One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Glichtes in iOS maken iPhone 6s onbruikbaar

Glichtes in iOS maken iPhone 6s onbruikbaar

Profielfoto van ArthurM.

ArthurM. op 08 september 2017 #

Beste leden,

Sinds een aantal maanden glitcht iOS enorm op mijn iPhone 6s. Notificaties worden niet weergegeven, zelfs de tijd wordt niet weergegeven, en door dit alles gaat de batterij ook heel erg snel leeg.
Apple heeft m’n 6s al een keer vervangen en heb nu een 6s van een maandje oud, maar met nog steeds hetzelfde probleem.
Ben al 6 keer naar de Apple Store geweest, en steeds krijg ik te horen dat ik hem opnieuw moet instellen en geen backup moet terug zetten. Heb dit ook al 4 keer gedaan maar niets helpt. Ook updaten naar de iOS 11 beta werkt niet, soms kan ik zelfs niet eens meer ontgrendelen.
M’n telefoon is op deze manier gewoon onbruikbaar, maar er lijkt geen oplossing te zijn van het probleem.

Iemand die een soort gelijk probleem heeft gehad, of er een oplossing voor heeft?

Alvast bedankt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z.
Profielfoto van pruus

pruus op 08 september 2017 #

Vervelend, maar zoals je aangeeft, komt het probleem telkens terug. Dat betekent een schone installatie via iTunes en de rest van de instellingen handmatig aanpassen. Dus niet de backup gebruiken. In de backup worden sommige instellingen kennelijk niet goed overgenomen. Stappen:
-Dus eerst schone installatie.
-Dan handmatig aanpassen/instellingen doorvoeren.
-Een harde reset uitvoeren en opnieuw opstarten
-Dan kijken wat hoe het toestel werkt reageert, wacht 1 dag.
Als je na deze stappen wederom dezelfde problemen ervaart is het tijd om weer naar de store te gaan.Kennelijk is er dan meer loos.

Profielfoto van ArthurM.

ArthurM. op 08 september 2017 #

@pruus:
Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de iPhone al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd, zonder een backup terug te zetten. Wel zet ik mijn foto’s en whatsapp gesprekken e.d. terug via iCloud.

Profielfoto van koen

koen op 08 september 2017 #

Niet doen, dus.

Profielfoto van Joid

Joid op 08 september 2017 #

Probleem kan zeker in een whatsapp bericht zitten.

Met een compleet schone lei beginnen dus, anders kom je er nooit van af.

Profielfoto van Hyrax

Hyrax op 10 september 2017 #

De kans dat je keer op keer een slecht toestel krijgt is eigenlijk zo klein dat het te verwaarlozen is. Gebruik m 100% opnieuw zou ik zeggen, letterlijk niks terugzetten. Wat ik weet is dat sommige apps, zoals iMusic ofzo (je weet wel, die crappy gratis apps waar je YT video’s in kunt downloaden) vaak zo slecht in elkaar zitten dat ze een probleem voor je iPhone vormen. Heb je iets in die trant, zet het er niet op.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 10 september 2017 #

De kans dat het een softwarematig probleem is na een schoon herstel en dan iCloud aanzetten, is wel behoorlijk klein.

Als je nog binnen Apple’s garantie zit: bel Apple en laat een reparatie opzetten. Zit je buiten die garantie, ga naar je aankooppunt en claim je wettelijke garantie.

Over dit topic

Gestart op 08 september 2017 door ArthurM.

Laatste reactie door Q-collective

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?