8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nicolasvantomme

gluidsuitvoer iMac

Is er een mogelijkheid om een hoofdtelefoon aan te sluiten op de iMac en toch nog het geluid door de speakers van iMac te horen?

Bijdrager
    JaNiintendo

Nee.

Bijdrager
    Olieboer

Dat is inderdaad het korte antwoord. Het lange antwoord is dat het niet kan zonder extra software en randapparatuur.
    Het kan wel met een iMic in combinatie met SoundSource

Bijdrager
    Sunshine

Moeten het perse je iMac speakers zijn? Ik heb mijn iMac via een splitter (stekkertje waar 2 koptelefoons oid in kunnen) een paar bose luidsprekers en een kabeltje naar een PA systeem. De iMac speakers doen het dan niet, maar ik hoef niet perse alle geluid via de PA te laten lopen. Het splitterstekkertje koste €1,50 en was erg eenvoudig te installeren:grin:. Dit zelfde kun je dus doen met je koptelefoon en een paar pc speakers.

Bijdrager
    1984

@Olieboer kun je dat nader toelichten, ik heb SoundSource er op zitten maar kan er niets mee beginnen, momenteel trek ik het plugje van de koptelefoon er net niet helemaal uit zodat het geluid weer via de speakers komt.en ik niet naar de achterkant van de iMac hoef om de koptelefoon erin te pluggen.
    Het zou gewoon in de systeenvoorkeuren moeten zitten, zodat je kon wisselen via de menubalk

Ik zit er ook naar te zoeken ….maar kan niets vinden behalve speakers met een hoofdtelefoon ingang(wat eigenlijk niet de bedoeling is), Met usb of draadloos (BT) ook geen idee of dat gaat werken.tot nu toe heb ik alleen maar doodlopende draadjes gevonden…er zou toch een programmaatje moeten zijn, al had het er standaard in moeten zitten .

http://www.onemorething.nl/community/topic/wisselen-koptelefoon-en-speakers-imac

Bijdrager
    Sunshine

Dat zeg ik: niet zo moeilijk doen. FF naar de Med.Mrkt, stekkertje en spiekertjes kopen. Ben je voor 3 10en klaar en gaan met die platano (banaan op z’n spaans):nerd:

Bijdrager
    1984

@Sunshine, dan gaat het erg hier op lijken.

Bijdrager
    Olieboer

Met een mac pro heb je aan soundsource genoeg, helaas kan dit niet op de iMac. De iMic sluit je aan op USB poort, hieraan kun je dan weer je koptelefoon pluggen. SoundSource kan dan switchen tussen geluidsuitvoer interne speakers/iMic. Nadeel: Geluidskwaliteit via USB is lager.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.