18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Horloge

Gmail account en iCloud

Ik heb een gmail account dat ik wil gebruiken voor iCloud , maar als ik dat wil gebruiken wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd.
    Bij gewoon inloggen gmail account klopt het wachtwoord wel.
    Waar ligt dat aan?

Bijdrager
    jorikcaljouw

Een Apple ID bij Apple heeft als gebruikersnaam altijd een emailadres. Dit kan een emailadres van Apple zelf zijn (bijvoorbeeld @me.com of @icloud.com), maar het kan ook een ander emailadres zijn zoals een @gmail.com.

Maar als je een @gmail.com emailadres hebt, wilt dat niet zeggen dat je automatisch een Apple ID hebt. Ook hoeft het wachtwoord bij beide diensten niet hetzelfde te zijn. Als je zeker weet dat je (al) een Apple ID hebt met je gmail-adres en je wachtwoord van Apple niet meer weet, kun je deze laten resetten door Apple. Je krijgt dan waarschijnlijk een emailtje en je moet een paar vragen beantwoorden.

Veel succes!

Bijdrager
    Horloge

Maar gewoon inloggen met mijn gmail account gaat wel.
    Als ik het probeer met “zoek mijn vrienden” lukt het niet
    en dat is een iCloud dienst

Bijdrager
    Beech

Heb je al een Apple ID ?

Bijdrager
    Beech

Heb je een dubbele authenticatie ingesteld voor je Google-account ?

Bijdrager
    A.M.Dekker

Het wachtwoord van een Apple-ID heeft altijd een hoofdletter en een cijfer. Misschien dat dat het is?

Bijdrager
    Horloge

Heb mijn Apple id. Moeten veranderen in iTunes omdat mijn Apple id een mailadres van mijn Provider is die ik heb opgezegd.

Mijn gmail adres heeft hoofdletter en cijfers
    Pff wordt er moe van , wilde juist alles omzetten naar gmail omdat ik ook geen zin meer heb hotmail

Bijdrager
    jorikcaljouw

Heb je nu je emailadres van je bestaande account gewijzigd? Zoals hier beschreven:
    http://support.apple.com/kb/HT5621?viewlocale=en_US&locale=en_US

Of heb je een nieuwe Apple ID gemaakt? Wijzigen lijkt me handiger, omdat je dan toegang houdt tot je oude content zoals betaalde Apps, Muziek e.d.

Ik hoop het niet nog lastiger te maken;)

Bijdrager
    Beech
    Horloge op 27 februari 2014

Ik heb een gmail account dat ik wil gebruiken voor iCloud , maar als ik dat wil gebruiken wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd.
    Bij gewoon inloggen gmail account klopt het wachtwoord wel.
    Waar ligt dat aan?

Wat bedoel je met “gewoon inloggen” ? Waarop log je in ?

Bijdrager
    Horloge

@beech bedoel gewoon inloggen in Google chrome in mijn gmailaccount

Bijdrager
    belfortmac

@horloge

Volgens mij ben je nu echt alles door elkaar aan het gooien.
    Wachtwoord niet geaccepteerd, zeg je.
    Dan zal je dus een ander Account hebben in de iCloud als je gmail account, lijkt me ook wel normaal zou ik zo zeggen.
    Je gaat toch niet je gmail account gebruiken als iCloud account, of kan ik het nu helemaal niet meer volgen:x

Bijdrager
    Beech

Je mag best je gmail email-adres gebruiken om een Apple ID aan te maken, of je bestaande Apple ID te voorzien van je gmailadres, maar verwar dat niet met inloggen op je Google-account.

Bijdrager
    Horloge

pff wordt nu allemaal erg verwarrend
    dus voor inloggen in Itunes zeg maar moet ik een ander wachtwoord gebruiken dan wanneer ik inlog in Google chrome gmail account
    Oke , ander wachtwoord aangemaakt .
    Nu probeer ik in te loggen op http://www.icloud.com , krijg ik een melding dat ik in mijn gmail account aanwijzigen vind om dat account te verifieren.
    voorlopig geen mail ontvangen.
    hoe kan ik het verifieren

Bijdrager
    Beech

Heb je al in je spam-box gekeken ?

Bijdrager
    Horloge

ik heb gekeken in spam box niks dus
    krijg ook van mijn oude itunes e-mail adres geen recovery e-mail om het te resetten
    wat normaal wel gebeurd

Moderator
    Mac Daddy

Voor de volledigheid en hopelijk opheldering.
    Je had een mailadres bij je oude provider. Met dat mailadres heb je ooit een Apple ID aangemaakt. Je Apple ID is dus gekoppeld aan dat mailadres.
    Nu geef je aan dat je dat mailadres opgezegd hebt of dat is gebeurd bij het opzeggen van het abonnement. Dan kan je dat dus nu even vergeten.

Dan heb je nu een Apple ID waarvan je het mailadres wilt wijzigen. Een Apple ID heeft altijd 2 loginggegevens. Een mailadres en een wachtwoord. Dat mailadres geldt dus als loginnaam voor je Apple ID.

Daarnaast heb je nu een Gmail Adres. Dat is dus het nieuwe mailadres waarmee je wilt kunnen inloggen bij je Apple ID. Dat Gmail adres wordt dus dan alleen als loginnaam gebruikt voor je Apple ID.

Dan heb je nu dus een Gmail adres en daarmee kan je in Google diensten inloggen. Gmail, Chrome, Google+ etc. Dat gmailadres heeft weer zijn eigen wachtwoord daarvoor, dus enkel voor de Google diensten.

Wat je nu dus moet doen om je Apple ID om te zetten is eerst inloggen met je oude provider mailadres en bijbehorend ww. Als je eenmaal ingelogd bent, dien je daarna je mailadres te wijzigen. Dat is een kwestie van de instructies volgen.

Concluderend heb je dus 2 accounts. Een Gmail account en een Apple ID. Voor beide gebruik je straks het Gmailadres als loginnaam, maar het wachtwoord is dus anders. Tenzij dat bij beide hetzelfde instelt, maar dat is voor veiligheid zeker niet aan te raden. Snap je het nu een beetje?

Bijdrager
    Horloge

@macdaddy bedankt voor je uitvoerige uitleg.
    Heb inmiddels contact gehad met Apple , maar dat lost ook niet veel op
    Punt is dat het oude e mail adres geblokkeerd is en alleen met beveiligingsvragen ontkoppelt kan worden
    Aangezien ik de beveiligingsvragen niet meer weet kan ik ik dus mijn iPad niet meer herstellen.
    Ww. opvragen lukt niet krijg geen mail toegestuurd en bij beveiligings vragen herkend hij mijn geb. datum niet.

Bijdrager
    zozo

op mijn iMac G5 Leopard heb ik 2 gmail accounts. Een gaat prima en de andere komt niet online! Op mijn laptop met Windows 10 gaat het wel goed. De accounts ingegeven met imap. Of dit aan google ligt weet ik niet. Dat het vervelend is ja, eerst goed en zo ineen keer is de ene off line. Misscien weet iemand daar antwoord op. Ik lees al meer van dit probleem dus zal het niet mee vallen denk ik.
    Hartelijk dank zover.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.