7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    tav

Gmail loopt achter op pushmelding

Als ik een push melding krijg dat ik een mail heb, en ik open gmail, dan wordt pas de nieuwe mail geladen, is dit normaal dat de mail pas opgehaald wordt als de app geopend is.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Raymon. Reden: Titel iets verduidelijkt

Moderator
    Raymon

Ja. Dat komt omdat de Gmail-app maar beperkt op de achtergrond mail mag ophalen. iOS sluit apps die niet op de voorgrond staan na ik geloof tien minuten af. Alleen Apple’s eigen mail-app kan doorlopend op de achtergrond checken.

Dat je wel een pushbericht krijgt, maar de mail dan nog niet opgehaald is komt omdat pushberichten een apart (centraal) proces zijn dat losstaat van de app.

Bijdrager
    tav

OK bedankt, nog een vraagje omtrent de gmail app,; is het misschien beter dat ik de gmail laat binnenkomen op de mail app van apple zelf.
    Ik weet dat het geen push meldingen zijn dan, maar misschien is ophalen om het half uur ook wel beter voor de accu??

Bijdrager
    steveb

Het zelfde geld voor mail
    Eerst komt hij bonnen op mijn mac en enkele seconden later op mijn iPhone

Ook voor radio
    Eerst fm
    Dan computer over netwerkkabel
    SAN mijn Samsung j5
    En dan mijn iPhone ios 10.3

Bijdrager
    steveb

Zelfs de omt app heeft er last van
    Push bericht komt binnen voor het artikel beschikbaar is
    Soms zit er veel tijd tussen soms minder.
    En de website komt op nog een later tijdstip

Moderator
    Raymon

tav op 2 februari 2018 om 21:29

OK bedankt, nog een vraagje omtrent de gmail app,; is het misschien beter dat ik de gmail laat binnenkomen op de mail app van apple zelf.
    Ik weet dat het geen push meldingen zijn dan, maar misschien is ophalen om het half uur ook wel beter voor de accu??

Het om het half uur mail laten ophalen kan wel eens nadelig zijn voor je accu. De Gmail-app doet namelijk helemaal niets op de achtergrond behalve je een pushbericht sturen.

Het is dus een moeilijke afweging: als je veel waarde hecht aan pushnotificaties zou ik de Gmail-app blijven gebruiken. Als je het prettig vind dat je mail meteen voor je klaarstaat als je de app opent of het “nieuwe mail” geluid hoort kun je switchten naar de Apple Mail-app.

Bijdrager
    tav

OK, ik hou het bij de gmail app dan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.