14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Wolf

Goed adres prosumer videocamera kopen?

Ik wil de Panasonic hvx 200 bekijken, liefst ook de beeldkwaliteit kunnen beoordelen en verder goede info krijgen over de camerawerking en de consequenties van het monteren in FCP met de verschillende formats.

Weet iemand goede adresjes in Amsterdam en omstreken waar ze veel knowhow hebben en een goed demonstratieruimte? Iemand meldde op dit forum volgens mij iets over een adres in Hilversum maar dat kon ik niet meer vinden.

Bedankt,

Wolf

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    Bijdrager
    huinkroese

Hey… ze hebben daar ook een Sony HDR-FX1E in de uitverkoop. Ex Demo… heb ‘m toevallig gisteren nog enigzins ge├»nteresseerd in handen gehad, ding voelt super solide. Iemand ervaring?

Bijdrager
    Wolf

bedankt, Guggenheimer.

Wat betreft die FX1, ik zag gisteren weer wat beeldmateriaal gedraaid met de FX1 en ik vond het erg hard. Waanzinnig detail maar knetehard, ultrarealistisch. Nou had die kerel alles op auto gedraaid maar ik vraag me af in hoeverre je de instellingen kunt tweaken om een wat warmer beeld te krijgen. Heeft iemand wel eens filmfilters in post gebruikt in FCP icm materiaal van de Z1/FX1?

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Als je het kan betalen zou ik echt voor de 200 gaan.

Bijdrager
    Wolf

Ik ben geen cameraman maar een regisseur die ook camera doet. Is de 200 redelijk makkelijk te bedienen? Ik heb nu een Sony PD-150. (kan dus al m’n batterijen, zoomcontrol etc gewoon blijven gebruiken)
    Het is niet alleen de aanschafprijs van de camera zelf, maar ook de P2 kaarten/firestore schijven, extra accu’s etc en dan zit je al weer snel rond de 10 mille.
    Of ik moet gewoon 16:9 DV draaien en wachten tot de opslag betaalbaarder wordt.

Of de DVX 100B en [email protected]#* dat hele HD-gedoe en dan ben ik voor rond de 4 mille klaar. Weet je trouwens of de 100B native 16:9 draait?

Bijdrager
    huinkroese
    ”Wolf”

Of de DVX 100B en [email protected]#* dat hele HD-gedoe en dan ben ik voor rond de 4 mille klaar.

Haha, zo stond ik gisteren ook.
    Ik ben op zoek naar een camera die een beetje hanteerbaar is, met 3CCD, een LCD schermpje en die niet zo klein is dat je van die bibberende bewegingen krijgt. Die nieuwe HDV’s van zowel Sony als Panasonic zijn precies wat ik zoek… maar hun kleine DV broertjes (en de Canon XM2 for that matter) komen voor de helft van de prijs ook al een eind in de richting van wat ik denk te zoeken.
    Dus, mij aansluitend bij mijn quote van Wolf, stel ik de volgende vraag: wie gebruikt HDV, en waar gebruik je het voor? Mij lijkt het voordeel vooral de hogere resolutie, maar als HD pas over 3 jaar gangbaar is, is de camera waar ik nu in investeer alweer afgeschreven… dus is het nu wel handig om te investeren in HD cam’s?

Bijdrager
    JohnTwigt

Ik mzou zeggen f*ck de 1080 en ga voor de goedkopere 100B, scheelt veel euro’s die je beter kunt besteden aan goed statief, monitor en bijvoorbeeld filters of licht. Ikzelf zou alleen de stap naar HDV maken met de JVC 100/101, die is echt een klasse beter dan de ‘standaard’ hdv-camcorders. (ook geen 1080 maar 720p overigens)

Bijdrager
    JohnTwigt

HIER un je een voorbeeld van footage van de DVX100 vinden , weliswaar met voorzetlens voor het film effect.

Bijdrager
    Wolf
    ”JohnTwigt”

HIER un je een voorbeeld van footage van de DVX100 vinden , weliswaar met voorzetlens voor het film effect.

Weet je toevallig wat voor lens dat is/wat voor prijskaartje daar aan hangt? Ik ga wel met je mee in de DVX100 B en denk dat ik het hele HD-verhaal voorlopig laat voor wat het is. Zou je zeggen dat die camera in zijn prijsklasse de beste keus is om zo ver mogelijk van de ‘videolook’ af te geraken en in 16X9 (weliswaar squeezed), 25 P te draaien?

Bijdrager
    Pepeyn

Het is geen voorzetlens maar een ingenieuze adapter waarmee je 35 mm lenzen kunt gebruiken. Het voordeel is dat je een veel kleinere scherpte-diepte krijgt. Heel typisch voor cinema; je kunt er een prachtige filmlook mee maken. Zeker i.c.m. HD en cinegamma.
    Nadeel: je verliest een stop aan licht en het beeld wordt ondersteboven opgenomen

Prijs: tussen de 500 en 1000 USD

Bijdrager
    JohnTwigt

Let wel, dan moet je natuurlijk ook nog de beschikking hebben over goede lenzen. 35mm lenzen huren is niet goedkoop. Blijft het feit dat je door het lensje die nu eenmaal vastzit aan je camera, blijft filmen.

Bijdrager
    kempovic
    ”Wolf”

Ik ben geen cameraman maar een regisseur die ook camera doet. Is de 200 redelijk makkelijk te bedienen? Ik heb nu een Sony PD-150. (kan dus al m’n batterijen, zoomcontrol etc gewoon blijven gebruiken)

maar waarin volstaat de pd-150 niet?

Bijdrager
    Wolf

De PD150 is een prima camera maar Inmiddels heb ik -ook- de Z1. Een aantal mensen in m’n netwerk werken ook met de Z1 en dat levert mij werk op.

Had een vooroordeel tegen de Z1 maar toen ik er een keer mee draaide, vond ik hem wel erg fijn. Mooi plaatje, 16×9 chips, fijne bediening.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.