9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    bArtificial

Glitches op schem Macbook

Sinds een paar weken heb ik continue last van vreemde glitches op het scherm van mijn MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013) met Intel Iris Pro 1536 MB videokaart. Ik draai de laatste versie van OSX. Meestal gekoppeld aan een externe monitor. Op de externe monitor komt het niet voor. En volgens mij komt het ook niet voor als er geen externe monitor aangesloten is, maar dat weet ik niet zeker.

De glitches doen zich soms voor op het gehele scherm, en dan weer op een gedeelte. Er beweegt niets, maar staat volledig stil. Zodra ik mijn aanwijzer naar het scherm breng en op een willekeurige plek klik, is het weg.

Zie ook onderstaande foto’s. Ik kom op internet nergens eenzelfde probleem tegen. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

Bijdrager
    Shmoo

Grafische kaart gaat naar de klote.

Contact opnemen met Apple.

Bijdrager
    me.com

Lijkt op de grafische kaart inderdaad. Wanneer een externe beeldscherm wordt aangesloten wordt je 2e GPU (discrete videokaart ook wel genoemd) aangeroepen door het systeem waardoor je het issue inderdaad niet te zien krijgt dan.

Je kan het beste contact opnemen met Apple of terug naar je leverancier. Een APR zoals Amac kan je ook vaak gewoon zonder problemen terecht. Wanneer je een aankoopbon meelevert bij de inname/reparatieproces kunnen zij evt. nog coulance claimen onder het consumentenrecht voor je MacBook Pro. Ook al is deze ouder dan 3 of 4 jaar. Mijn ervaring is dat dit tegenwoordig prima lukt. Amac vraagt wel een bedrag voor het uitvoeren van een consumentenclaim indien de Mac niet bij Amac of Apple is gekocht. Ga je terug naar de leverancier, dan is het vrijwel kosteloos in vele gevallen voor het aanvragen van coulance.

Bijdrager
    bArtificial

Bedankt voor de reacties.

Hij is bij Dixons gekocht destijds, dus terug gaan naar de leverancier wordt lastig. Ik ga eens contact opnemen met Amac.

Bijdrager
    me.com

Contact met Dixons zal inderdaad moeilijk gaan sinds ze failliet zijn. iCentre was van dezelfde organisatie als Dixons destijds (de BAS Group). iCentre is vorig jaar april overgenomen door Amac. De kans dat Amac het kan beoordelen en eventueel voor je kan oplossen is denk ik in dat geval ook het grootst. Natuurlijk heeft Amac de garantieregeling van Dixons niet overgenomen, maar het aanvragen van eventueel consumentenrecht/coulance zou in dit geval best kunnen op vertoon van een geldig aankoopbewijs. In dat geval even langs de Amac winkel gaan en je laten informeren over de procedures.

• Deze reactie is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  me.com.

Bijdrager
    bArtificial

Zojuist contact opgenomen met Amac. Ze kunnen mijn Macbook opsturen en onderzoek doen naar het euvel. Kost me sowieso €79,95 aan onderzoeks- en transportkosten + ik ben mijn macbook 3 weken kwijt. Wat een eventuele reparatie zou gaan kosten kunnen ze niet zeggen, en ook niet of dat met zekerheid onder garantie zal vallen.

Mocht iemand eenzelfde euvel gehad hebben en dat via Amac hebben laten repareren: Wat waren de kosten?

Bijdrager
    Moriarty

Gewoon met toevoeging van je aankoopbewijs even aanbieden bij CARD in Utrecht of Zwolle.

Scheelt weer een stap in het hele verhaal, de omlooptijd zal in ieder geval korter zijn.

Zij kunnen voor je beoordelen of er sprake in van consumentengarantie of niet…

Bijdrager
    Shmoo

Neem nu rechtstreeks contact op met Apple zelf en geef aan dat de winkel (Dixons) failliet is gegaan en je daarom niet weet bij wie je moet aankloppen. Apple zal altijd hun eigen producten blijven respecteren en ondersteunen. Niet dat dit je meteen twee jaar extra garantie oplevert maar misschien kunnen ze je wel een leuke aanbieding doen en een korting geven.

Amac ziet jou op dit moment niet als een klant uit een overname. Nee, ze voegen je gewoon toe als nieuwe klant. Iemand willekeurig die daar gewoon met zijn/haar kapotte Mac buiten de garantieperiode binnen komt lopen. Die 80,- onderzoekkosten zijn gewoon standaard protocol.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Gewoon doen wat Shmoo zegt. Zeker niet bij Amac aankloppen, tenzij je straks een hele gepeperde rekening wil krijgen.

Apple zelf bellen: ‭0800 80 407‬

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.