16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Drixels

glas water over 13" macbook air

hallo iedereen,

verleden week heeft ons ma een glas water laten vallen over haar macbook air.
    ik heb deze dan nu gekregen omdat zij al een nieuwe is gaan halen.
    alles werkt nog alleen sommige toetsen werken niet en de luidspreker?
    voor de rest werkt alles perfect met extern toetsenbord en muis.
    wat zou ik moeten vervangen of kan dit gemaakt worden zonder echte kosten?
    ik heb deze nog even laten liggen in rijst dus al het vocht is er zeker uit

alvast bedankt!

groetjes,
    dries

Bijdrager
    Soulshaker

Vervangen word een dure grap .
    Lijkt me al duidelijk dat er schade is in het keyboard , waarschijnlijk ook aan de mini jack/ luidspreker..

Als er dan ook nog vocht op het moederbord zit , kost een herstelling makkelijk enkele 100den euro’s

Bijdrager
    Drixels

jaa maar alles werkt nog, dus is het normaal niet als het moederbord geraakt is dat alles kapot is?
    dus alleen de speaker en sommige toetsen zijn kapot, verlichting etc werkt nog

Bijdrager
    Soulshaker

dat van die speaker kan al het moederbord zijn.
    En de kans op verdere defecten is er nog steeds.

Het is al vaak genoeg gebeurd , water over de computer, even drogen en alles werkt nog. Om dan een maand of 2 later alsnog te begeven.

Inactief
    Anoniem

Ik heb je een prive bericht gestuurd drixels
    Met een tip/adresje

Bijdrager
    hatolex

Mogen wij het niet weten wat jouw oplossing is, misschien zijn er nog andere die ze kunnen gebruiken…….

Bijdrager
    Mich

Broer heeft dit enkele jaren ook gehad. Bij Apple laten maken is moederbord vervangen en kost je quasi hetzelfde als een nieuwe

Bijdrager
    Drixels

jaa ma blijkbaar is da moederbord van ne air echt wel een dure grap, kdacht deze dan te gebruiken als 2de laptop voor school etc ma da zal dus ni zo worden:(

Bijdrager
    hatolex

En nu in het ABN.

Bijdrager
    Soulshaker

Dat is ” Everbeurs ” , da’s toch nog goed verstaanbaar ?:D

Bijdrager
    Drixels

@soulshaker aaah hiese ene van in de buurt!:D

Bijdrager
    Verdult
    Soulshaker op 29 december 2013

Dat is ” Everbeurs ” , da’s toch nog goed verstaanbaar ?:D

nee.

Bijdrager
    hatolex

Het is alleen verstaanbaar voor mensen met hetzelfde spraakgebrek.:(

Bijdrager
    Marius1976
    Drixels op 29 december 2013

jaa ma blijkbaar is da moederbord van ne air echt wel een dure grap, kdacht deze dan te gebruiken als 2de laptop voor school etc ma da zal dus ni zo worden:(

Ja maar blijkbaar is dat moederbord van een air echt wel een dure grap, ik dacht deze dan te gaan gebruiken als 2e laptop voor school etc., maar dat zal dus niet gaan zo.

Was dat nou echt niet te volgen voor de mensen die om ABN smeken?

Bijdrager
    Marius1976

Overigens op een moederbord zitten allemaal verschillende schakelingen, waarvan de nodige (redelijk) onafhankelijk van elkaar functioneren, en dus ook kapot kunnen gaan. Daarom is het ook zo irritant dat tegenwoordig alles onboard zit, en dus een kleinigheid niet meer zo 1-2-3 te herstellen is, zonder daarvoor het complete moederbord te vervangen (duur).

Aangezien die moederborden ook nog eens heel gecompliceerd zijn (meerdere lagen printsporen) kan je het ook niet meer zo eenvoudig zelf al solderend fixen.

Dus spijtig ja. Je hebt nog grote kans dat er overigens toch nog water is blijven hangen tussen / onder componenten; of misschien is er al enige vorm van oxidatie… echter: ik zou niet gaan experimenteren voor je 100% zeker bent dat de laptop ├Ęcht droog is.

In hoeverre is zo’n air open te maken (net als een MBP) ?

Bijdrager
    Drixels

jaa sorry maar ik denk dat ik nog zeer deftig praat tegenover sommige mensen hier op omt.

ik laat de macbook nu een dik weekje drogen en dan ga ik em is openmaken.
    alles schoonmaken tegen oxidatie en dan zien wat ik zou kunnen vervangen.
    Anders verkoop ik deze wel in onderdelen want het scherm enz is nog in goede staat.

ik laat jullie weten hoe het vlot:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.