20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

    Bijdrager
    Marius8

    gmail en OSX 10.11.4

    Sinds ik een update naar OSX 10.11.4 heb gedaan op m’n MacBook Air kan ik een gmail meer ontvangen.
    Op een of andere manier is het account niet meer aangemeld.
    Iemand een oplossing?


    Moderator
    Night

    Webmail of Mail.app?


    Bijdrager
    Marius8

    In de Mail app.
    Op m’n iOS iPhone geen probleem.


    Bijdrager
    Marius8

    In de Mail app.
    Op m’n iOS iPhone geen probleem.


    Bijdrager
    makasa

    Stel het eens overnieuw in of bekijk alle instellingen even of je iets afwijkends ziet. . Ik heb geen probleem met Gmail.


    Bijdrager
    Marius8

    Gedaan, zelfs hele Google account verwijderd en daarna opnieuw ingesteld.
    Kom bijna aan het einde van het proces opnieuw account opzoeken.
    Enige optie is op Cancel klikken.


    Bijdrager
    iMad

    Op welke manier voeg je het toe, via Systeemvoordeuren / InternetAccounts?


    Bijdrager
    Marius8

    Beide wegen bewandelt zowel via Systeemvoordeuren-Internetaccounts als via Mail app.
    Wel steeds de Google

    Telkens eindig ik met een grijs venster nadat ik m’n wachtwoord en daarna de code van m’n telefoon heb ingegeven.
    In dat grijze vlak staat in de kop “Enter the password for the account “mijn naam@gmail.com” (mijn naam is dan m’n echte naam).
    En links onder alleen de knop Cancel.
    Het is alsof er iets blijft hangen.


    Bijdrager
    Marius8

    Beide wegen bewandelt zowel via Systeemvoordeuren-Internetaccounts als via Mail app.
    Wel steeds de Google

    Telkens eindig ik met een grijs venster nadat ik m’n wachtwoord en daarna de code van m’n telefoon heb ingegeven.
    In dat grijze vlak staat in de kop “Enter the password for the account “mijn naam@gmail.com” (mijn naam is dan m’n echte naam).
    En links onder alleen de knop Cancel.
    Het is alsof er iets blijft hangen.


    Bijdrager
    pruus

    Ik zou ook eens checken of je in een browser je mailaccount kunt bereiken.
    Mijn volgorde is om eens de mailaccount weg te gooien, ja, in mail, voorkeuren, account, selecteer account, klik op de ‘-‘. Klik op bewaar.
    Start dan opnieuw op. En maak het account opnieuw aan.
    Check voor de zekerheid ook in systeemvoorkeuren of de account gewist is.


    Bijdrager
    Marius8

    Met de browser Safari kan ik gewoon inloggen op m’n Google account en ook de mail lezen.

    Op advies van pruus het account verwijderd met de ‘-‘ en MacBook uitgelogd en afgesloten en uitgedaan.
    Daarna opnieuw opgestart.
    Gecontroleerd of account inderdaad weg was, klopt is weg.
    Toen account opnieuw aangemaakt.
    Helaas zelfde resultaat.

    Toen eens gekeken naar account instellingen via Mail – Preferences – Account Information
    Description: mijnnaam@gmail.com
    Alias: Mijn naam <mijnnaam@gmail.com>
    Email Address: mijnnaam@gmail.com
    Full Name: Mijn Naam
    Incoming Mail Server: map.gmail.com (in het grijs)*
    User Name: mijnnaam@gmail.com (in het grijs)*
    Mail Server (SMTP): mijnnaam@gmail.com*
    TLS Certificate: None

    De met * gemerkte regels komen wat vreemd op mij over maar kan ik niet wijzigen

    Bij tabblad Advanced
    IMAP Path Prefix: is leeg
    Port: 993 en Use SSL aangevinkt
    Authentication: Password
    Allow insecure authentication is niet aangevinkt


    Bijdrager
    GoeieDag

    Incoming Mail Server: map.gmail.com

    imap.gmail.com moet het zijn.


    Bijdrager
    GoeieDag

    Mail Server (SMTP): mijnnaam@gmail.com

    smtp.gmail.com moet het zijn.


    Bijdrager
    GoeieDag

    De met * gemerkte regels komen wat vreemd op mij over maar kan ik niet wijzigen.

    In de instellingen tabblad ‘Geavanceerd’ vinkje weghalen bij Detecteer en update accountinstellingen automatisch; dan kun je het wel weer veranderen, als het goed is.


    Bijdrager
    Marius8

    Opnieuw verwijderd en opnieuw ingesteld.
    En nu staan de instellingen zoals door GoeiDag aangegeven (bedankt)
    Maar nog geen succes

    Als ik achter Outgoing Mail Server (SMTP) op de blauwe pijltjes klik staat bij de Google accounts (Offline).
    Dat zal het probleem wel zijn maar hoe dat te verhelpen?


    Bijdrager
    iMad

    Moet je bij Google online aangeven dat je je MacBook vertrouwt?


    Bijdrager
    Marius8

    Nee ik heb geen vraag van Google of iets dergelijks ontvangen/gezien dat ik m’n MacBook vertrouw.


    Bijdrager
    Marius8

    GoeieDag,
    Uw advies om het vinkje weg te halen bij Advanced – Automatically detect and update settings heeft helaas ook geen positief effect.


    Bijdrager
    Schrijnie

    Misschien een domme vraag maar staat er wel een vinkje bij ” Schakel deze account in ” ? Dit wilt nog wel eens worden uitgevinkt na een aantal foutieve inlogpogingen.

    Mail > Voorkeuren > Accounts > Gmail onder ” Postbusinstellingen”


    Bijdrager
    Marius8

    Schrijnie,
    Domme vragen bestaan niet; maar het vinkje staat er hoor.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.