17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Gomsil

Goed 3D programma voor Mac (like 3Ds Max)

Hallo,
    Ik zoek een goed 3D programma voor de Mac. Voor Windows gebruikte ik 3D Studio Max van Autodesk (de trial, nadat die afgelopen was crashte mijn PC, waardoor ik hem opnieuw kon gebruiken :D). Ik wil ermee een attractie nabootsen, dus er zouden het een en ander aan effecten in moeten zitten als rook, water enzo. Het moet betaalbaar zijn, of een speciale goedkopere studenten editie beschikbaar zijn.
    Ik heb al het een en ander aan software geprobeerd, maar niets komt echt dicht bij 3Ds Max in de buurt. Ook heb ik Blender geprobeerd, echt een hel. Heel traag! Het moet dus best snel werken, niet al te ingewikkeld maar d’r mogen best wat geavanceerde functies in zitten. Het zou handig zijn als er ook iets in zou zitten dat de animaties aangepast worden aan de muziek.
    Is er zoiets dergelijks voor de Mac beschikbaar?
    Als ik nog iets meer wensen/specificaties van wat ik bedoel moet geven, hoor ik het graag!
    Alvast bedankt!

Bijdrager
    Swiss

Kijk eens naar Cinema 4D

Bijdrager
    hetiszover

Ik gebruik cinema 4d, werkt top

Bijdrager
    Gomsil
    ”007″

Kijk eens naar Cinema 4D

Ik ben het nu aan het downloaden, alleen…
    Hoe duur is het precies, want je hebt allemaal verschillende pakketten enzo… (Core, XL Bundle, Studio Bundle etc.)?
    En moet je perse via je school zo’n educatieve licensie bestellen, of kan dat ook gewoon met je schoolpasje?

Inactief
    Anoniem

Ik heb een gratis school licentie gekregen:-)
    … wel in BelgiĆ«

Bijdrager
    Gomsil

Het werkt inderdaad perfect:D
    Precies zoals ik het bedoelde!
    Maar toen ik het een paar jaar geleden probeerde was het heel anders :S, zeker een andere versie ofzo…

Hartstikke bedankt allemaal!

Bijdrager
    Gomsil

Nog een vraagje; als ik iets render met Render -> Make Preview…, waar komen de renders (video’s) dan te staan?
    Btw. werkt gelukkig bijna hetzelfde als 3Ds Max :wink:

Edit: Heb het probleem gevonden, moest alleen even de demo activeren!

Bijdrager
    Dnz

http://www.blender.org/

wellicht wat stijle leercurve maar daar tegen over staat weer dat het programma niks kost…
    Je kan er zelfz meer mee dan aleen 3D.

edit…
    </schaam> eerst goed lezen…. excuus… </schaam>.

Bijdrager
    shadowspy

En er is uiteraard Maya voor mac.

Bijdrager
    Dreejt

Maya werkt heel goed!

Bijdrager
    wimbers

Ik zweer al een tijd bij de combi van sketchup voor basic modelling en modo voor het gedetailleerdere werk. Meer Mac like workflow dan Cinema 4D in mijn ervaring.

Bijdrager
    sven-

Houdini is ook nog een optie. Kost wel redelijk wat geld.

Bijdrager
    MacMartino

ik heb het altijd bij Strata Pro gehouden. Is aardig ontwikkeld de laatste jaren, zie hun website.

Bijdrager
    Simon90

Het zou echt geweldig zijn als er ooit een 3DsMax voor Mac zou uitkomen. Dat programma is echt de enige reden waarom ik nog wel eens aan Windows terugdenk. Maargoed, misschien moet ik Cinema 4D maar eens proberen. Maya is echt vreselijk om te leren als je van Max komt, en Blender heeft al helemaal een idiote workflow.

Bijdrager
    Xigh

Cinema4d, veel makkelijker dan Maya (I know, I’ve tried) en heeft tegenwoordig bijna dezelfde render mogelijkheden (Renderman, Vray). Daarnaast is het gewoon veel goedkoper. Met de Core kun je zeker om het te leren alles al. Als je dan toch iets bij wilt kopen raad ik je de Advanced Render module aan, daarmee kun je dingen als Global Illumination aanzetten en ik geloof dat Caustics ook niet in het standaard pakket zit, maar dat weet ik niet zeker.
    Ik heb zelf de Core versie met de Advanced Render en de Dynamics module. (Dynamics is dingen als zwaartekracht en objecten massa geven, dat soort dingen).

Edit. Ik zie dat je dingen als rook enzo wilt, dan zul je waarschijnlijk Pyrocluster gebruiken, dat zit in de Advanced Render module. Water kun je goed maken met de Thinking Particles module.
    Als ik het zo hoor moet je wel behoorlijk wat ervaring hebben, want dit zijn niet dingen die je even in een uurtje uit je mouw schud.

Bijdrager
    Gomsil
    ”Xigh”

Cinema4d, veel makkelijker dan Maya (I know, I’ve tried) en heeft tegenwoordig bijna dezelfde render mogelijkheden (Renderman, Vray). Daarnaast is het gewoon veel goedkoper. Met de Core kun je zeker om het te leren alles al. Als je dan toch iets bij wilt kopen raad ik je de Advanced Render module aan, daarmee kun je dingen als Global Illumination aanzetten en ik geloof dat Caustics ook niet in het standaard pakket zit, maar dat weet ik niet zeker.
    Ik heb zelf de Core versie met de Advanced Render en de Dynamics module. (Dynamics is dingen als zwaartekracht en objecten massa geven, dat soort dingen).

Edit. Ik zie dat je dingen als rook enzo wilt, dan zul je waarschijnlijk Pyrocluster gebruiken, dat zit in de Advanced Render module. Water kun je goed maken met de Thinking Particles module.
    Als ik het zo hoor moet je wel behoorlijk wat ervaring hebben, want dit zijn niet dingen die je even in een uurtje uit je mouw schud.

Dat snap ik, ik denk inderdaad aan wel minstens aan een jaar aangezien ik het gewoon als hobby wil doen.
    Dus wat ik nodig heb is:
    De Thinking Particles module,
    De Cinema 4D R11 Core
    De Advanced Renderer R3

Bijdrager
    Xigh

Naja in feite zou je ook met alleen de Thinking Particles toekunnen. Het is met name voor water bedoelt, als je dat goed onder de knie hebt kun je er ook rook mee maken. Het is wel een stuk moeilijker dan Pyrocluster (wat bij de Advanced Render module zit).
    Zelf zou ik zeggen, zorg eerst dat je de Core versie goed onder de knie hebt en ga dan dingen toevoegen, te beginnen met de AR module. Modellen, texturen en belichten blijven de belangrijkste functies van een 3d programma, de modules geven je voornamelijk meer knopjes om op te drukken en met een goeie basis is dat gewoon allemaal veel makkelijker toe passen en leren. Hier vind je uitleg over de modules: http://www.maxon.net/pages/products/modules/modules_e.html

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.