5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Joefje

Gmail-adressen importeren in Entourage

Hallo allemaal,

Ik heb in Gmail (merendeels via mijn telefoon) inmiddels een grote hoeveelheid mailadressen opgeslagen, die ik ook graag met Entourage zou willen gebruiken. Mijn gmail-account is mijn privemail, maar ik heb ook zakelijke mail en dat gebruik ik allemaal samen in Entourage.

Ik zou daarom graag mijn gmail-adresbestand willen importeren in Entourage maar dat wil maar niet lukken. Wanneer ik met gmail een CVS-bestand van maak en dat inlees in Entourage, staat alles op de verkeerde plek; sommige records worden ook over meerdere records uitgesmeerd. En aangezien het meer dan 900 personen betreft, is het geen doen dat handmatig te corrigeren.

Iemand een idee hoe ik dit op een goede manier kan doen?

Alvast dank!
    Simone

Bijdrager
    Pieterr

Of het de snelste weg is weet ik niet, maar het kan in ieder geval via je AddressBook op de Mac.
    Van CSV naar je AddressBook gaat met Address Book Importer.

Abee (aka Address Book Importer) is a utility to import contacts into Apple’s Address Book application on Mac OS X. It works with CSV or tab-delimited files, and gives you complete control over how the import is done. In no time, your hundreds of contacts are stowed away in the Mac OS X central address book, where they can be used by any application. And if you need to perform an import on a periodic basis, your import mapping can be saved for future uses.

Bijdrager
    Joefje

Ah ok, da’s natuurlijk ook een manier. Ik ga het proberen! Dank!

Bijdrager
    johnkeates

Je kan beter Apple mail gebruiken met address book integratie. Want google’s contacten kan je met Apple’s address book automatisch laten syncen (en dus ook met je telefoon).

Nieuwere versies van Entourage (en ook Outlook) kunnen soms ook met het Address book syncen, maar zeker is dat niet.

Bijdrager
    Joefje

Mja, ik gebruik Entourage inmiddels al een jaar of vijf en ben daar zo aan gewend dat ik dat maar even laat voor wat het is. Via de oplossing van Pieterr is het min of meer gelukt; er kwamen opeens allerlei dubbelen en andere raarheden tevoorschijn maar met wat bijwerken is alles nu geïmporteerd, dus dank!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.