10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

gmail in Mail

Ik vrees dat ik hier nog eens zal moeten beroep doen op expert kennis.

Ik probeer nu reeds maanden om mijn Gmail te ontvangen in Mail.

Een account aanmaken lijkt op het eerste zicht eenvoudig (email en het bijbehotende paswoord invullen, maar het uiteindelijk toevoegen lukt niet! Na de laatste stap waar je moet aanduiden welke zaken je erbij wil, daar stopt het ??? Je kan alleen nog op “cancel” drukken!

Ik heb ook geprobeert om een app specifiek paswoord, aangemaakt in mijn apple profiel, in te vullen maar das ook een maat voor niks ?

Is dat dan compleet onmogelijk of hoe zit dat ?

Johny

Bijdrager
    GoeieDag

2 postings? Valt ook niet mee, dat ‘computeren’….

Bijdrager
    garuda26

misschien staat je gmail account niet op IMAP

https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl

Bijdrager
    Johnyw

<p class=”cite”>garuda26 op 5 mei 2019 om 12:15</p>
    misschien staat je gmail account niet op IMAP

https://support.google.com/mail/answer/7126229?hl=nl

Jawel hoor

Bijdrager
    Johnyw

Ik ben er nu welliswaar in geslaagd om demailbox geinstaleerd te krijgen, maat die staat offline ? Is ook niet via het contextueel menu online te krijgen

Bijdrager
    McPim

..en opgelost, zegt Johnyw hier.

Bijdrager
    Johnyw

@mcpim : ben al blij dat ik die mails kan ontvangen….

Bijdrager
    sedikit

Ik zie dat twee reacties de mijne hebben gekruist. Niettemin.

Deze noodsprong hielp mij:

k had hetzelfde probleem, maar dan met mijn reguliere mail (zonnet.nl). Wat ik ook deed, welk helpdesk-advies ik ook kreeg, het lukte niet. Ik heb toen maar een soort noodsprong gemaakt, die mij wel geholpen heeft  (ik houd me aanbevolen voor de kritiek van de ware deskundigen!!):
    -als je een back-up hebt op TM, waarop je gmail het nog deed.
    -ga op TM naar je thuismap/Bliotheek/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail/V2/IMAP-je gmail-adres
    -zet die map ergens op je b.v. Bureaublad
    -ga nu naar dezelfde map op je computer, zet die tijdelijk in je prullenmand (voor het geval dit allemaal niet werkt. Dan kun je die weer terugzetten)
    -zet op die plek nu dezelfde map, die je zojuist hebt bewaard van je TM
    -herstart je computer
    -kijk nu of je gmail wel werkt. Zo niet:
    -verwissel dan de, tijdelijk in de prullenmand bewaarde map, weer met die van de kopie van TM

-succes!!

Bijdrager
    penseel

Probeer het eens met thunderbird,  https://www.thunderbird.net/nl/

Bijdrager
    Johnyw

@penseel Met TB heb ik snel en probleemloos de gmail accounts kunnen aanmaken, alleen, mijn @mac.com account aanmaken lukt niet: ik heb het met mijn normale icloud paswoord geprobeerd (kreeg een melding dat of de gebruikersnaam of het paswoord onjuist waren, wat crap is) en dan geprobeerd met het paswoord dat ik in Icloud gegenereerd heb (app specifiek paswoord) maar ook daarmee lukt het niet(zelfde foutmelding) ?

Tja….

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.