5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Dickie

Gmail domain als Exchange in mail.app

Dames en heren,

Ik probeer mail van mijn werkgever vanuit gmail (met eigen domain) in mail.app te krijgen. Dit is wel eens eerder gelukt maar nu bij het aanmaken van een nieuwe account gaat het mis. Op de een of andere manier wordt het domain binnen Gmail gezien als Exchange account. Hoe ik het ook probeer, ik krijg geen mail geladen want de authentication mislukt of de server kan niet worden bereikt (krijg bijv ook allerlei meldingen over certificaten).

Iemand hier toevallig ervaring mee en een idee welke settings ik moet gebruiken?
    Wat overige info: osx 10.6.3 en mail.app 4.2

Ik hoop dat hier iemand antwoord op heeft.. van Gmail in de browser word ik niet heel gelukkig. Tenzij iemand daar briljante tips voor heeft?

Bijdrager
    moller

als je een nieuwe account aanmaakt, zorg dan dat je deze niet automatisch configureert.

Bij de volgende optie kun je kiezen uit:

POP
    IMAP
    EXCHANGE

oja, Mailplane is ook de moeite waard, maar dan moet je hier even kijken: http://mailplaneapp.com/

Bijdrager
    Dickie

@Moller Thanks, dan kan ik inderdaad IMAP instellen door die handmatig te configureren. Thanks!
    En ik zal ook mailplane ff bekijken, zie al een hoop ellende met Gmail in Mail..:(

Bijdrager
    moller

Ok dan.

Mailplane gebruik ik zelf al een tijd, echt ideaal.

grt

Bijdrager
    Dickie

Mailplane ziet er wel ok uit! Zal gelijk die Trial eens downloaden.

Mochten er mensen andere tips hebben zijn die van harte welkom! Bijvoorbeeld om Gmail verder te tweaken in de standaard Mail app.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.