8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    App69

Gmail groep mail versturen

Hoe kan ik nu een email verzenden naar een aangemaakte groep (label) in gmail?
    Normaal moet je gewoon de groepsnaam ingeven en kan je zodoende de mail verzenden.
    Het probleem is echter dat de groep met contacten niet tevoorschijn komt.

Bijdrager
    websania

Een label in Gmail gaat over het groeperen van mails (of conversaties) niet over het groeperen van emailadressen. Als je een mail open staan bovenin een rij icoontjes waarmee je de mail kan “labelen”, ofwel onderbrengen onder één of meerdere labels. Als die mails bijvoorbeeld in de inbox staan, zul je de labels er ook zien verschijnen.

Wil je dat Gmail automatisch binnenkomende mail een label toekent, zul je in de instellingen onder “filters en geblokkeerde adressen” een regel moeten aanmaken die ervoor gaat zorgen dat bepaalde mails automatisch een bepaald label toebedeeld krijgen. Hierbij kun je ook nog kiezen of deze mail meteen uit de Inbox gehaald moeten worden en/of deze direct als gelezen bestempeld moet worden.

Bijdrager
    App69

Bedankt voor de vlugge reactie.
    Hoe moet ik dan alle email adressen in een groep plaatsen?
    Dit is wat ik niet voor elkaar krijg. Zelfs als ik één mail naar één emai adres wil verzenden komt het desbetreffende contact niet automatisch in de adresbalk.

Bijdrager
    websania

Aha! ik begin te snappen waar het misverstand zit. Je contacten moeten in Google Contactpersonen zitten. Daar kun je ook “labels” aanmaken. Op het moment dat een dergelijk label in je adres veld typt in Gmail, zul je dan ook de adressen erachter zien verschijnen. Heb je gecontroleerd of de adressen ook daadwerkelijk in Google Contactpersonen staan en de betreffende labels daar ook bestaan?

In Google Contactpersonen als je een label hebt aangemaakt, moet je daarna naar de contacten zelf gaan. Op het moment dat je op een contact staat zie je ter rechter zijde drie puntjes boven elkaar. Al je daarop klikt zie je je aangemaakte labels ook staan en door daar op de klikken voeg je de betreffende persoon toe aan het label.

Wanneer je meerdere personen aanvinkt links, verschijnt er boven een lichtblauwe balk waarin je het label-icoon kunt aanklikken om alle geselecteerde personen aan één of meerder labels toe te kennen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Bedankt voor de tip van de groepsnaam (als je die intypt verschijnen alle namen in mail). Die kende ik nog niet.

Straf, dacht dat ik MacOS ondertussen wel van binnen en van buiten kende.

Bijdrager
    websania

Dit gaat over Gmail, niet over MacOS….

Bijdrager
    App69

@ websania, dank voor de gedetailleerde uitleg.
    Het probleem is nu opgelost.
    Het was niet voor mezelf. De persoon in kwestie had bij de individuele contactinfo de emailadressen bij de naam ingevuld en daar waar je het emailadres moet ingeven waren allemaal leeg.

Bijdrager
    websania

Mooi dat het opgelost is! Graag gedaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.