14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Applebvv

Goed extern beeldscherm voor bij Macbook

Beste OMT’ers,

Ik ben op zoek naar een goed beeldscherm voor bij mijn Macbook Air 13.3″ (2013).
    Het display moet wel 27″ zijn met een resolutie van 2560×1440.
    Ik wil max 500 euro uitgeven.
    Ik heb al topics afgezocht, maar kon geen goed beeldscherm vinden met deze eisen.

Bijdrager
    Targaryen

Gek dat je nog niets hebt gevonden op dit forum. Ik heb drie seconden nodig gehad om een beeld te krijgen van welk scherm aan die eisen voldoet. Als je nog een klein beetje doorspaart heb je een Dell U2713HM.

Ik wil in september ook een extern scherm kopen met die specificaties en het wordt normaal die Dell.

Bijdrager
    ro_me

Ja idd!. Ik had 20 seconden nodig in de pricewatch van tweakers om te zien dat U2713HM ruim onder de 500 eurie zit (bij enkele betrouwbare webshops)!

Bijdrager
    MEEUW

Het koste mij 20 sec om topic te vinden over externe beeldschermen.
    En laatst (maand geleden was er ook een vraag over kon ik me herinneren)

Alternatieve beeldschermen voor je Mac: een overzicht

Extern scherm voor Mac Pro

Bijdrager
    Applebvv

Ok thanks voor de topics!

Bijdrager
    Mister Blobby

http://tweakers.net/categorie/344/monitoren/producten/

S.v.p. sorteren op een resolutie van 2560×1440.

Prijzen onder de € 500,-

Bijdrager
    1984

High-res 27 inch monitoren met een resolutie van 2560 bij 1440 beeldpunten worden steeds beter betaalbaar. Enige tijd geleden bespraken we de Dell U2713HM en ditmaal kijken we naar de PB278Q van ASUS. Voor ongeveer 500 euro bieden beide schermen zo’n 70% meer beeldpunten dan een standaard full hd model. Wij zoeken uit hoe het scherm van ASUS presteert en wat de verschillen zijn met de monitor van Dell.

momenteel voor € 502,10 verkrijgbaar

momenteel voor € 456,25 verkrijgbaar

Er zijn goedkopere maar dan ga je sterk in kwaliteit achteruit.

Bijdrager
    Applebvv

Heb heel veel gekeken op internet naar de specs en ik ga voor de Asus PB278Q, mooi scherm, redelijke prijs en ook een stuk goedkoper dan het dure Thunderbolt Display.

Bijdrager
    1984

De Asus PB278Q is inderdaad een prima scherm, verwacht je net wat meer van je scherm dan is de ASUS PA279Q een goede keuze.

Bijdrager
    iBorisch

En wat is nou precies het verschil tussen de U2713H en de U2713HM? (Behalve de kleur en veel veld?) En het verschil met die Asus?

Ik las over sRGB en Adobe-huppeldepup, maar dat snap ik niet…

Welke is gewoon aanhaken en dan werken met een Mac mini en gewoon de goede kleuren?

Bijdrager
    1984

Een van de belangrijkste eigenschappen van een monitor is de hoeveelheid kleur die een monitor kan laten zien. Dit wordt ook wel het kleurbereik genoemd. Omdat de meeste fotografen met met de AdobeRGB kleurruimte werken is het van groot belang dat u deze kleuren ook kunt zien op op uw monitor, Kortom als kleur belangrijk is voor wat je doet , gaat de voorkeur uit naar de U2713H . ASUS PA279Q en meer schermen zijn daar geschikt voor, De ColorEdge serie van Eizo staat erom bekend zeker indien je met drukwerk bezig bent.

Ik zal de meerwaarde van de PA279Q in onderstaand filmpje duidelijk maken.

U2713H

Bijdrager
    iBorisch

Beste 1984, ik heb lief het filmpje zitten kijken, maar zucht… mijn Russisch is zoooo slecht.;-)

Zag hem alleen op een knopje drukken, het beeld veranderen en iets zeggen in de trend van AdobeRGB…

Bijdrager
    bassbug

ben op zoek naar een goed beeldscherm voor bij mijn Macbook Air 13.3″ (2013).
    Het display moet wel 27″ zijn met een resolutie van 2560×1440.

Heb ook een MBA.
    Waarom moet de resolutie zo hoog?

Ik zit BTW zelf te denken aan een scherm van 24 inch. Naast mijn MBA wil ik op termijn ook een Mac Mini erop aansluiten.

Bijdrager
    1984

Ik zit BTW zelf te denken aan een scherm van 24 inch. Naast mijn MBA wil ik op termijn ook een Mac Mini erop aansluiten.

Zie: Alternatieve beeldschermen voor je Mac Let op de connectiviteit (HDMI, DisplayPort, DVI, D-sub ) indien je er meerdere computers aanhangt, en de beperktheid van HDMI al heb je daar bij 24″ geen last van.

1984 op 28 juli 2013
    Shmoo op 28 juli 2013

+ extern beeldscherm maar dan moet het wel lonend zijn tegenover een instap iMac.

Tja wat is lonend, onder de €400 (±360/380), kun je kwalitatieve 24″ schermen kopen, 24″werkt prettig en de Dell U2410 daar kun je professioneel mee verder desgewenst, De Asus schijnt daar niet aan onder te doen. Asus 24″ video / Asus 27″ revieuw video
    Een scherm gaat vaak langer mee dan een Mac/PC,

iBorisch op 17 september 2013

Beste 1984, ik heb lief het filmpje zitten kijken, maar zucht… mijn Russisch is zoooo slecht.;-)

Zag hem alleen op een knopje drukken, het beeld veranderen en iets zeggen in de trend van AdobeRGB…

Zo pas je het beeldschermprofiel aan.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.