12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    vanhaze

Gloednieuwe Ipod Touch is zeer snel leeg…any help ?

Ola allemaal,

Een maand geleden een Ipod Touch 32 gig bij dixons gekocht..
    Als ik ‘m ’s avonds helemaal oplaadt (door ‘m aan mijn macbook te hangen), is ie de volgende ochtend al weer voor 90 %
    leeg , terwijl ik ‘m gewoon uit heb gezet.
    Ik vrees dat de batterij dus niet helemaal lekker is, maar wil graag van jullie weten of ik toch nog wat handelingen kan doen,
    voordat ik er mee terug ga.
    Bijvoorbeeld het compleet resetten van de Ipod, zou dat kunnen helpen ?

En als ik er mee terug moet heb ik dan recht op een nieuwe ?
    Ik heb natuurlijk de bon nog.
    Heb eigenlijk geen zin om te moeten gaan wachten op een reparatie, zou fijn zijn als ik gelijk een nieuwe krijg.

Alvat bedankt voor jullie reactie !

Gr,

Rob

Bijdrager
    Renzsz

ik zou het niet eens proberen om hem te herstellen, gewoon direct terug gaan!

Bijdrager
    ob1mac

Ik heb dezelfde iPod, 2 weken geleden gekocht. Vind ook dat batterij snel leegloopt (niet zo snel als vanhaze meldt trouwens).

Heb je al gecheckt bij Instellingen of je iPod op push staat, of bv elk kwartier checkt of er e-mail is?

Heb je een game die dit misschien veroorzaakt? Heb een tijdje Twist op mijn iPod gehad en op de een of andere manier zorgde deze game ervoor dat de iPod snel leegliep ook al was het ding zelf uitgeschakeld.

Bijdrager
    iJoost

Volgens mij heb ik wel eens gemerkt dat ie leegloopt als je ‘m aan je Mac laat hangen terwijl de Mac uit staat.

Bijdrager
    nookie

Het klopt dat apparaten leeglopen als ze
    niet aan het stroom zitten, maar bijvoorbeeld
    nog wel aan een adapter gekoppeld zijn..

Bijdrager
    maclover111

laat jij je ipod op via computer ?
    of via adapter ?
    adapter levert meer stroom dus ook langer gebruik van ipod

Bijdrager
    iJoost
    ”maclover111″

adapter levert meer stroom dus ook langer gebruik van ipod

Sorry, maar dat is onzin. Het zou wel kunnen dat het wat langer of korter duurt voor ie helemaal vol is. Maar dat is echt alles. Hoelang je een volle iPod kunt gebruiken heeft helemaal niets te maken met hoe je ‘m oplaadt.

Bijdrager
    frankuh

Zou het niet kunnen dat je helderheid op 100% staat en dat je “Nieuwe gegevens” aanstaan op “15 minuten”?

Bijdrager
    broodplank

Wifi uit? Push uit? Helderheid wat lager zetten, niet teveel dingen openen ;). Het is gewoon normaal, mijn vrienden en ik hebben allemaal een ipod touch en dat zijn er 7stuks :P. en allemaal houden ze het maar 1 dag vol..

Bijdrager
    abacab

Als je hem een beetje gebruikt houdt hij het zelfs geen dag vol…
    Ik was ook zo verwonderd toen ik hem een paar dagen in handen had. het is nou éénmaal zo.
    Je moet hem echt leren gebruiken…
    De helderheid fors naar beneden. En er is een verschil tussen hem volledig uitzetten of laten sluimeren want dan loopt de batterij ook leeg. Het is een energievreter… Ik neem in het vervolg altijd mijn stroomkabeltje mee voor noodgevalen;-)

Bijdrager
    Fireman

Zet je ‘m wel echt helemaal uit? Dus het rode schuifje?

Of alleen links bovenop?

Bijdrager
    louisrigot

Ik heb een iPod touch en voor mij zijn deze gulden regels

-WiFi uit als je hem niet gebruikt (’s nachts bv.)(nee ik zet hem ’s nachts niet uit, want dan gaat het alarm niet af)
    -iPod uitzetten als je hem niet gebruikt (lang op sleep/wake, dan rode schuifje)
    -Je iPod correct laden (beginnen laden als hij leeg is en ontkoppelen als hij vol is) of minstens 1 keer per maand dit doen

Dankzij deze regels behaal ik wel 3 dagen batterij (dag en nacht met Push, 15 min controle en een middelmatige helderheid)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.