21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    SebastiaanZ

Gloednieuwe Macbook Pro – continu crashes

Ik heb mijn Macbook Pro net vier weken, oftewel deze is gloednieuw (heb er een behoorlijk bedrag voor moeten betalen, dus dan mag je toch wel verwachten dat het fatsoenlijk werkt), maar sinds ik hem voor de eerste keer heb gebruikt is het continu hommeles. Ik heb nu al twee keer een clean Install moeten doen wegens problemen met de software blijkbaar, eerst was er een fout gedetecteerd in het systeem, daarna crashte hij en wilde hij niet meer naar het bureaublad en bleef deze zich opnieuw opstarten!

Ik begin het ondertussen een beetje zat te worden. Zijn er problemen bekend met de nieuwe Macbook Pro’s? Het is een 15″ en heeft de nieuwste OS. Mijn oude Macbook Pro uit 2011 had in de eerste twee jaar nog minder problemen dan deze Macbook in vier weken!

Bijdrager
    Q-collective

Heb je bij je schone installaties ook een backup teruggezet? Zo nee, dan is het een hardware probleem. Aangezien je nu buiten de twee weken zit kan die Mac waarschijnlijk niet meer worden omgeruild en zal een reparatie de volgende stap zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Ga er mee terug naar de winkel en laat hem daar controleren/testen.

Bijdrager
    Brombeer

Het enige dat je tegenwoordig nog van Apple moet kopen zijn aandelen…

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je er zelf nieuwe hardware in gezet?

En hoe is het OS en andere data er op gekomen?

Vragen die hier van belang zijn, zoals Q-collective ook al melde.

Bijdrager
    MrBelloNLD

eens met shmoo, ook wel beetje met brom, maar wil m’n matte 15″ nog steeds niet kwijt.

@goeie: wat kun je daarin zelf aan hardware plaatsen dan:-)

Moderator
    Night

verder dan een laagje durex kom je niet, nee

Bijdrager
    GoeieDag

MrBelloNLD op 21 juli 2018 om 20:35
    @goeie: wat kun je daarin zelf aan hardware plaatsen dan:-)

Kweenie. Had iFixit nog niet gecheckt. Maar met wat creativiteit is veel mogelijk…

Bijdrager
    Q-collective

Het is ook mogelijk dat bepaalde randapparatuur kernelpanics veroorzaakt. Niet heel waarschijnlijk, maar wel mogelijk. Dus de opmerking over hardware is niet geheel zinloos 🙂

Bijdrager
    GoeieDag

Psies.

Wel weer een typisch draadje, waarin TS even z’n frustratie dropt, en vervolgens niet meer meedoet.

Bijdrager
    Brombeer

Het valt dan nog mee dat het account een jaar oud is.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>GoeieDag op 22 juli 2018 om 11:42</p>
    Psies.

Wel weer een typisch draadje, waarin TS even z’n frustratie dropt, en vervolgens niet meer meedoet.

Nou nou nou ….

Het is weekend, 803 graden buiten en misschien heeft hij ook nog wel een partner, familie of vrienden die leuk genoeg zijn om er iets mee te gaan ondernemen.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja Shmoo, wat doen wij hier sowieso nog op OMT? Maar zelf als is het 803 graden, dan nog wordt er onzin genoeg gepost. En zelfs die onzin-posters zullen best een vriend of familielid hebben…

Punt is dat TS een groot probleem lijkt te hebben, en daar een draadje voor opent. Dan zal ie ook wel behoefte hebben aan relevante reacties, lijkt me. Als je er geen haast mee hebt, open je vast wel een keer een draadje als het nog maar 217 graden is en je partner dood is.

Bijdrager
    Hydræ

Maar wat is nu belangrijker? Uitje met partner, 803 graden, of die verrückte MacBook Pro die blijft crashen?

Ik gok dat die back-up onder een oudere versie van OS X is gemaakt, en hij nu met High Sierra of zelfs Mojave zit te klooien. Zijn software is vermoedelijk de boosdoener.

Bijdrager
    Q-collective

Ja, de OP is hem gevlogen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probleem “opgelost

Bijdrager
    Q-collective

<p class=”cite”>hendrik ijzerbroot op 27 juli 2018 om 17:34</p>
    Probleem “opgelost

Aannames… Het kán dat probleem zijn, maar dat is natuurlijk niet per sé gezegd.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Er zijn toch wel sterke aanwijzingen dat het hier mee te maken kan hebben. Een gloednieuwe MB pro mag dit nooit doen natuurlijk.

Bovendien vraagt de TS of er soms problemen met dit model zijn, die zijn er dus en vandaar mijn verwijzing naar dat artikel…

Moderator
    Night

Wat de oorzaak ook is, een MBP van die leeftijd mag niet dit soort kuren vertonen. Hups terug naar de winkel ermee.

Bijdrager
    GoeieDag

TS is vast al ‘hups’ onderweg, en is daardoor zijn eigen draadje vergeten…

Bijdrager
    TheBigZ

Het zou inderdaad wel zo netjes zijn als SebastiaanZ (overigens geen familie) nog even zou laten horen of zijn probleem inmiddels is opgelost.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.