30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Gmail, Apple Mail, inbox

Gegroet,

Welke instellingen zijn er nodig om Gmail.com email in de inbox van Apple Mail te zien?

Bij de instellingen van Gmail.com online kom ik er niet uit.

De mail komt nu in map?, label? “Alle berichten”, graag zou ik dat die mail in de inbox komt, online kan dat wel met hand, ik zou graag willen dat het vanzelf gewoon in de inbox komt..

Bij voorbaat dank…

Bijdrager
    penseel

Zelf gebruik ik daar Thunderbird voor. https://support.mozilla.org/nl/kb/thunderbird-installeren

Bijdrager
    struup

Ik laat gmail gewoon de berichten doorsturen naar mijn apple mail

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@penseel,

Is dit een antwoord op de vraag?

Die staat er niet bij zo te zien…

Moderator
    Mac Daddy

Je wilt dus in Apple Mail je Gmail account hebben? Dat is toch gewoon een kwestie van een nieuw account toevoegen?

Bijdrager
    penseel
    JoopJoopJoop op 15 november 2016

@penseel,

Is dit een antwoord op de vraag?

Die staat er niet bij zo te zien…

Neen dit was een vrije mening is dit toegestaan?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Mac Daddy,

Lees nog eens mij topic, daar staat toch duidelijk dat ik al een Gmail account heb, alleen de mail verschijnt niet in de inbox.

Moderator
    Mac Daddy

Maar wat bedoel je met GMail account. Ik denk dat je dan gewoon bij Google zelf een Gmail adres hebt aangemaakt namelijk. Of bedoel jij dat je dus je Gmail adres als hebt ingevoerd in Apple Mail? Zo ja. Dan zou je in het linkermenu op zijn minst je Gmail account moeten kunnen zien.
    Heb je meer dan 1 mailadres in Apple Mail?
    En welke instellingen heb je nu voor Gmail gebruikt?

Bijdrager
    flierefluiter

Joopjoopjoop

Zoals vaker moet ikjouw topics drie keer lezen om te begrijpen wat je bedoelt.

Nu na vier x snap ik het nog niet. Heb je een screenshot van je probleem?

Dat maakt het misschien wat duidelijker.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@flierefluiter,

Maar eens een leescursus gaan volgen?

Bijdrager
    Betatester

Ik begrijp het ook niet hoor @joopjoopjoop.

Bijdrager
    Betatester

Misschien jij een schrijf cursus?

Moderator
    Mac Daddy

Ik hoop dat je aan mijn reactie ook begrijpt dat je openingspost ook niet helemaal duidelijk is, maar goed. Laten we ons weer richten op het probleem en zoeken naar een oplossing.

Bijdrager
    flierefluiter

Schermafdruk?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@flierefluiter,

Een schermafdruk van iets dat er niet is????

Nogmaals:

Welke instellingen zijn er nodig om Gmail.com email in de inbox van Apple Mail te zien?

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Mac Daddy,

Wanneer de vraag voor jou niet duidelijk is, heb je ook de oplossing niet lijkt me…

Kennelijk zijn er weinig Apple Mail gebruikers met een Gmail account..

Bijdrager
    Zakske
    JoopJoopJoop op 16 november 2016

Kennelijk zijn er weinig Apple Mail gebruikers met een Gmail account.

Ik gebruik Gmail + Apple Mail, maar ik begrijp je probleem ook niet. Je vult je gegevens van Gmail in in Apple Mail (Mail -> Voeg account toe… -> Google)… en klaar.:-|

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Zakske.

Moderator
    Mac Daddy

Denk je echt zo kortzichtig Joopjoopjoo? Net zoals Zakske gebruik ik al jaren Gmail. Ik heb het gebruikt met Apple Mail, op de iPad, met Outlook, met Thunderbird, met iPhone en uiteraard gewoon via de Gmail.com website. Ik heb 2 jaar aan een helpdesk gewerkt en tal van mensen door de instellingen van Apple Mail en Outlook geloodst. Telefonisch, dus zonder beeld, behalve wat screenshots.

Ik ga ervanuit dat ik je kan helpen, maar als je niet meer informatie geeft, wordt het lastig. Soms is een antwoord niet binnen 1 seconde nadenken te vinden.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@zakske,

Ik neem aan dat je een Gmail account gebruikt met als client Apple Mail (MacOS)? zo gebruik ik het althans.

Verschijnt bij jouw de binnenkomende email in de Gmail/inbox (inkomende/Gmail)?

Bij mij namenlijk niet en dat was dan ook mijn vraag..

Ik vroeg wat de mogelijke instellingen zijn bij Google, ze hebben het wiel weer opnieuw proberen uit vinden en gebruiken een afwijkend label systeem, uitzonderlijk complex, waar ik niets van begrijp.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@Mac Daddy,

Ik vroeg naar de instellingen van Gmail,

citaat uit mijn allereerste vraag: “Bij de instellingen van Gmail.com online kom ik er niet uit.”

Mac Daddy: “Geloodst door instellingen van Apple Mail en Outlook, is dus hier niet relevant.”

