11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    milann

Goed grafisch portfolio

Hoi allemaal,

Ik zit nu in het laatste jaar Media Design, dit is een MBO4 opleiding.

Nu wil ik echt h├ę├ęl graag naar de kunstacademie en heb ik mij ingeschreven bij Artez hogeschool van de kunsten in Arnhem en het HKU in Utrecht voor de opleiding Graphic Design.

Aangezien ik over een tijdje (datum nog niet exact bekend) met mijn portfolio naar de academie toe moet wil ik vragen of hier mensen zijn (studenten, leraren en grafisch ontwerpers) die mij tips willen geven over hoe ik nou echt een GOED portfolio maak.

Ben nu bezig met werk te verzamelen met wat ik al heb gemaakt.

Welke onderdelen zijn belangrijk in een goed portfolio?

Graag wat reacties!

Greetz, Milan

Bijdrager
    Job Versloot

Bijdrager
    milann

Cool effe kijken!:D

Bijdrager
    Rub3n

Als jij nu in het laatste jaar van Media Design zit, zou je toch klaar genoeg gestoomd moeten zijn om een portfolio voor je vervolg opleiding te maken. Of is dit een heel rare gedachte van mij?

Bijdrager
    Onno Titulaer

Bijdrager
    Yachtbrochure
    ”Rub3n”

Als jij nu in het laatste jaar van Media Design zit, zou je toch klaar genoeg gestoomd moeten zijn om een portfolio voor je vervolg opleiding te maken. Of is dit een heel rare gedachte van mij?

Volgens mij is het wel verstandig om aan praktijk mensen te vragen wat zij graag terugzien in een goed portfolio.

Er is namelijk een groot verschil tussen studie en praktijk;)

Bijdrager
    MVB

Waarschijnlijk krijg je van beide academies nog wel een lijst met eisen en uitleg toegestuurd.

Ik studeer grafisch ontwerpen aan de Wdka in Rotterdam (eerste jaar) en daar kreeg ik de indruk dat ze het belangrijk vonden dat je inzicht geeft in je proces. Dus: schetsen zijn net zo belangrijk als eindresultaten. Laat dus niet alleen mooie websites, logo’s etc. etc. zien maar laat ook zien hoe je daartoe gekomen bent, waarom je zo graag dit allemaal wilt doen en waar je interesses liggen (ze waren bij mij bijv. ook ge├»nteresseerd in het feit dat ik nog met Lego speelgoed bouw:-) ).

Bijdrager
    milann
    ”Yachtbrochure”
    ”Rub3n”

Volgens mij is het wel verstandig om aan praktijk mensen te vragen wat zij graag terugzien in een goed portfolio.

Er is namelijk een groot verschil tussen studie en praktijk;)

@rub3n
    Ja natuurlijk, ik zeg ook niet dat ik er helemaal niets vanaf weet. Maar het is altijd mooi meegenomen als mensen tips e.d. willen geven daar over natuurlijk;).

Bijdrager
    milann
    ”MVB”

Waarschijnlijk krijg je van beide academies nog wel een lijst met eisen en uitleg toegestuurd.

Ik studeer grafisch ontwerpen aan de Wdka in Rotterdam (eerste jaar) en daar kreeg ik de indruk dat ze het belangrijk vonden dat je inzicht geeft in je proces. Dus: schetsen zijn net zo belangrijk als eindresultaten. Laat dus niet alleen mooie websites, logo’s etc. etc. zien maar laat ook zien hoe je daartoe gekomen bent, waarom je zo graag dit allemaal wilt doen en waar je interesses liggen (ze waren bij mij bijv. ook ge├»nteresseerd in het feit dat ik nog met Lego speelgoed bouw:-) ).

Thanks, goede tip!

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”Onno

Misschien is dit een idee? http://mos.futurenet.com/pdf/computerarts/CAP114_tut_acrobat.pdf Succes!

In die uitgave stonden nog meer idee├źn kan ik mij herinneren. Helaas is deze niet meer te koop. Bij de betere boekhandel en de verschillende design boekhandels heb je verschillende boeken over goede grafische portfolio’s. Verder blijft een online portfolio die goed is opgezet ook altijd aanspreken!

Bijdrager
    Oost
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.