6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Vindplaats

Gmail postbus heeft uitroepteken

Op mijn Macbook gebruik ik naast het emailaccount van mijn provider ook twee gmail accounts die aan elkaar gekoppeld zijn. Het vreemde is dat ik soms er in mijn postbus bij de gmailaccounts een uitroepteken in een driehoekje verschijnt. Ik krijg dan bijgaande foutmelding te zien. Na verloop van tijd verdwijnt het uitroepteken weer en kan ik weer gebruik maken van mijn gmailaccounts.

Bijdrager
    TRML

Er staat toch exact wat er aan de hand is, te veel gelijktijdige verbindingen. Dat heb ik zo vaak met die gmail accounts op de iPhone, iPad, iMac, MacBook Pro, iMac op de zaak. een of meerdere apparaten uit zetten lost het meestal wel op. Apple mail heeft een vervelende bug dat er te veel verbindingen geopend worden en niet afgesloten bij een IMAP account, die bug is er al jaren.

Bijdrager
    Vindplaats

Ok, bedankt

Bijdrager
    binaries4me

Advies met gmail is om niet meer dan 2 computers online te hebben die gebruik maken van imap om de mail binnen te houden. Uiteraard geld dit per gmail account. Gebruik je google apps business dan kan je op iOS gebruik maken van exchange. Exchange connecties tellen namelijk niet mee.

Bijdrager
    Vindplaats

Vreemd is het dan dat ik nooit meer dan 2 pc’s online heb, meestal is er dat 1. Ik gebruik geen google maps business. Wel is het zo dat ik op 1 pc twee gmail adressen heb die met elkaar gelinkt zijn.

Bijdrager
    Obi

Dit heeft niks met gmail, -of hoeveel computers met gmail ingelogd zijn- te maken maar met Mavericks die z’n mail client weer verklooid heeft . Google maar eens op Mavericks (gmail) problemen.

Dit probleem had je nooit VOOR Mavericks?

Mavericks gebruikt een niet vaak gebruikt protocol om mailservers ‘aan te sturen’, en als mailservers te vaak ‘onterechte’ request binnen komen via een specifiek IP adres dan blokkeert de mailserver die connectie van dat IP adres, daarom zie je dat opeens alle (SMTP) servers opeens geblokkeerd worden..

Sinds Mavericks heeft OS X mail z’n eigen nieuwe problemen erbij gekregen..en dat werd duidelijk met gmail accounts..

2cts

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.