13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Moderator
    Night

Glas nieuwe Samsung Galaxy-telefoons breekt opvallend snel

Het zit ze ook niet mee, hè…. (maar hij ontploft niet :-P )

Samsung wordt achtervolgd door problemen met de Galaxy-smartphones. Het glas van de nieuwe modellen, de S8 en S8+, blijkt erg snel te breken als je ze laat vallen.

Dat blijkt uit een test van Europese consumentenorganisaties. Die voerden valproeven uit met de telefoons in een valtrommel, waarbij de toestellen 80 centimeter vallen op een hard oppervlak.
    Na vijftig keer vallen waren de toestellen eigenlijk al te gehavend om door te gaan met de test. Het glas van de twee toestellen was zwaar beschadigd, terwijl de meeste andere toestellen de valproef honderd keer konden doorstaan met alleen wat krasjes of deukjes.

iPhone en Huawei doen beter
    Concurrenten van de Samsung Galaxy S8 en S8+, zoals de iPhone 7 en de Huawei P9, waren nog in redelijke staat na de test. Dit gold ook voor de populaire Samsung Galaxy S7, de voorganger van de S8.

De problemen met de S8 en S8+ zijn een nieuwe tegenvaller voor Samsung, omdat de nieuwe paradepaardjes de problemen met de Galaxy Note 7 – die kon ontploffen door een te grote batterij – moesten doen vergeten.

Bron: RTL Z

Bijdrager
    KarelWillem

Een S7 en alle beter scorende concurrenten hebben geen scherm tot aan de rand, elke S8 wel.

Heel vreemd dat een scherm dat helemaal doorloopt eerder breekt ja. .;)

Bijdrager
    Joffry

Dit is toch wel heel bijzonder.

Bijdrager
    appievanr

@night, laat dan even je iPhone op de grond donderen. En maak daar even een fotootje van.:-D

Bijdrager
    GoeieDag

Appie, lees nog even de eerste posting; dan zie je dat Night’s iPhone ook in de valtrommel is gegooid (en er veel beter uit kwam).

Bijdrager
    GoeieDag
    KarelWillem op 15 mei 2017

Een S7 en alle beter scorende concurrenten hebben geen scherm tot aan de rand, elke S8 wel.

Dus…? Wat is dan het nut van zo’n scherm? Dat ie eerder kapot is?

Bijdrager
    KarelWillem

Schermen worden niet persé gemaakt om ze op de grond te donderen.

Anyway… je bent ook weer niet zo dom dat je donders goed weet wat het ‘nut’ van zo’n scherm is.

Bijdrager
    Ome Kor

Om de groene mannetjes binnen te houden?;-)

Moderator
    Night

Al mijn iPhones hebben een hoesje, dus die vallen sowieso niet snel kapot (En geloof me: die zijn nogal eens gevallen. Inherent aan mijn buitendienstwerk, denk ik). Maar ik vind dat je een S8 tekort doet met een hoesje. Maarja, dan moet je er dus wel heel zuinig mee omgaan.

Bijdrager
    ernst.

Heerlijk dat weer een incident tot maatstaf wordt geheven terwijl ik dus de 8+ heb en ik heb nergens last van. Ja, maar ik ben ook niet zo een idioot millennial die zijn mobiel in zijn achterzak van zijn strakke spijkerbroek stopt.

Maar aan de OP ging het puur om het leedvermaak van de mod ‘Night’ omdat het een Samsung is, de MS van de 21st eeuw voor de Apple millennial van nu. Misschien moet ik maar eens wat iPhone leedvermaak opsporen en vervolgens ermee aan de haal gaan.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, gaan we doen. Hele zinnige tijdsbesteding allemaal…:-?

Bijdrager
    GoeieDag

Anyway… je bent ook weer niet zo dom dat je donders goed weet wat het ‘nut’ van zo’n scherm is.

Dat heb jij goed gezien!:wink:

Maar wat ik eigenlijk bedoelde: het nut van een gebogen scherm. Een minimale bezel, ik begrijp dat dat zeker winst is, maar die rare gebogen rand?

Bijdrager
    KarelWillem

Gebogen rand?

– comfortabel swipen
    – en natuurlijk de ‘edge notificaties’

Persoonlijk vind ik het vreselijk, die gebogen rand. .:)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.