25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Ddg

Gmail in Mail….

Jongens en Meisjes,

Ik heb een probleempje met Mail…Ik heb nu geprobeerd via pop3 m’n gmail en in te kunnen krijgen maar struikel toch over iets. Ik kan wel mails ontvangen maar niet versturen…dan zegt ie dat die geen contact kan maken met de server….terwijl ik alles goed heb ingesteld…naar mijn idee…
    Kan iemand me helpen???

Groetjes en alvast bedankt!

Daan

Bijdrager
    foobar

smtp.google.com ingevuld en aangekruist dat ie nog een keer je naam en wachtwoord moet checken?
    (bij mij werkt alles…)

Bijdrager
    Ddg

smtp.gmail.com bedoel je???Andders zou ik het wel fout gedaan hebben!!!

Bijdrager
    Maarten ter Horst

In de help van google staat alles uitgelegd, specifiek voor Apple Mail. Dit is overigens al een aantal keer in dit forum genoemd.

Bijdrager
    PietjePuk
    Bijdrager
    Ddg

dat heb ik precies ingevult….vandaar ook deze vraag…

Inactief
    Anoniem

Ook op de site van Gmail voor je account aangegeven dat je pop3 wilt gebruiken?

En daarna op “Wijzigingen opslaan” geklikt?

Meeste mensen kijken daar namelijk overheen.:roll:

Bijdrager
    mailmen

en als je gewoon de standaard smtp-server van je provider gebruikt?

Bijdrager
    Ddg

Ennnn………Het is gelukt:D !!! Duurde ff maar het is gelukt!! Nog een keer ingesteld en hij deed het!!!Dank je wel voor jullie reacties..!!!

Bijdrager
    mailmen

goed om te weten trouwens, is dat de smtp server van gmail het bijna altijd goed doet.
    Dus als je op locatie, met laptop draadlloos, met mail bezig bent, je niet eerst hoeft uit te zoeken bij welke provider je internet.
    Of is dat een open deur?

Bijdrager
    Ddg

dat is een opendeur omdat je de inkomende en uigaatde server insteld op gmail….dus de provider hoeft alleen een internet verbinding te leveren…:wink:

Bijdrager
    mailmen

ja, sorry, ik ben niet helemaal duidelijk..
    ik bedoel dus juist voor de mensen die NIET met gmail werken, zoals ik e.v.a.

Maar ik gebruik dus wel de gmail smtp-server… omdat mijn xs4all acount bijvoorbeeld niet werkt op een wanadoo acount.

Bijdrager
    Ddg

Dus je kan de uitgaande gmail server ook voor andere email accounts gebruiken??

Bijdrager
    mailmen

das precies mijn punt…
    hartstikke handig dus:)

Bijdrager
    Ddg

Inderdaad dat is handig zeg!!! Hoe vaak je wel niet hoort dat het niet werkt!!

Bijdrager
    SproetS

Inderdaad, smtp via Gmail is voor locatie heel fijn. Maar nu werkt het ff niet meer bij mij, grrrr….

Bijdrager
    SproetS

Hmmm, smtp serverpoort stond verkeerd; van 25 naar 587. Heeft Gmail dat verandert?

Dus voor de portable Maccers onder ons is de SMTP van Gmail super!

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Hoi mensen

Omdat het toch over problemen met Gmail gaat en ik een probleem heb met het versturen doe ik dat hier maar even, hoef ik geen nieuw topic te openen.

Ik gebruik al een jaar mijn Gmail in Apple Mail en had nooit problemen, tot een paar weken geleden.
    als ik een mailtje maak in Mail en dat verstuur, blijft hij heel lang in het mapje ‘versturen’ staan en na een minuut geeft hij aan:

Bericht kan niet worden verstuurd via server ‘smtp.gmail.com’

Gebruik het onderstaande venstermenu om een andere server voor uitgaande post te proberen. Deze server wordt voor alle berichten gebruikt totdat u Mail stopt of uw netwerkinstellingen wijzigt.

Ik kan dan een anderde Server kiezen (die van mijn planet account) om mijn mail te versturen maar dat wil iik niet!

hoe kan het nou dat ie het niet doet? zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
    Ik weet dat mijn moeder en mijn vriendng het ook hebben.

Ik heb het overigens thuis op school en op alle andere plekken waar ik met mijn laptop zit..

wie helpt mij?

Bijdrager
    sypie

Ik heb dit inderdaad ook, het is erg vervelend als je een e-mail naar iemand toe wilt sturen die er eigenlijk op zit te wachten. Ik weet dat het ook online kan, maar daarvoor heb ik geen apple mail op mijn mac staan.

Bij mij het probleem precies zo als herboven staat vermeld. Beetje vreemd lijkt me?

Even dit gevonden en gedaan….

# Kunt u nog steeds geen berichten verzenden?

Als u hebt geprobeerd de SMTP-server te configureren voor poort 465 (SSL) en poort 587 (TLS), maar u toch nog problemen ondervindt bij het verzenden van berichten, probeert u SMTP te configureren voor poort 25 (SSL).

Mail ging wel gelijk de deur uit…beetje vreemd

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Ik heb het nu ook veranderd en het lijkt nu op het eerste gezicht te werken. De vraag is even voor hoe lang, bij mij doet het probleem zich in vlagen voor, dan gaat het 2x goed en dan weer 5x fout..

In ieder geval een goeie tip, sypie!

één ding was onduidelijk, waar vul je poort 587 (TLS) in?

Bijdrager
    Tijmen Kielen

Ik heb het nog een paar dagen aangekeken en het probleem doet zich nog steeds voor.

Inmiddels heb ik een mailtje naar Gmail gestuurd. Ik ben benieuwd of ze het op kunnen lossen..

Bijdrager
    jrkunnen

Ik heb alles volgens de site van Gmail Help Center ingesteld, maar ik krijg er toch geen mail doorheen, met deze foutmelding:

“Er is mogelijk een probleem met de mailserver of het netwerk. Controleer de instellingen voor de account ‘Gmail’ of probeer het opnieuw.
    De volgende serverfout heeft zich voorgedaan: Time-out van de verbinding met de server ‘pop.gmail.com’ via poort 995.”

Ik heb geen idee waar het aan ligt, volgens mij ergens een poortje vergeten ofzo, maar de rest lijkt wel goed ingesteld..

Bijdrager
    marl1

tja zelfde probleem…maar ja ik ben gewoon ook echt onbekend met dit soort dingen…helaas heb ik dus precies de insrtucties opgevolgd van de links hierboven…en ontvangen prima….maar versturen helaas ho maar:(

dus als iemand (duidelijke) tips heeft hoe dat moet, dan hoor ik graag …..:?

Bijdrager
    marl1

goed ik heb de oplossing gevonden..:)

als het dus niet werkt ga dan naar apple mail – voorkeuren – accounts – accountinformatie

dan onderaan naar serverinstellingen…. mijn serverpoort was per ongeluk daar alleen ingesteld op iets van 25 ipv 587….vraag me niet waarom, maar het lijkt alsof ie dat de eerste keer niet onthouden heeft

als dit niet helpt dan weet ik het ook niet…..

groeten

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.