8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    fokke.dekker

Goed programmeer programma?

Hoi,

Ik ben op zoek naar een goed programma om mijn opdrachten voor college in te maken, momenteel ben ik bezig met prolog, maar het volgende blok krijgen we java. Het liefst zou ik dus een programma hebben dat meerder talen aan kan, of dat door middel van plugins deze talen aan zou kunnen.

Fokke

Bijdrager
    Rickje

Ik heb voor Informatica op school Hyperedit. En een vriend gebruikte Soda for Mac.

Dus wellicht is dat wat. Succes.

Bijdrager
    iep

Vim op de commandline doet het ook prima. Heb je liever wat grafischere tools met syntax highlighting dan kom je al snel bij dingen als Coda, BBEdit, TextWrangler en TextMate.

Bijdrager
    fokke.dekker

ik had inderdaad ook textwrangler gebruikt, maar die maakt van een .pl bestand standaard een perl bestand. Het gaat me trouwens alleen om een editor voor het uitvoeren gebruik ik swi prolog.

Bijdrager
    BJVR

A lekker op de Mac, super sexy machientje Coda erop uit de Mac AppStore, Wereld programma zonder kabeltje prik-prak, pfffrt… zo downloaden op je HD dingetje en een vriend weet wel hoe het werkt. Echt toppertje…

Ik heb hem zelf ook!

Bijdrager
    foursake

textmate:D iloveit, gebruik het al jaren

Bijdrager
    Erwin Snijders

Ik werk al jaren met veel plezier met Eclipse(.org).

Bijdrager
    iep
    fokke.dekker op 11 oktober 2011

ik had inderdaad ook textwrangler gebruikt, maar die maakt van een .pl bestand standaard een perl bestand.

Dan moet je dat veranderen in de voorkeuren. Je kunt dan de juiste taal aan die extensie koppelen eveneens als de juiste syntax highlighting. Dat geldt ook voor de overige editors.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.