4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bramvdb

Gmail onderverdeling verwijderen in mail

In mail 5 heb ik onder Postbussen mijn MobileMe en Gmail postbussen staan helemaal onderaan staat echter nog eens Gmail, met alle Gmail mappen zoals Alle Berichten, Belangrijk, Spam en dergelijke staan en van die Gmail wil ik vanaf.

Het is voor mij totaal zinloos om die Gmail te zien staan omdat die al bovenaan onderen Postbussen staat maar als je postbus verwijderen kiest lukt dat niet.
    Hoe raak ik daar vanaf? Of lukt dat niet?

Bijdrager
    MadSven

Dat komt omdat je je email hebt ingesteld op IMAP.
    Je kunt ervan afkomen op de volgende manier:

Bij het aanmaken van dat email adres (naam, email en wachtwoord) niet op ‘maak aan’, maar met alt toetst op die knop drukken… daan staat er ‘ga door’. Dan kun je de optie POP kiezen en verdergaan met het instellen van je email.

Vergeet niet even in te loggen op Gmail met dat adres (webmail), en bij ‘Gmail instellingen je POP te activeren…

Bijdrager
    MacRory

Je kunt gewoon IMAP blijven gebruiken. Ga in Mail op de GMail postbus staan die je onderaan hebt. Selecteer de postbus, ga dan naar naar Menu, Postbus, Gebruik deze postbus voor en selecteer uit het lijstje, dus bijvoorbeeld spam koppel je aan Ongewenste Reclame. Dan koppelt de postbus aan je Mac postbussen en verdwijnt hij uit het lijstje van GMail.

Bijdrager
    bramvdb

Heb POP instelling geprobeerd en het lukte niet meteen maar dan heb ik dit gevonden:
    http://www.vimpressions.com/home/index.php?option=com_content&view=article&id=72&Itemid=30
    en toen werkte het perfect:-) (vooral de poort veranderen).

Bedankt voor de antwoorden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.