9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Afroman

Gmail in Mail neemt onnodig veel ruimte in beslag

Hey iedereen.

In Safari zegt Gmail dat ik slechts 4,77 Gb van de 15 Gb gebruik.

Maar op de Mac gebruikt die haast 9 Gb:

Het archief neemt achterlijk veel ruimt ein beslag. Hoe kan ik dit verwijderen/geen gebruik van maken?

Bijdrager
    THX-1138

Ik denk dat het misschien een goed idee is om in gmail (www.gmail.com) aan te geven dat je verwijderde berichten niet wilt archiveren, maar wilt verwijderen. Dat scheelt al een berg.

Bijdrager
    Afroman

Dat is een goede. Ik heb ook POP uitgeschakeld. Is dat nou slim of niet?

Bijdrager
    THX-1138

Ik zie in het scherm dat je IMAP gebruikt, dus het lijkt me onnodig dat POP aanstaat, maar ik weet natuurlijk niet hoe je je computers allemaal geconfigureerd hebt. Dit zijn mijn instellingen

Als je onder het kopje “labels” de boel ook een beetje slim aan/uitvinkt. Ziet je Gmail-account er binnen Mail redelijk “clean” uit. Ook op je iPhone.

Bijdrager
    Afroman

Hartstikke bedankt voor je hulp. Zo scheelt het al gigantisch veel meer ruimte!

Bijdrager
    Ir.Bob

Als je goed kijkt, dan zie je dat je op de Mac 5,14GB in gebruik hebt. Dat is evenveel als Google zelf aangeeft: 5,14Gb = 4,78GiB (idem voor totaal, 16.11GB=15 GiB)

Bijdrager
    Afroman

Ja dat lijkt zo, maar in de library zie ik 8,8Gb wat in beslag wordt genomen. Waar ligt dit aan?

Bijdrager
    Afroman

Ik heb het nogmaals nagekeken. En ik kom er niet uit.

In Freediskspace zegt die dat het 9,4 Gb in beslag neemt;

In Gmail in de browser zegt die 4,83 Gb

En dit zegt die in Mail:

maar ik heb geen idee hoe je het archief dus kunt verwijderen. Want het neemt echt nutteloos veel ruimte in beslag. Weet iemand het verlossende antwoord? MIjn dank is groot.

Bijdrager
    Afroman

Beste dames en heren, ik heb het eindelijk gevonden.

Het komt door Mail in Mac wat zijn archiefding aan heeft gepast in Mavericks.

Het enige wat je hoef te doen is in Gmail inloggen en vervolgens bij de instellingen naar de tab IMAP gaan. Daar moet je het vinkje uitzetten bij “Show in IMAP” bij All Mail.

Handig als je niet veel ruimte hebt op je computer, graag efficiënt met je ruimte om gaat of gewoonweg niet archiveert.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.