7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    formulefan

Gmail bijlages niet altijd in apple mail

Hey allen,

Ik heb al een tijdje dat ik van bepaalde mensen emails krijg met bijlages die wel in mijn gmail op de website worden weergegeven, maar niet in apple mail en ook niet op mn iphone.

De bijlage zit er dus wel bij als ik inlog op gmail.com, maar niet als ik hem open op mn iphone of in de mail app op mn imac. Wel zit er dan een winmail.dat bestand bij, maar de bijlages kan ik nergens vinden. Dit is het geval bij mail afkomstig van bepaalde mensen.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het zou kunnen verhelpen?

Ik log nu iedere keer maar in op gmail om de bijlage handmatig te downloaden, maar dat is natuurlijk wel een omweg.

Ik hoop dat iemand een idee heeft waar ik zou kunnen zoeken of misschien hetzelfde probleem heeft gehad en heeft weten op te lossen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijdrager
    sedikit

Het is maar een gok. Kan het misschien iets te maken hebben dat gmail (Google) het sinds enkele maanden onmogelijk gemaakt heeft om verpakte bestanden als bijlage te versturen (een gotspe van Google: “uit veiligheid”). Wat je wel als bijlage mag versturen, weet ik niet. Moet je maar even zelf uit/opzoeken

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een Winmail.dat is een bestand dat meegestuurd wordt vanaf een PC als men daarop Outlook of Microsoft Exchange gebruikt om de mail te versturen.

Meestal staat er onzin (althans voor een Mac) in maar soms wordt een bijlage ten onrechte gezien als dit type bestand.

Als je dus de indruk krijgt dat het verzonden mailtje een bijlage moet bevatten en je ziet winmail.dat staan dan is dat zeer waarschijnlijk je bijlage.

Je kunt deze dan op twee manieren proberen te openen:

1) rechts-klik op het bestand en kies “Bewaar bijlage”

2) Verander de “.dat” extensie in de juiste voordat je het bewaart. Dus als je denkt dat de bijlage eigenlijk een jpeg of iets anders wat voor de hand ligt had moeten zijn kies dat dan.

Methode twee:

Ga naar de (Mac) app-store en zoek op “tnef’s enough” (of gewoon tnef). Het programma is gratis en je kunt er de winmail.dat mee openen als bijlage.

Dit is dus een mogelijke oplossing voor de Mac, niet voor de iPhone tenzij je daar iets soortgelijks op kunt doen / voor hebt.

Een andere oplossing is om te vragen of de afzenders een GMail account willen aanmaken en dan de mail versturen via de browser.

Bijdrager
    formulefan

<p class=”cite”>sedikit op 5 februari 2019 om 17:54</p>
    Het is maar een gok. Kan het misschien iets te maken hebben dat gmail (Google) het sinds enkele maanden onmogelijk gemaakt heeft om verpakte bestanden als bijlage te versturen (een gotspe van Google: “uit veiligheid”). Wat je wel als bijlage mag versturen, weet ik niet. Moet je maar even zelf uit/opzoeken

Dat zou goed kunnen want ik merk het pas een paar maanden inderdaad. Is er niks aan een instelling ofzo te doen, want als dus inlog op gmail.com zie ik wel gewoon de bijlages

Bijdrager
    formulefan

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 5 februari 2019 om 18:21</p>
    Een Winmail.dat is een bestand dat meegestuurd wordt vanaf een PC als men daarop Outlook of Microsoft Exchange gebruikt om de mail te versturen.

Meestal staat er onzin (althans voor een Mac) in maar soms wordt een bijlage ten onrechte gezien als dit type bestand.

Als je dus de indruk krijgt dat het verzonden mailtje een bijlage moet bevatten en je ziet winmail.dat staan dan is dat zeer waarschijnlijk je bijlage.

Je kunt deze dan op twee manieren proberen te openen:

1) rechts-klik op het bestand en kies “Bewaar bijlage”

2) Verander de “.dat” extensie in de juiste voordat je het bewaart. Dus als je denkt dat de bijlage eigenlijk een jpeg of iets anders wat voor de hand ligt had moeten zijn kies dat dan.

Methode twee:

Ga naar de (Mac) app-store en zoek op “tnef’s enough” (of gewoon tnef). Het programma is gratis en je kunt er de winmail.dat mee openen als bijlage.

Dit is dus een mogelijke oplossing voor de Mac, niet voor de iPhone tenzij je daar iets soortgelijks op kunt doen / voor hebt.

Een andere oplossing is om te vragen of de afzenders een GMail account willen aanmaken en dan de mail versturen via de browser.

Tof Hendrik. Als ik het bestand met TNEF’s Enough open kan ik inderdaad bij de bijlages. Zijn er meerdere, mar die kun je dan gewoon openen inderdaad. Wel een extra stap, maar in ieder geval makkelijker dan ieder via safari te moeten inloggen.

Ben erg benieuwd of er iemand weet hoe dit op de iPhone kan of beter nog, hoe je kunt oplossen dat hij er een winmail.dat bestand van maakt. (Heb daar verder geen verstand van)

edit: ik zie net dat TNEF’s Enough ook in de appstore op iphone staat. Dan is dat opgelost. Als iemand nog een andere manier weet hoe je zonder zo’n omweg de bijlages kunt openen dan hoor ik het graag, maar iig Tnx voor het helpen!

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Fijn dat TNEF’s Enough helpt en ook beschikbaar is voor de iPhone maar de oorzaak moet je toch echt zoeken bij Outlook en Microsoft Exchange want het is belachelijk dat sinds het allereerste emailtje dat verstuurt werd (1971) dit soort issues nog bestaan. Het ligt zoals je zelf ook ziet niet aan GMail zelf want via Safari is er niets aan de hand. Als iemand met een PC via zijn browser een mail verstuurt ook niet. Het gaat alleen mis met Outlook en Microsoft Exchange. Het versturen van een mail zou tegenwoordig op elk systeem en met elk programma het zelfde moeten gaan na al die jaren maar dat lijkt dus niet te gelden voor Microsoft.

Bijdrager
    formulefan

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 6 februari 2019 om 14:01</p>
    Fijn dat TNEF’s Enough helpt en ook beschikbaar is voor de iPhone maar de oorzaak moet je toch echt zoeken bij Outlook en Microsoft Exchange want het is belachelijk dat sinds het allereerste emailtje dat verstuurt werd (1971) dit soort issues nog bestaan. Het ligt zoals je zelf ook ziet niet aan GMail zelf want via Safari is er niets aan de hand. Als iemand met een PC via zijn browser een mail verstuurt ook niet. Het gaat alleen mis met Outlook en Microsoft Exchange. Het versturen van een mail zou tegenwoordig op elk systeem en met elk programma het zelfde moeten gaan na al die jaren maar dat lijkt dus niet te gelden voor Microsoft.

Ah. Probleem ligt dus bij Outlook. Dan maar hopen dat niet te veel mensen in mijn omgeving met outlook gaan werken. :P. Tnx voor t helpen. Dan is t opgelost zo. Weer wat wijzer!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.