19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

GMAIL in 'Mail' : identiteit niet geaccepteerd

Heel vreemd, ik vind de oorzaak niet. Ik heb twee GMAIL accounts, ééntje werkt niet in ‘Mail’. Hij vraagt in mail steeds om de verifiëren en gaat dan automatisch naar Safari. Daarna krijg ik het bericht dat de server identiteit niet kan worden gecontroleerd en dat ik het later nog eens moet proberen.

Ik heb het account in Mail al weggegooid, maar bij het herinstalleren krijg ik dezelfde foutboodschap (zie afbeelding).

Het account werkt wel gewoon via eender welke webbrowers, alsook op mijn iPhone.

Iemand enig idee?

Bijdrager
    Shmoo

Is een fout sinds de laatste update. Er zijn meer mensen met Gmail-klachten.

Bijdrager
    McPim

En het zou inmiddels opgelost moeten zijn. Ik had hetzelfde met een GMail account, sinds gisteren werkt alles weer.

The TL;DR on Apple’s macOS Mojave 10.14.4 Gmail/G-Suite Issue: It’s Fixed

https://discussions.apple.com/thread/250259379?page=31 (lang draadje bij Apple)

Bijdrager
    Sylvester

Ik heb het probleem nog steeds, ik geraak er niet omheen.

Bijdrager
    Shmoo

Herstarten misschien?

Bijdrager
    Sylvester

Dat is het eerste dat ik heb gedaan. Niets verandert.

Het vreemde is dat het maar met één van de twee GMAIL accounts is. Nu ga ik die éne ook niet weggooien om te testen want dan heb ik niets meer.

Moderator
    Night

Nee, dit is is een bekend probleem in macOS 10.14.4. Het treft niet alle gebruikers en ook niet alle accounts. Dat was het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat er geen fix bekend voor is. Je zal dus helaas – in afwachting van een macOS update (of ingreep van Google) – je ene account via een webbrowser moeten benaderen.

Bijdrager
    McPim

@night: 10.14.4 bedoel je? Het probleem wat afgelopen dagen speelde is opgelost (zie mijn links, en zelf ervaren). Misschien heeft Sylvester dus een ander probleem.

@Sylvester: zijn het allebei persoonlijke GMail accounts? Of is er een bedrijfs account bij (een G-Suite account)?

Moderator
    Night

Inderdaad; typfoutje mijnerzijds (al aangepast)

Bijdrager
    Sylvester

het zijn beiden gewone accounts

Bijdrager
    McPim

En is het bij jou ontstaan na de 10.14.4 update of staat dat er los van?

Bijdrager
    Sylvester

Ik vermoed van wel, alleen ben ik de precieze momenten kwijt van de update en het begin van de problemen. Beiden zijn van ongeveer deze week.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Ik ben ook de dupe, nu een goede aanleiding om het Gmail account op te heffen…

Bedankt google…

Bijdrager
    Sylvester

Ik ben aan het zoeken geweest hoe je iets kan melden aan Google maar dat is blijkbaar niet zo evident.

Bijdrager
    Shmoo

Zonder dat ik naar de situatie heb gekeken maar ik kan mij voorstellen dat de nieuwe ‘tracking blokkade’ in Safari de boosdoener is. Probeer eens Firefox of zoiets als standaard browser in te stellen en dan probeer je dan nog eens te verifiëren vanuit Mail. Dan opent zich Firefox als het goed is en zal je denk ik zien dat je wel kunt inloggen en verifiëren. 🙏 Hopelijk.

Bijdrager
    Nick Wijnand

Hi Shmoo,

Helaas in het veld waar je kunt klikken ‘Open Safari’ blijft ook al verander je de standaard browser naar Firefox. ‘Open Safari’ staan.

Helaas geen succesvolle oplossing.

Bijdrager
    Shmoo

Das jammer. 🙁

Bijdrager
    nnsa

Tijdelijke oplossing

Problemen met Gmail-accounts in macOS Mojave 10.4.4 (+tijdelijke oplossing) https://www.onemorething.nl/2019/04/gmail-accounts-macos-mojave-10-4-4/

Bijdrager
    digipeet

Sinds aanpassen van mijn Gmail-wachtwoord vanochtend kom ik ook met de iMac Mail-app niet meer bij mijn Gmail-account. Na alles te hebben geprobeerd kom ik er nog steeds niet uit. Dus heb ik gezocht naar een ander email-programma (Spark) en dat geïnstalleerd. Dat werkt perfect, probleem opgelost.  Kennelijk is het inderdaad een Mojave-update-mail dingetje.

Ik vind het triest dat dit probleem al maanden bestaat en dat er nog geen update is om het probleem op te lossen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.