15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Gloednieuwe unibody MBP bevriest

Vandaag mijn nieuwe 2.4 GHz MacBook Pro binnen gekregen. Man wat is ie mooi en voelt de unibody robuust aan:D Echt een mooi verschil.

Alleen is ie in de paar uur dat ik software aan het installeren ben al 3 keer bevroren. 1x kreeg ik het grijze opstartscherm te zien met onderin een aantal blokjes dat volliep en daarna kreeg ik een Kernel Panic.
    Kan ik ergens zien of er iets mis is met de hardware? Zou zonde zijn…Ik heb ‘m nog maar net.

Bijdrager
    tinus_omt

Het grijze opstartscherm met de blokjes krijg je als je Mac ontwaakt uit de ‘deep sleep’ mode (in Windows heet dat ‘Hibernate’). Als je dat krijgt terwijl je aan het werken bent, denk ik dat er iets niet goed is met je batterij. Ik vrees dat je terug moet naar de winkel.

Bijdrager
    geefi868

ik had ook kernel panics met mijn gloednieuwe MacBook 2.4 unibody (geen pro), deze vervolgens teruggebracht naar A-mac. Daar hebben ze een nieuw logic board en een nieuw display erin gezet. Daarna (vooralsnog geen problemen)

Bijdrager
    The JM

Hmm, klinkt niet veel goeds. Hoe lang heeft dat geduurd?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Zou niet langer dan een paar (lees een dag of drie, vier) dagen mogen duren.

Bijdrager
    geefi868

als je de reparatie bedoelde, dan is dat ongeveer 2 weken

Bijdrager
    mtooster

Online besteld of bij een reseller? Standaard configuratie of custom order?

Als je ‘m vandaag binnen hebt gehad teruggaan of terugsturen en een nieuwe vragen.

Inactief
    Anoniem
    ”geefi868″

Daar hebben ze een nieuw logic board en een nieuw display erin gezet.

Dat is zo ongeveer de hele MacBook…:P

Bijdrager
    geefi868

ja dat klopt en voor de zekerheid hebben ze het geheugen ook vervangen !

Bijdrager
    Lennertpichel

toen ik vorig jaar mijn nieuwe macbook pro unibody 2.53ghz binnen kreeg had ik in de eerste maand ook last van kernel panics… ik had hem online besteld via de apple store.
    Ik heb gebeld met apple en ik via hun een hardware test/reset gedaan volgens mij… en nog iets wat ik me niet meer kan herinneren… en nu heb ik er nooit meer last van eigenlijk..

Bijdrager
    Lennertpichel

en volgens mij moest ik met batterij eruit halen en daarna het geheugen resetten ofzo.. weet het ff niet meer…

Bijdrager
    The JM

Ah, PRAM waarschijnlijk. Ik kwam er ook nog achter dat ik nog heel veel essentiele updates moest installeren, waaronder een paar firmware-updates. Misschien is het probleem hierna opgelost.

Bijdrager
    Lennertpichel

ik hoop het voor je.. ik kreeg ook de zenuwen toen ik steeds van die panics had.. ik had namelijk ook dat hij niet meer uit zijn ‘ slaapstand’ kwam..in het begin. ook irritant.. en dat is ook opgelost dus.. nu geen problemen meer

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Apple bellen en je krijgt binnen een paar dagen een gloednieuwe Mac thuisgestuurd.
    TNT komt je kapotte Mac ophalen. Goed je verpakking bewaren dus (ook die bruine doos die er omheen zit).

Erg vervelend is het wel als je weer paar dagen moet wachten…
    Meestal plaatsen ze direct een nieuwe order.

Bijdrager
    The JM

Hm, gisteren alle updates geĂ¯nstalleerd en nu heb ik er helemaal geen last van. Gelukkig:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.