijn de diagrammen wel zoals gemaakt maar dan heb je afhankelijk van het aantal diagrammen evenveel extra handelingen gedaan. Een nadeel is ook dat als Nebo iets in je handschrift niet herkent je het ook niet met het toetsenbord kunt invoegen. Tekst verslepen gaat ook niet makkelijk, met streepjes omhoog en omlaag kan je tekst verplaatsten zoals met backspace of enter maar een stukje tekst van boven aan de notie naar onder verplaatsen gaat niet.

Voordat ik nu diverse apps @ gemiddeld € 10,- ga kopen hoop ik hier tips te vinden voor een notitie app naar mijn zijn.

Wat moet de app kunnen:

-Typen met toetsenbord

-Schrijven met de pencil met goede handschrift herkenning

-Makkelijk een rechte lijn, cirkel, vierkant etc maken zonder eerst naar een soort van vormen     functie te moeten en daarna weer terug om te schrijven, voor diagrammen en tabellen is dat niet zo erg.

-Importeren en exporteren van tekst.

-Makkelijk  verplaatsen van tekst

-Liefst van de oude pagina naar de nieuwe doorgaan onderaan de oude ipv “omslaan”

Alvast bedankt..

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  5150.

Bijdrager
    Shmoo

Het ene bijt het andere in de voet.

Als je Apple Pencil support wilt en al dat soort functies dat jij hier opnoemt dan kom je niet meer uit bij de gebruikte notitie apps en al hun bijbehorende features. Dan ga je veel meer kijken naar Microsoft of Adobe specifieke apps die goed zijn in dat soort dingen die jij omschrijft want daar komt een bepaalde intelligentie bij kijken die niets met notities maken te maken heeft.

Dat Apple Pencil support + notities maken kun je beter uit je hoofd zetten want dan ga je jezelf alleen maar te kort doen.  Notities maken met een Apple Pencil werkt alleen bij acteurs die leerkrachten of artsen spelen in promofilmpjes van Apple. Een Apple Pencil functioneert alleen top als je er mee gaat tekenen en het maximale uit het pennetje + iPad Pro kunt halen.

Ik gebruik mijn Apple Pencil vooral om er mee in mijn nek en achter m’n oor te kriebelen. Vvvvvhhhuppp…. zeiver loopt uit mijn mond. 🤤

Bijdrager
    tav

“Bear” is een goede, alleen moet er in één van de volgende updates de mogelijkheid in komen dat men notities kan beveiligen met een paswoord vooraleer men die notitie kan lezen

Bijdrager
    Moi

Je zou eens kunnen kijken naar Notability. Is er zowel voor iOS en MacOS. Werkt ook via iCloud sync en heeft verschillende backup mogelijkheden. Laatste versie ondersteunt ook handschriftherkenning.

Teken van figuren wordt wat lastiger.

https://itunes.apple.com/nl/app/notability/id360593530?mt=8

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.