16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Applefan12345

Goed muziek programma

Goedemiddag!

Weet iemand misschien een fijn programma om muziek mee te maken? Garageband is iets te simpel daarvoor.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    baziel
    Bijdrager
    Applefan12345

Is Logic Pro niet al te moeilijk?

Bijdrager
    Ni3l55

Ben je al begonnen met muziek maken met Garageband? dat is het beste om mee te beginnen.

Bijdrager
    Applefan12345

Ja. Ik wil nu een stapje verder…

Bijdrager
    moller

Logic

ga je voor dj en sampling? Ableton!

Bijdrager
    Applefan12345

Oke bedankt!

Bijdrager
    moller

ik zou er bijna eentje vergeten.. : Pro Tools

http://www.avid.com/us/products/pro-tools-software

Bijdrager
    langbeest

Reason??

Bijdrager
    flyerking

Tip: probeer zoveel mogelijk in elke DAW bekend te raken, dit zorgt er voor dat je je eigen workflow gaat creeren waardoor uiteindelijk kan besluiten welke het beste aansluit aan jouw behoeftes.

ff een rijtje veelgebruikte pro-daw’s:

Logic (sluit heel goed aan op garageband, zelfs je oude GB files kunnen gebruikt worden)
    ProTools – zeer uitgebreid heeft iets weg van Logic, eigenlijk is PT ”The Golden Standard”
    Ableton – Werkt erg fijn voor sampling met drumpads enzo
    Cubase – Hele chille interface om mee te werken, soms afleidend
    Reason – Is heel goed voor sequencing door de eindloze opties
    Nuendo – v.d zelfde maker als cubase
    Adobe Audition – Voormalig CoolEdit
    Reaper – Lijkt op PT

Bijdrager
    Hydræ

Logic of Cubase zou ik adviseren.
    Logic is verkrijgbaar in de Mac App Store, en Cubase via Steinberg.
    .
    Kijk ook eens naar een aantal filmpjes op Youtube en beslis dan welke je wilt uitproberen c.q. aanschaffen.

Bijdrager
    Toine van rijthoven

Het hangt ervan af wat voor jou de prettigste manier is om muziek te maken / ideeen uit te werken.

Ik heb vroeger op de PC met Cubase en Nuendo gewerkt, vond dat helemaal het einde destijds.
    Op de Mac overgegaan op Logic. Heel mooi pakket met een steile leercurve.
    Momenteel maak ik gebruik van Ableton wat voor mij intuitiever werkt.
    Ik adviseer je om een aantal demo’s van de verschillende DAW’s te bekijken op youtube.

Bijdrager
    Bizon

Fruity Loops. Het gaat niet zozeer om de DAW, vooral om de instrumenten en FX die je hebt. En de meeste werken in alle programma’s.

Ik gebruik zelf Logic en Ableton.

Bijdrager
    michelguitarist

Ik zou Logic adviseren, is echt voor de Mac gemaakt en dat merk ik duidelijk, zeker wanneer je met Cubase vergelijkt.

Bijdrager
    freekey58

@michelguitarist

Absoluut, maar de combi Logic en Mountain Lion is nog geen gelukkige, zo blijkt uit diverse fora (blijkbaar een issue met CoreAudio).
    Ik heb i.i.g. nog niet opgewaardeerd naar versie 9 op mijn nieuwe Mac (en dat was nu juist de bedoeling….)

Inactief
    Anoniem

Absoluut, maar de combi Logic en Mountain Lion is nog geen gelukkige, zo blijkt uit diverse fora (blijkbaar een issue met CoreAudio).

dat kan ik ook wel bevestigen, ik had(voordat ik deze mac pro had) heel veel processor overloads op ML en op SL had ik dat niet, dat komt omdat ML 9.0.0 niet meer ondersteund.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.