20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Stripe

GMail in Mail

Hallo!

Ik heb dus zojuist mijn MacBook ontvangen, en nu wil ik graag in Mail mijn GMail account openen.
    Ik heb mijn adres en wachtwoord ingevoerd en toen begon Mail met het inladen van al mijn mail, dacht ik.
    Er staan echter alleen maar oude emails (van 2 september 2007 tot 20 januari 2008) in Mail.
    Hoe krijg ik alles erin?

En als ik bijvoorbeeld mijn GMail ergens anders open en een bericht lees, komt dit bericht dan later wel gewoon in mijn Mail te staan?

Bedankt,

Patrick!

Bijdrager
    Pieterr

Gebruik je Gmail met IMAP?

Bijdrager
    sypie

Simpelweg nog een keer Shift Appeltje N intikken, alle postbussen worden dan opnieuw gecontroleerd en gesynchroniseerd.

Bijdrager
    Stripe

Wat is er precies anders als je het in IMAP zet dan?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Stripe

Die termen zeggen me allemaal niet zoveel xD
    Ik heb nu dus ook dat IMAP account aangemaakt en nu staan er dus 2.
    In die IMAP staat alles, erg fijn!
    Maar moet ik die andere nu verwijderen?

Bijdrager
    Pieterr

Mail –> Preferences –> Accounts –> selecteer het account, en klik op de MIN.

Bijdrager
    Stripe

Dankje! Je bent een held ^^

Bijdrager
    Pieterr

Kijk. Daar doen we het voor…;-)

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik haak hier graag even in;-)

Tot vd week wist ik in het geheel niet wat IMAP was, maar heb het nu ook IMAP accounts in Mail gezet.
    Het vervelende is echter dat ik nu allerlei nieuwe mail aantallen zie bij de postbussen, maar ook bij spam.

Daarnaast staan de accounts (nog) als POP accounts, dus ik zie mails dubbel zeg maar.
    Verdwijnen mijn emails die ik lokaal heb verzonden voorgoed, of staan die juist wél gewoon tussen de mail van gmail en komen ze alsnog binnen?

Doe ik iets verkeerd, of is het juist de bedoeling (zie plaatje) dat de accounts zo onder elkaar staan?
    Ik heb om te laten zien 1 mail verstuurd naar een andere account, en zie maar liefst 5 “nieuwe berichten”

Vooral de melding van Spam is erg irritant, maar ik moet ook elk IMAP account stuk voor stuk aflopen om de “nieuwe mail counter” weg gaat.

Misschien is het wel een hele domme vraag:) maar kom er echt niet uit…

Bijdrager
    Josh_b

Je bent niet de enige die Gmail in mail raar vindt. Ik snap er ook niks van. Of eigenlijk wel een beetje, als je berichten verwijderd in mail, dan blijven ze wel in Alle Berichten van gmail staan. Ik erger me er rot aan. Ik omzeil dit door de berichten die ik niet meer nodig heb via mijn iPhone te vewijderen. Dan zijn ze wel weg.
    Op jouw mac staan wel heel veel mappen Gmail, ik heb er namelijk maar eentje. Ik denk dat je beter alle accounts eerst moet deleten, en dan opnieuw toevoegen als imap. Dan heb je volgens mij ook geen reclame map meer.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Dat ik veel accounts heb komt door de toevoeging van IMAP accounts.
    Voordat ik deze had aangevuld ook slechts de standaard MAC mappen (Inkomend, Concepts, verstuurd en Prullenbak)

Na het aanmaken van de IMAPS zijn die accounts er onderaan bijgekomen;)

Bijdrager
    Josh_b

Ik zou gewoon even bij preferences alle accounts weghalen en dan opnieuw gmail imap toevoegen, dan is het denk ik al een stuk overzichtelijker

Bijdrager
    MCNONAMUS

Aangezien ik mijn berichten mòet behouden, is dat geen oplossing…:

Wat ik irritant vind, zie plaatje…. is dat ik in de postbus INKOMEND (helemaal bovenin) mail lees, daar staat dan geen cijfer met ongelezen berichten meer. Maar in de IMAP van de betreffende account (zie meer onderin) staat en blijft steeds een cijfer (nu 1) staan, tenzij ik ook daar mijn mail uitlees. Is dat een verkeerde instelling bij mij??
    (Het ~ tekentje bij INKOMEND trouwens negeren, ik heb een account aangemaakt, maar daar moet ik het password nog invullen…)

Bijdrager
    Pieterr

Wat je nu hebt (5x Gmail) ziet er enigszins uit als een zooitje (excusez le mot).

Maak een backup van je lokale mail bestanden ( ~/Bibliotheek/Mail/ ), en verwijder vervolgens alle accounts in Mail. Maak daarna opnieuw één IMAP Gmail account aan. Mails die op de Gmail server staan zul je daarna weer opnieuw kunnen downloaden in Mail. Hetzelfde geldt voor emails die je via Gmail verzonden hebt. Mocht je naderhand mails missen, dan kun je die terughalen uit de backup.

De locatie van de programmagegevens

Gegevens en instellingen van Mail: ~/Bibliotheek/Mail/

Bijdrager
    MCNONAMUS

THX PIeterr, bedankt voor de goede oplossing, ik vond deze ook:

Archives

Even een vraagje over de backup optie, hoe kan je dan snel een betreffend mailtje ophalen (Heb je oplossing nog niet getest…)? Ik kan geen risico lopen met een paar “juridische mails” namelijk.
    Of zie ik spoken, gmail berichten blijven toch op de server staan en verzonden (smtp.gmail.com) toch bij verzonden op Gmail?
    Als dat namelijk zo is, kan ik alles er zo afrossen:)

Met de oplossing die ik vond verdwijnen de spam berichten naar ongewenste reclame zoals ik wilde, gelukkig.

Bijdrager
    Pieterr

Ik zou het er niet “zomaar afrossen” maar in ieder geval eerst een backup maken van je hele Mail map.
    Dan kun je later afzonderlijke mails terugzoeken (die staan in aparte .elmx bestanden) of zelfs een hele email map opnieuw importeren.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Mmm, ik heb het zo gedaan nadat ik een backup heb gemaakt, dus alle account er af en mail even gestopt.

Een account aangemaakt en die synct nu, maar wederom zie ik onder “herinneringen” dìe account als “extra” staan.

Moet ik nu mijn eigen oplossing toepassen?

ik denk dat bij toevoeging van nog een account wederom een rommeltje ontstaat.:(

Bijdrager
    bep-mac

Ik heb vandaag met hulp van het forum succesvol IMAP gmail op Mail.app gezet. (account aangemaakt)
    nu wil ik alleen m`n oude account weghalen maar de mailtjes wel bewaren en zichtbaar houden.

Ik heb geprobeerd ze over te zetten naar Gmail account maar dat doet ie niet (het zijn denk ik te veel mails – ruim 3000). Toen bedacht ik me dat het vanwege de beperkte space misschien goed was die mails niet op Gmail te zetten. Nu dacht ik slim te zijn en gewoon een postbus op Lokaal te maken: “oude Mails” maar dat pakt ie ook niet… Hoe doe ik dat ? Het liefst zie ik de mails wel in Mail en niet op Gmail via de browser.

Daarna moet ik alleen nog iedereen een mailtje sturen met ons nieuwe adres. : )

Gr BM

Bijdrager
    bep-mac

Of moet ik hier een nieuw draadje voor maken ?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.