Bijdrager
    Zakske

JoopJoopJoop op 17 november 2016

Ik neem aan dat je een Gmail account gebruikt met als client Apple Mail (MacOS)? zo gebruik ik het althans.

Klopt; ik gebruik Apple Mail op OS X 10.11.

Verschijnt bij jouw de binnenkomende email in de Gmail/inbox (inkomende/Gmail)?

Ja; zie afbeelding boven.

Ik vroeg wat de mogelijke instellingen zijn bij Google, ze hebben het wiel weer opnieuw proberen uit vinden en gebruiken een afwijkend label systeem, uitzonderlijk complex, waar ik niets van begrijp.

Ik gebruik Gmail al sinds 2005, en heb nooit op gmail.com iets veranderd om het te laten werken in Apple Mail.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  Zakske.

Bijdrager
    BartjeGossen

De enige reden die ik kan bedenken is dat je onder instellingen filters hebt aanstaan zodat de inbox wordt overgeslagen. Dat kan een reden zijn dat e-mailtjes alleen onder ‘alle berichten’ verschijnen en niet in de inbox/inkomende berichten.

Bijdrager
    GoeieDag

Hier dito: Gmail (meerdere) als één van accounts in (Apple) Mail.app.

Maar JJJ heeft geen probleem met de Gmail binnenhalen, blijkbaar, maar met de automatische plaatsing.
    Misschien even de account in Mail weggooien, en opnieuw aanmaken?

Bijdrager
    flierefluiter

Kun je een schermafdruk tonen van de situatie die zich wel voordoet? (niet van wat je mist uiteraard). Dit maakt het allemaal een stuk beter te begrijpen namelijk.

En je ziet dat ondanks de beperkte info er genoeg OMT-ers zijn die je willen helpen (moi incluis). Maar dan moet je wel even meewerken en ze geven wat ze denken nodig te hebben aan info…

Moderator
    Mac Daddy

Wat Zakske aangeeft, lijkt mij de juiste. Ik heb zelf ook nog nooit in de instellingen van Gmail.com gezeten. En ik snap ook wel waarom je moeite hebt om een oplossing voor je probleem te vinden, als jij denkt dat het antwoord bij Gmail.com te vinden is en je wellicht het elders moet zoeken. Ik denk dat Zakske en GoeieDag aardig in de goede richting zitten.

Daarbij is het zo dat je vraagstelling onduidelijk is in dit geval. Maar samenvattend. Je hebt een Gmail account in Apple Mail. De inkomende mail van Gmail komt niet bij je inbox in Apple Mail maar op een andere plek. De reden waarom wij niet direct kunnen zeggen waarom dit gebeurd en hoe je dat moet veranderen is, omdat er meerdere Inboxen en mappen en regels bestaan.
    Als je in Apple Mail meerdere accounts hebt, dan hebben die ieder een eigen inbox. Ik mag hopen dat de Gmail mail wel in de inbox van Gmail zelf komt. Wat jij wil, is waarschijnlijk dat het op de verzamelde inbox in Apple Mail binnenkomt en dat dat nu niet gebeurd.

Zie je dat ik in deze uitleg een paar aannames doe die wellicht niet kloppen. Waarom is dat? Omdat je niet genoeg informatie geeft. Wij moeten gissen naar wat je precies wil, maar we moeten ook gelijk het antwoord hebben. Dat is lastig.

Maar als met mijn uitleg van jouw probleem goed zit, dan moet je inderdaad niet bij de instellingen van Gmail.com zijn, maar in Apple Mail zelf en de automatische plaatsing daarin.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@goeiedag,

Ik krijg hier allemaal antwoorden op vragen die ik niet gesteld heb, is lezen en bij de vragen blijven zo moeilijk?

Voorbeeld: @goeiedag, waar staat dat ik moeite heb met Gmail binnenhalen????

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@bartjegossen,

Jij zit waarschijnlijk in de goede richting, ik gaf al aan dat het iets met labels te maken kon hebben.

Heb jij misschien een voorbeld van de instellingen waarbij de inbox wordt overgeslagen? dan kan ik het tegenovergestelde instellen…

Bijdrager
    BartjeGossen

Zoiets:

Moderator
    Mac Daddy

Zucht…

Het feit dat je dus antwoorden krijgt op vragen die je niet stelt, heeft dus te maken dat je te weinig informatie geeft.

Maar goed. Mijn Gmail werkt goed. (domste antwoord wat je kan geven op iemand anders zijn probleem)
    Als jij echt denkt dat je het bij Gmail.com moet zoeken.
    Dit zijn mijn instellingen daarin. Hopelijk heb je er iets aan.

Als ik er zelf naar kijk, zie ik dus al dat je de inbox in Gmail niet eens uit IMAP kan halen.

Bijdrager
    flierefluiter

Zeg Joopjoopjoop,

Er zijn hier mensen die je proberen te helpen hoor..

Het zou je sieren als je hen ook probeert te helpen met meer uitleg en duiding van je dilemma.

Maar ach, dan niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  flierefluiter. Reden: typo aangepast
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  flierefluiter.
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 38)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.