4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    DudeJoris

Gmail IMAP op 802.1x

Hallo!

Ben sinds kort de trotse eigenaar van een gloednieuwe MBP (13 inch). Ik gebruik GMAIL en gebruik sinds kort de app “Notify” die elke minuut mijn Gmail (IMAP) controleert op nieuwe mails. Als ik dus een mail krijg, krijg ik een popup (Growl, noemen ze dat volgens mij) en kan ik meteen GMAIL openen. Nu het volgende, ik studeer aan de NHTV en daar maken we gebruik van het Secure W netwerk en ik moet dus via 802.1x verbinden (weet niet precies waarvoor dat staat, maar denk een ‘type’ verbinding?). Enfin, Notify werkt dus niet op school. Wat op google gezocht en het blijkt dus dat 802.1x bepaalde poorten blokkeert (waaronder degene die Notify gebruikt, maar ook poorten om bijvoorbeeld te downloaden).

Nu krijg ik redelijk wat mails per dag en vind ik het zelf irritant om constant GMAIL te controleren op nieuwe mails. Ik heb altijd (windows) met een programma(tje) gewerkt die automatisch nieuwe mails controleert.

Nu vroeg ik mij af: Zijn er alternatieven die wel werken op dit netwerk (802.1x)?

Ik hoop dat de goeroe’s (=D) mij verder kunnen helpen – op google zoeken helpt niet, ik kom vrijwel niets tegen.

Met vriendelijke groeten,
    Joris van Daal

Bijdrager
    spelbook

Google Notifier? Of gebruik je die juist al?

Andere optie is misschien Sparrow, maar die kost geld.

Bijdrager
    DudeJoris

Heb inmiddels de Google Notifier met calender. Zeer tevreden en werkt op het 802.1x netwerk:)

Problem solved!:)

Bijdrager
    DudeJoris

Hoorde laatst dat Sparrow 1.1 uit is dus dacht: even uitproberen! Thuis werkt het uitstekend, alleen op school (NHTV, 802.1x netwerk) kan de App geen verbinding maken en is de App dus zo goed als nutteloos.

Mijn vraag is; kan ik iets veranderen in de configuratie (of iets dergelijks) om Sparrow ook op bovenstaand netwerk te laten functioneren?

Ik heb overigens de betaalde, volledige versie van Sparrow.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.